ضرب و شتم کارگران کارخانه آیفون در اعتراض به اختلاف حقوق در کارخانه فاکسکان چین

فاکسکان به درخواست تایید یا جزئیات پاسخ نداد.

با افزایش تعداد و شدت شیوع در سراسر چین، اعتراضات شعله ور شده است، و مناطقی از جمله پکن، پایتخت، را بر آن داشته تا محله ها را ببندند و محدودیت های دیگری را اعمال کنند که ساکنان می گویند فراتر از حد مجاز دولت ملی است.

به گفته یکی از کارمندان لی سانشان، روز سه‌شنبه، پس از آن که کارمندانی که مسافت‌های طولانی را برای گرفتن شغل در کارخانه طی کرده بودند، شکایت کردند که شرکت شرایط دستمزدشان را تغییر داده است، اعتراضی آغاز شد.

اپل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این به اعتراضات در برخی شهرها تبدیل شده است. ویدئوهای موجود در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ساکنان سنگرهایی را که برای اجرای بسته شدن محله‌ها برپا شده بودند، خراب می‌کنند.

حزب حاکم در این ماه وعده داد که با کوتاه کردن قرنطینه ها و ایجاد تغییرات دیگر تلاش کند تا اختلالات را کاهش دهد. اما این حزب به استراتژی «صفر کووید» پایبند است که هدف آن منزوی کردن همه موارد است در حالی که سایر دولت‌ها کنترل‌ها را کاهش می‌دهند و سعی می‌کنند با این ویروس زندگی کنند.

فاکسکان برای جذب کارگران بیشتر به کارخانه ژنگ ژو برای مونتاژ آیفون 14 که از 799 دلار (تقریبا 65270 روپیه) در ایالات متحده به فروش می رسد، دستمزد بالاتری را پیشنهاد داد.

دولت روز سه شنبه گزارش داد که بیش از 253000 مورد در سه هفته گذشته پیدا شده است و میانگین روزانه در حال افزایش است. این هفته، مقامات اولین مرگ و میر ناشی از کووید-19 در چین در شش ماه گذشته را گزارش کردند.

Foxconn، بزرگترین مونتاژکننده قراردادی گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی، پس از اینکه هزاران کارمند ماه گذشته پس از شکایت در مورد شرایط کاری ناایمن، از کارخانه در شهر مرکزی ژنگژو خارج شدند، در تلاش برای تکمیل سفارشات آیفون 14 است.

دولت شهر گوانگژو، محل بزرگ‌ترین شیوع بیماری، روز چهارشنبه اعلام کرد 19 بیمارستان موقت با مجموع تقریبا 70000 تخت برای بیماران کرونایی افتتاح کرده است. این شهر هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد برای 250000 نفر بیمارستان و مراکز قرنطینه بسازد.

لی گفت که وقتی یک آگهی نوید 25000 یوان یوان (تقریباً 2.8 لک) برای دو ماه کار را دید، شغل تهیه غذا را رها کرد. این افزایش قابل توجهی نسبت به میانگین دستمزد برای این نوع کار در منطقه خواهد بود.

همچنین روز چهارشنبه، پکن بیمارستانی را در یک مرکز نمایشگاهی افتتاح کرد و دسترسی به دانشگاه مطالعات بین المللی پکن را پس از یافتن یک مورد ویروس در آنجا به حالت تعلیق درآورد. پایتخت پیش از این مراکز خرید و ساختمان های اداری را بسته و دسترسی به برخی مجتمع های آپارتمانی را به حالت تعلیق درآورد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

او گفت: «فاکسکان پیشنهادهای بسیار وسوسه انگیزی برای استخدام ارائه کرد و کارگران از تمام نقاط کشور آمدند، اما متوجه شدند که آنها را احمق می کنند.

در بیانیه شرکت آمده است: “در رابطه با هرگونه خشونت، شرکت به برقراری ارتباط با کارمندان و دولت ادامه خواهد داد تا از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود.”

این شرکت اظهار نظرهای آنلاین مبنی بر زندگی کارکنان مبتلا به ویروس در خوابگاه های کارخانه ژنگژو را رد کرد. این سازمان می‌گوید که تأسیسات ضدعفونی شده و قبل از نقل مکان کارمندان، بررسی‌های دولتی را پشت سر گذاشته‌اند.

