صرافی کریپتو FTX “غیرمجاز”، نظارت مالی بریتانیا FCA به شهروندان هشدار می دهد: جزئیات

با این حال، چیزی که باید دید این است که آیا FTX با پیامدهای فوری این هشدار مواجه خواهد شد یا اینکه آیا آنها این فرصت را خواهند داشت تا در مورد پرونده خود با رگولاتور صحبت کنند.

FCA در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تقریباً تمام شرکت‌ها و افرادی که خدمات یا محصولات مالی را در بریتانیا ارائه می‌کنند، تبلیغ می‌کنند یا می‌فروشند، باید توسط ما مجاز یا ثبت‌شده باشند» و FTX «از طرف ما مجاز نیست و افرادی را در این کشور هدف قرار می‌دهد. انگلستان.”

هشدار علیه نیروگاه چند میلیارد دلاری Sam Bankman-Friend یکی دیگر از مواردی است که FCA زنگ خطر را در بخش دارایی های دیجیتال به صدا درآورده است. رگولاتور از زمانی که دارایی های دیجیتال در سال 2021 رونق گرفت، به دقت فضا را زیر نظر داشت و به شرکت ها در مورد کمپین های بازاریابی گمراه کننده و ممنوعیت تمام دستگاه های خودپرداز بیت کوین (از طریق بی بی سی) در کشور هشدار داد.

همچنین یکی از چندین رگولاتوری بود که در سال گذشته علیه بایننس به دلیل اقدامات نظارتی آن وارد عمل شد و هشدار مشابهی را در مورد FTX ارسال کرد تا نشان دهد که برترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان “خطر قابل توجهی” برای مصرف کنندگان بریتانیا دارد.

بایننس چندین تغییر بزرگ از جمله اعمال محدودیت های اجباری KYC و کاهش حداکثر اهرم پیشنهادی خود از 100 برابر به 20 برابر در پاسخ به توجه قانونگذار انجام داد.

شایان ذکر است که FCA بر بیش از 50000 شرکت مالی در بریتانیا نظارت دارد تا از رعایت مقررات اطمینان حاصل کند. شرکت‌های مرتبط با رمزارز را ملزم به ثبت نام و رعایت مقررات ضد پولشویی، از جمله اجرای محدودیت‌های KYC برای مشتریان می‌کند.




منبع

اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) به مصرف‌کنندگان هشدار داده است که صرافی‌های ارزهای دیجیتال FTX به دلیل فعالیت بدون مجوز در صلاحیت ناظر بریتانیا. FCA اخیراً فهرستی از شرکت‌های دارایی دیجیتالی را تهیه کرده است که از آگوست 2020 قوانین پولشویی، تأمین مالی تروریسم و ​​انتقال وجوه (اطلاعات مربوط به پرداخت کننده) را در سال 2017 ثبت کرده و به آن پایبند بوده‌اند. تا کنون، 37 شرکت در این فهرست شامل صرافی‌های رمزنگاری جمینی، کراکن، گلکسی دیجیتال و eToro و غیره، با بانک رقیب Revolut در وضعیت ثبت نام موقت است.