شکایت از توئیتر به دلیل اخراج دسته جمعی بدون اطلاع کافی توسط ایلان ماسک

یک شکایت دسته جمعی روز پنجشنبه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو تنظیم شد.

ماسک در جریان گفتگو با جان میکلت‌ویت، سردبیر بلومبرگ در مجمع اقتصادی قطر در ماه ژوئن، شکایت تسلا را «بی‌اهمیت» توصیف کرد.

لیس ریوردان در مورد ماسک گفت: «اکنون خواهیم دید که آیا او به قوانین این کشور که از کارمندان محافظت می کند، ادامه می دهد یا خیر. “به نظر می رسد که او همان کتاب بازی کاری را که در تسلا انجام داد را تکرار می کند.”

© 2022 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

توییتر به دلیل طرح ایلان ماسک برای حذف حدود 3700 شغل در پلتفرم رسانه های اجتماعی – نیمی از نیروی کار – که کارگران می گویند این شرکت بدون اطلاع کافی برخلاف قوانین فدرال و کالیفرنیا انجام می دهد، شکایت کرد.

Liss-Riordan در ژوئن به دلیل ادعاهای مشابه از تسلا شکایت کرد، زمانی که سازنده خودروهای الکتریکی به ریاست ماسک حدود 10 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرد.

این شرکت در ایمیلی به کارمندان اعلام کرد که توییتر قصد دارد روز جمعه کار کاهش کارکنان خود را آغاز کند. به گفته افراد مطلع، ماسک متعهد شده است که هزینه‌های پلتفرمی را که در ماه گذشته به مبلغ 44 میلیارد دلار (تقریباً 337500 کرور) به دست آورده کاهش خواهد داد.

این شکایت از دادگاه می‌خواهد دستوری صادر کند که در آن توییتر ملزم به رعایت قانون WARN باشد و شرکت را از درخواست از کارمندان برای امضای اسنادی که می‌تواند از حق آنها برای شرکت در دعوا سلب کند، محدود کند.

قانون اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران فدرال، شرکت های بزرگ را از اخراج دسته جمعی بدون حداقل 60 روز اطلاع قبلی محدود می کند.

شانون لیس ریوردان، وکیلی که شکایت روز پنجشنبه را ارائه کرد، گفت: «ما امشب این شکایت را تنظیم کردیم تا مطمئن شویم کارمندان از حقوق خود دست نمی کشند و راهی برای پیگیری حقوق خود دارند. یک مصاحبه.

تسلا حکمی را از یک قاضی فدرال در آستین دریافت کرد که کارگران آن پرونده را مجبور به پیگیری دعاوی خود در داوری درهای بسته به جای دادگاه علنی کرد.

توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.