شرکت مادر Paytm شاهد حرکت درآمدی قوی با رشد 42 درصدی در سال است

این شرکت فین‌تک روز جمعه گزارش داد که درآمد خود از عملیات به 500 میلیون دلار افزایش یافته است. 2062 کرور، رشد 42 درصدی به صورت سالانه و 8 درصدی به صورت فصلی.

با تمرکز بر رشد و هوشیاری شدید در مورد ریسک عملیاتی و انطباق، من بسیار مطمئن هستم که به زودی به نقطه عطف بعدی خود یعنی تبدیل شدن به یک شرکت مولد جریان نقد آزاد دست خواهیم یافت.

این عملکرد به دلیل افزایش پذیرش توسط مصرف کنندگان و خدمات اشتراک توسط شرکای تجاری همراه با رشد پایدار در توزیع وام و تجارت تجاری است.

تحلیلگران می گویند انتظار می رود Paytm در مارس 2023 EBITDA مثبت تعدیل شود، دو سه ماهه قبل از تخمین ها و راهنمایی های شرکت در سپتامبر 2023.

شارما افزود: «ما به این نقطه عطف دست یافته‌ایم بدون اینکه فرصت‌های رشد را نادیده بگیریم و همه قوانین و عوامل خطر را تحت نظارت دقیق قرار دهیم.»

کل ارزش کالای ناخالص تاجر پردازش شده از طریق پلتفرم Paytm برای سه ماهه منتهی به دسامبر 2022 به Rs جمع آوری شد. 3.46 میلیون کرور که رشد سالانه 38 درصدی را نشان می دهد.

شارما همچنین به سهامداران گفت که نقطه عطف بعدی برای Paytm، تولید جریان نقدی آزاد است.

مجموع پرداخت ها برای سه ماهه اکتبر تا دسامبر 357 درصد بیشتر از سال بود و به 9958 کرور روپیه رسید.

با توجه به درآمد حاصل از خدمات مالی، که عمدتاً توزیع وام است، اکنون 22 درصد از کل درآمدهای آن را تشکیل می دهد، در حالی که در سه ماهه گذشته 9 درصد بود.

شایان ذکر است، Paytm Super App همچنان شاهد تعامل رو به رشد مصرف‌کننده با میانگین کاربران تراکنش‌های ماهانه برای سه ماهه منتهی به دسامبر 2022 با 85 میلیون نفر بود و رشد سالانه 32 درصدی را به ثبت رساند.

این شرکت امروز گفت که نظم و انضباط در هزینه ها را حفظ خواهد کرد، زیرا به سرمایه گذاری در زمینه هایی که پتانسیل رشد آینده را می بیند، مانند بازاریابی (برای جذب کاربر) یا تیم فروش (برای افزایش پایگاه تجاری و خدمات اشتراک) ادامه می دهد. Paytm گفت که تمرکز خود را بر ایجاد یک تجارت پایدار و بلندمدت مولد پول نقد ادامه خواهد داد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ویجی شکار شارما، بنیانگذار و مدیر عامل Paytm، گفت: “این به دلیل اجرای بی وقفه متمرکز توسط تیم ما امکان پذیر شده است. از تیم خواسته شد تا روی رشد با درآمدهای باکیفیت تمرکز کند که به نتیجه نهایی کمک می کند.”

تعداد وام های شرکت پرداخت دیجیتال و خدمات مالی Paytm سالانه 117 درصد رشد کرد و در ماه دسامبر به 3.7 میلیون و 137 درصد به 10.5 میلیون وام برای سه ماه منتهی به دسامبر 2022 رسید.

EBITDA شرکت قبل از هزینه ESOP برابر با روپیه بود. 31 کرور با EBITDA قبل از حاشیه ESOP در 2 درصد از درآمد در مقایسه با (27 درصد) سال قبل، گفت.

One97 Communications که مالک پلتفرم پرداخت و خدمات مالی Paytm است، همچنان شاهد شتاب درآمدی قوی در سرتاسر بخش های تجاری خود است.