حزب کمونیست حاکم در تلاش است تا بدون تعطیل کردن کارخانه‌ها و بقیه اقتصاد خود مانند اوایل سال 2020، آخرین موج شیوع بیماری را مهار کند. تاکتیک‌های این حزب شامل «مدیریت حلقه بسته» است که بر اساس آن کارگران در کارخانه‌های خود زندگی می‌کنند و بیرونی ندارند. مخاطب.

فاکسکان، که دفتر مرکزی آن در شهر نیو تایپه، تایوان است، گفت که تعهدات قراردادی آن در مورد پرداخت ها “همیشه انجام شده است.”

به گفته لی، پس از ورود کارکنان، شرکت گفت که برای دریافت 25000 یوان یوان (تقریباً 2.8 لک) باید دو ماه دیگر با حقوق کمتر کار کنند.

به گفته لی، تظاهرات در ژنگژو تا صبح روز چهارشنبه ادامه داشت، زیرا هزاران کارگر در خارج از خوابگاه‌ها تجمع کردند و با کارگران امنیتی کارخانه مقابله کردند.

اوایل روز پنجشنبه، دولت در مجموع 31656 مورد در 24 ساعت گذشته شناسایی شد که 27646 مورد بدون علامت و 212 مورد عفونت در خارج از کشور شناسایی شد. کل نسبت به روز گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است.

همچنین پنجشنبه، به مردم در هشت منطقه ژنگژو با مجموع 6.6 میلیون نفر گفته شد که به مدت پنج روز در خانه بمانند و فقط برای خرید غذا یا برای درمان پزشکی بیرون بروند. آزمایش انبوه روزانه در آنچه دولت شهر آن را “جنگ نابودی” علیه ویروس می نامید، دستور داده شد.

موقعیت چین به عنوان یک نیروگاه صادراتی مبتنی بر کارخانه هایی مانند فاکسکان است که لوازم الکترونیکی مصرفی، اسباب بازی ها و سایر کالاهای جهان را مونتاژ می کند.

ویدئوهای آنلاین هزاران نفر از مردم را با ماسک‌ها در مقابل ردیف‌های پلیس با لباس‌های محافظ سفید با سپرهای پلاستیکی ضد شورش نشان می‌دهد. پلیس یک معترض را پس از اینکه یک میله فلزی را که برای ضربه زدن به او استفاده شده بود، گرفت، لگد زد و با قمه زد. افرادی که این فیلم را گرفته اند می گویند که در محل فیلمبرداری شده است.

ویدئوهای دیگر نشان می‌دهد که معترضان کپسول‌های آتش‌نشانی را به سمت پلیس می‌پاشند.

خبرگزاری مالی Cailianshe به نقل از عوامل استخدام ناشناس گزارش داد که فاکسکان تا 10000 یوان (تقریباً 1.1 میلیون روپیه) به کارمندان تازه استخدام شده ای که می خواستند استعفا دهند و به خانه بازگردند، پیشنهاد داد.

اعتراضات در ژنگ ژو در حالی برگزار می شود که حزب کمونیست حاکم با ناامیدی فزاینده در مورد محدودیت ها در مناطقی در سراسر چین مواجه است که مغازه ها و دفاتر را بسته و میلیون ها نفر را در خانه های خود محبوس کرده است.

این شرکت پیش از این هشدار داده بود که تحویل آیفون 14 پس از اینکه دسترسی به یک منطقه صنعتی در اطراف کارخانه ژنگژو، که فاکسکان می گوید 200000 نفر در آن مشغول به کار است، به تعویق افتاد، به دلیل شیوع بیماری به تعویق خواهد افتاد.

پلیس کارگران معترض به اختلاف حقوق در بزرگترین کارخانه آیفون اپل را مورد ضرب و شتم قرار داد که مدل جدید آن به دلیل کنترل های اعمال شده به تعویق افتاده است زیرا چین تلاش می کند تا از افزایش موارد COVID-19 جلوگیری کند.

مردی که خود را دبیر حزب کمونیست مسئول خدمات اجتماعی معرفی می‌کرد، در ویدئویی که در پلتفرم رسانه اجتماعی سینا ویبو منتشر شد، نشان داده شد که از معترضان می‌خواهد عقب نشینی کنند. او به آنها اطمینان داد که خواسته هایشان برآورده خواهد شد.

می فنگ، سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت، گفت: دولت سیاست ضد کووید خود را در حالی که “با قاطعیت بر ذهنیت فلج و سستی غلبه می کند” اعمال خواهد کرد.