شبکه ONDC آزمایش بتا را در بنگالورو در مکان‌های انتخابی آغاز می‌کند

برای ایجاد اعتماد در میان مصرف‌کنندگان، فروشندگان و مشارکت‌کنندگان شبکه (برنامه‌های خریدار، اپلیکیشن‌های فروشنده و دروازه‌ها) در شبکه باز، ONDC با اکوسیستم فعلی، کارشناسان مشورت کرده و بهترین شیوه‌ها را برای انطباق و تکامل بهترین رویکرد برای ایجاد اعتماد در یک شبکه غیرمتمرکز غیرمتمرکز بررسی کرده است. . این در یک مقاله مشاوره ای توضیح داده شده است که برای مشاوره عمومی در رسانه های اجتماعی رسمی DPIIT، ONDC و وب سایت در دسترس است.

آزمایش بتا ONDC در شهر بنگالورو اولین گام بزرگ در عملیاتی کردن رویکرد شبکه ای برای تجارت الکترونیک به عنوان جایگزینی برای رویکرد پلتفرم محور است. این وزارتخانه گفت که این چشم انداز تجارت الکترونیک را برای همه مصرف کنندگان و فروشندگان فراگیرتر، در دسترس و تجربه محورتر می کند.

برای شروع، مصرف‌کنندگان می‌توانند سفارشات خود را در دو حوزه – خواربارفروشی و رستوران – از طریق برنامه‌های خریدار شرکت‌کننده در شبکه ONDC ثبت کنند.

در یک نقطه عطف مهم، شبکه باز برای تجارت دیجیتال (ONDC)، ابتکار عمل وزارت ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT)، شبکه خود را در 16 مکان در سراسر شهر بنگالورو، وزارت بازرگانی و صنعت روز جمعه گفت.

در 31 دسامبر 2021، شبکه باز برای تجارت دیجیتال (ONDC)، یک شرکت بخش 8، ابتکاری از وزارت ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT)، وزارت بازرگانی، دولت هند است که برای ایجاد یک مدل تسهیل‌کننده برای متحول کردن تجارت دیجیتال، به نفوذ بیشتر تجارت الکترونیک خرده‌فروشی در هند. ONDC یک برنامه کاربردی، پلتفرم، واسطه یا نرم افزار نیست، بلکه مجموعه ای از مشخصات است که برای تقویت شبکه های باز باز، جدا نشده و قابل همکاری طراحی شده است و در نتیجه وابستگی به یک پلت فرم را حذف می کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ONDC مرحله آزمایشی آلفا خود را با یک گروه کاربری بسته از خریداران ابتدا در آوریل 2022 در بنگالورو آغاز کرد و تا سپتامبر 2022 به بیش از 80 شهر گسترش یافت. این برنامه ها را تأیید کرد و جریان های تجاری و عملیاتی را تأیید کرد. اکنون در مرحله آزمایش بتا، عموم مردم می توانند خرید از طریق ONDC را تجربه کنند و قبل از گسترش بیشتر، بازخورد اولیه را برای اقدامات لازم در صورت وجود ارائه دهند.

اکنون مصرف کنندگان می توانند از چندین دسته از محصولات و خدمات از یک برنامه کاربردی خریدار به انتخاب خود خرید کنند. آنها می توانند محصولات غذایی بخرند یا از فروشگاه ها و رستوران ها غذا سفارش دهند. در هفته‌های آتی، برنامه‌های بسیار بیشتری به شبکه می‌پیوندند و خریداران و فروشندگانی را که می‌توانند در این معامله شرکت کنند، گسترش می‌دهند.