صرافی کریپتو کراکن نیروی کار جهانی را 30 درصد در بحبوحه زمستان کریپتو کاهش می دهد

رگولاتورهای جهانی از آن زمان تاکنون شرکت‌های رمزنگاری را دور می‌زنند و بسیاری به دنبال وضع قوانین سخت‌گیرانه برای اداره بخش عمدتاً غیرقانونی هستند.

کراکن گفت که شاهد کاهش حجم معاملات و ثبت نام مشتریان کمتر بوده است، و افزود که اخراج ها تعداد کل کارکنان را به جایی که 12 ماه پیش بود می رساند.

روز دوشنبه، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که کراکن با پرداخت جریمه برای تسویه مسئولیت مدنی مربوط به نقض آشکار تحریم ها علیه ایران موافقت کرده است.

طبق بیانیه OFAC، پلتفرم کراکن 826 تراکنش را برای کاربران مستقر در ایران بین اکتبر 2015 تا ژوئن 2019 پردازش کرده است.

اوایل این ماه، صرافی رمزارز کوین‌بیس، مشاغل تیم‌های استخدام و پذیرش سازمانی خود را کاهش داد.

به عنوان بخشی از توافق با OFAC، کراکن حدود 362,000 دلار (تقریباً 3 کرور روپیه) پرداخت خواهد کرد و “100,000 دلار اضافی (تقریباً 81,18,000 روپیه) در کنترل‌های برخی تحریم‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در ماه اکتبر، وزارت خزانه‌داری همچنین صرافی رمزارز Bittrex Inc را به دلیل «نقض آشکار» تحریم‌ها علیه برخی کشورها و قانون مبارزه با پولشویی به‌دلیل جریمه 29 میلیون دلاری (تقریباً 235 کرور روپیه) جریمه کرد.

در این بیانیه افزوده شد که در آن زمان، Kraken کنترل‌هایی را برای جلوگیری از افتتاح حساب اولیه کاربران در زمانی که در حوزه قضایی مشمول تحریم بودند، حفظ کرد، اما مسدود کردن آدرس IP بر اساس موقعیت جغرافیایی در سراسر پلتفرم خود را اجرا نکرد.

این بحران قیمت بزرگترین ارز دیجیتال، بیت کوین را به پایین ترین حد در دو سال اخیر رسانده است.

کراکن که پیش از این سرعت استخدام را کاهش داد و هزینه های بازاریابی را کاهش داد، گفت که مجبور به کاهش مشاغل شده است زیرا سایر اقدامات را برای مطابقت دادن هزینه ها با تقاضای فعلی انجام داده است.

صرافی کریپتوکارنسی کراکن روز چهارشنبه با اشاره به شرایط سخت بازار که تقاضا برای دارایی های دیجیتال را فلج کرده است، اعلام کرد که نیروی کار جهانی خود را 30 درصد یا حدود 1100 کارمند کاهش می دهد. نرخ‌های بهره بالاتر و نگرانی‌های ناشی از رکود اقتصادی، با فرار سرمایه‌گذاران از دارایی‌های مخاطره‌آمیز، و ورشکستگی‌های اخیر بر ابهامات افزوده است، ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار داده است.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع در همین حال، انفجار صرافی کریپتو FTX، بالاترین قربانی آشفتگی بازار در سال، همچنان در سراسر صنعت موج می زند و BlockFi در اوایل این هفته اعلام ورشکستگی کرد.

این شرکت گفت: از ابتدای سال جاری، عوامل کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی بر بازارهای مالی تاثیر گذاشته است.