شرکت امنیتی بلاک چین می گوید که ضررهای ناشی از سوء استفاده های کریپتو در ژانویه 93 درصد کاهش داشته است.

ماه ژانویه ظاهرا شاهد احیای بخش کریپتو بود که در نیمه دوم سال گذشته شاهد یک فروپاشی چشمگیر بود. نه تنها ارزش اکثر دارایی‌های کریپتو در ماه گذشته افزایش یافته است، بلکه زیان‌های ناشی از بهره‌برداری از کریپتو نیز در ژانویه نسبت به ماه مشابه سال گذشته 93 درصد کاهش یافته است. گزارشی توسط یک شرکت امنیتی بلاک چین اشاره می‌کند که علیرغم بررسی‌های بیشتر بر روی این خدمات، وجوه رمزنگاری سرقت شده همچنان از طریق میکسرهای رمزنگاری مانند Tornado Cash به کیف پول‌های مقصد هدایت می‌شوند.

در مجموع 24 اکسپلویت کریپتو توسط شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield در ماه گذشته ثبت شد. در مجموع، این بهره برداری ها بالغ بر 8.8 میلیون دلار (تقریباً 72 کرور) بود. در ژانویه 2022، این شرکت ارزش وجوه رمزنگاری از دست رفته در اکسپلویت را حدود 120 میلیون دلار (تقریباً 980 کرور) تخمین زده بود.

بر اساس گزارش کوین تلگراف، Thereum Finance و Midas Capital نیز از حملات هک رنج بردند و 580,000 دلار (تقریباً 5 کرور روپیه) و 650,000 دلار (تقریباً 5.5 کرور روپیه) از دست دادند که اتفاقات قابل توجهی را رقم زد.

از مجموع وجوهی که به سرقت رفت، 2.6 میلیون دلار (تقریباً 21 کرور) دارایی های رمزنگاری شده به میکسرهای رمزنگاری ارسال شد. این شامل بایننس کوین و اتر است.

کارشناسان صنعت مرتباً پیش‌بینی کرده‌اند که وقتی کشورهای بیشتری قوانینی را برای حاکمیت فضای کریپتو معرفی می‌کنند، احتمالاً تعداد حملات هکری که به صنعت ضربه می‌زنند کاهش می‌یابد.



منبع

PeckShield در یافته های خود ادعا کرد که بزرگترین سوء استفاده ماه گذشته توسط LendHub متحمل شده است. پلتفرم وام دهی و استقراض DeFi 6 میلیون دلار (تقریبا 50 کرور روپیه) در طول بهره برداری از دست داد که 68 درصد از کل وجوه از دست رفته را تشکیل می دهد.

در سال 2022، ده حمله هک برتر که بر بخش کریپتو تأثیر گذاشت، منجر به ضرر بیش از 2 میلیارد دلار (تقریباً 17181 کرور) شد.

علیرغم این حوادث، میزان وجوه از دست رفته به دلیل سوء استفاده از رمزارزها در ماه گذشته 68 درصد کمتر از ماه دسامبر بود.