شیائومی از CyberOne رونمایی کرد، یک ربات انسان نما که می تواند احساسات انسان را درک کند

CyberOne که توسط آزمایشگاه رباتیک شیائومی توسعه یافته است، دارای رنگ سفید مات با مفاصل تیره است. لی جون می گوید می تواند با سرعت 3.6 کیلومتر در ساعت حرکت کند. علاوه بر این، قد این ربات ۱۷۷ سانتی‌متر و وزن آن ۵۲ کیلوگرم است و بازوی آن ۱۶۸ سانتی‌متر است.

در جریان رویداد معرفی شیائومی Mix Fold 2 در روز پنجشنبه، شیائومی از CyberOne رونمایی کرد. ربات انسان نما گلی را به لی جون، مدیر اجرایی شرکت روی صحنه داد و حرکاتی را به نمایش گذاشت.

CyberOne با بازوها، پاها و حرکت دوپا پشتیبانی می‌کند و گفته می‌شود حداکثر گشتاور آن تا 300 نیوتن‌متر است. یک ماژول OLED برای نمایش حالات چهره دارد و می تواند دنیا را به صورت سه بعدی ببیند.

شیائومی سیستم Mi Sense را همراه با الگوریتم هوش مصنوعی در دستگاه جدید قرار داده است که به CyberOne اجازه می دهد افراد و حرکات آنها را تشخیص دهد. همچنین گفته می شود که 85 نوع صداهای محیطی و 45 طبقه بندی از احساسات انسانی را تشخیص می دهد.

شیائومی از اولین ربات انسان نما خود به نام CyberOne در کنار شیائومی Mix Fold 2 طی یک رویداد زنده در روز پنجشنبه رونمایی کرد. این ربات می تواند به تعاملات انسانی گوش دهد و قادر است افراد و احساسات آنها را تشخیص دهد. CyberOne 177 سانتی متر قد، 52 کیلوگرم وزن و 168 سانتی متر بازو دارد. ادعا می شود که می تواند فضای سه بعدی را درک کند. CyberOne مجهز به فناوری هایی برای تشخیص 85 نوع صدای محیطی و 45 طبقه بندی از احساسات انسانی است. شیائومی همچنین دارای یک ربات چهارپا به نام CyberDog است که در کنگره جهانی موبایل (MWC) 2022 در ماه فوریه رونمایی شد.

CyberOne هنوز در حال توسعه است و ممکن است قبل از انتشار نهایی با ویژگی های جدید به روز شود. لی جون گفت: “شیائومی اولین گام های خود را در این زمینه برداشته است و CyberOne دائما در حال افزودن قابلیت های جدید است. ما فکر می کنیم که روبات های هوشمند قطعا بخشی از زندگی مردم در آینده خواهند بود.”

لی جون در بیانیه ای گفت: “هوش مصنوعی و قابلیت های مکانیکی CyberOne همگی توسط آزمایشگاه رباتیک شیائومی توسعه یافته اند. ما سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه در حوزه های مختلف از جمله نرم افزار، سخت افزار و نوآوری الگوریتم ها انجام داده ایم.”

CyberOne دومین محصول آزمایشگاه رباتیک شیائومی پس از CyberDog است که اوایل سال جاری منتشر شد. این دستگاه از پلتفرم هوش مصنوعی Jetson Xavier انویدیا پشتیبانی می کند و دارای 11 سنسور با دقت بالا شامل سنسورهای لمسی، دوربین ها و ماژول های GPS برای حس و تعامل با محیط خود است. Xiaomi CyberDog دارای 128 گیگابایت حافظه SSD است و می تواند به دستورات صوتی پاسخ دهد. دستورات بیدار شدن را تشخیص می دهد و می توان آن را با استفاده از کنترل از راه دور همراه یا یک برنامه تلفن هوشمند متصل کنترل کرد.




منبع

شیائومی می گوید CyberOne تا 21 درجه آزادی در حرکت پشتیبانی می کند و سرعت پاسخگویی آنی 0.5 میلی ثانیه دارد. موتوری با گشتاور خروجی نامی تا 30 نیوتن متر، اندام های بالایی CyberOne را تامین می کند. علاوه بر این، ادعا می شود که این ربات با یک دست تا وزن 1.5 کیلوگرم را تحمل می کند.