شکایت سونی برای هزاران کرور به دلیل فروش بازی های پلی استیشن گران قیمت

سونی تاکنون به این اتهامات پاسخی نداده است.

شاکیان از 19 آگوست 2016 تمام خریدهای انجام شده در بریتانیا – بازی یا محتوای الحاقی – در کنسول خود یا از طریق فروشگاه PlayStation را در نظر گرفته‌اند. این خروجی همچنین گفت که همه این کاربران به طور بالقوه مستحق دریافت غرامت هستند.

مدعیان ادعا کرده اند که غول بازی برای هر بازی دیجیتال یا خرید درون بازی که از طریق فروشگاه پلی استیشن انجام می شود، 30 درصد کمیسیون دریافت می کند.

او اضافه کرد: «اقدامات سونی برای میلیون‌ها نفری که توانایی پرداخت آن را ندارند، هزینه دارد، به‌ویژه زمانی که ما در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی قرار داریم و کیف پول مصرف‌کننده مثل قبل فشرده می‌شود.»



منبع بر اساس گزارشی که در این باره منتشر شده، 9 میلیون شاکی از سونی اینتراکتیو اینترتینمنت شکایت کرده اند که این شرکت را به قیمت گذاری بیش از حد بازی های پلی استیشن متهم کرده اند. اسکای نیوز. کاربران سازنده کنسول های بازی سونی را متهم کرده اند که با بازی ها و خریدهای درون بازی در فروشگاه آنلاین خود، مردم را از بین می برد. اقدام جمعی نتیجه تلاش های قهرمان حقوق الکس نیل است. این اقدام قانونی بیان می‌کند که مصرف‌کنندگان در شش سال گذشته بیش از 5 میلیارد پوند (4,71,25,85,06,250 روپیه) اضافه هزینه دریافت کرده‌اند. اسکای نیوز.

خانم نیل به اسکای نیوز گفت: “این بازی برای سونی پلی استیشن ساخته شده است. با این اقدام قانونی من از میلیون ها نفر از مردم بریتانیا که ناخواسته بیش از حد هزینه دریافت کرده اند دفاع می کنم. ما معتقدیم سونی از موقعیت خود سوء استفاده کرده و مشتریان خود را از بین برده است.”

خسارت تخمینی به ازای هر یک از اعضای کلاس بین 67 پوند (6317 روپیه) تا 562 پوند (52988 روپیه) بدون بهره است.