طراحی تاسیسات مکانیکی سفارش انجام طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان در بناباما | معماری نواز

طراحی تاسیسات مکانیکی سفارش انجام طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان در بناباما | معماری نواز

طراحی تاسیسات مکانیکی و برقی ساختمان شامل طراحی سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی مانند لوله‌کشی، سیستم‌های تهویه، سیستم روشنایی، سیم‌کشی، آسانسور و غیره می‌باشد. طراحی تاسیسات ساختمان می‌بایست با دقت صورت گیرد؛ زیرا هر گونه اشتباه در این امر، بر بخش‌های مختلف تأثیر گذاشته و مالک را مستلزم پرداخت هزینه‌های اضافه و هنگفت خواهد کرد. هدف از طراحی تأسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان، ایمنی سازه در مواجهه با شرایط و تغییرات طبیعی مثل تغییرات فصل، تغییرات آب و هوا و مخاطرات احتمالی مثل آتش‌سوزی است. هر چه توانایی مقابله با این تغییرات و مخاطرات بهتر و سریع‌تر باشد، عملکرد گروه طراحی تاسیسات مکانیکی و برقی بهتر و استانداردتر بوده است. تأسیسات مکانیکی ساختمان باید با رعایت الزامات مذکور در مبحث نوزدهم صرفه جویی در مصرف انرژی، طراحی و نصب شود.

تاسیسات استخر(استخر، جکوزی، سونا)

در گذشته مواد فاضلابی به همراه آب باران توسط لوله های فاضلاب خارج می شد. اما امروزه لوله کشی آب باران به دلیل استفاده از آب باران جهت مصارف غیر آشامیدنی مانند آبیاری گیاهان، از لوله کشی فاضلاب وبسایت معماری نواز جدا شده است. تاسیسات بهداشتی دارای اجزای مهمی مانند لوله، شیرفیتینگ، نگهدارنده و لوازم بهداشتی می باشد. سیستم لوله کشی فاضلاب آب مصرفی باقی مانده را به بیرون از ساختمان می فرستد. لوازم بهداشتی از جمله دستشویی، حمام، سینک، وان و … به ایت لوله کشی متصل می شوند.

  • شما عزيزان ميتوانيد جهت اطلاع از تخفيفات و مشاوره خريد با كارشناسان واحد فروش تماس حاصل فرماييد.
  • سیستم گاز رسانی ساختمان وظیفه حمل و نقل گاز شهری و توزیع آن در ساختمان را بر عهده دارد.
  • اما آن‌ها به همین شکل می‌توانند شامل سیستم‌های حمل و نقل مانند آسانسور و پله برقی، عناصر زیرساخت، کارخانه‌های صنعتی، ماشین آلات و..
  • مواد، فنون و کاربردها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است به عنوان مثال کشورهای مختلف استانداردهای مختلف برای نصب لوله دارند.

اینکار توسط مهندسی خبره بناباما صورت گرفته و در نهایت در قالب نقشه های دقیق کامپیوتری در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد. طراحی دقیق نقشه های مکانیکی کمک می کند تا رفاه و آسایش ساکنین در مدت های طولانی حفظ شود. یک دفترچه یا گزارش که شامل محاسبه تأسیسات مکانیکی است باید به کارفرما ارائه شود. از جمله محاسبات مربوط به انتخاب تجهیزات تهویه مطبوع، موتورخانه، سیستم اگزا و محاسبۀ بار سرمایشی و گرمایشی.

در سراسر دنیا، پله برقی در مکان هایی که استفاده از آسانسور ممکن نیست، نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله موارد اصلی استفاده از پله برقی در فرودگاه، مراکز خرید، مراکز حمل ونقل، مراکز تجاری، هتل ها در ساختمان ها می باشد. نحوه کار با مهندسان تاسیسات کمی متفاوت با متخصصان و تعمیرکاران دیگر می‌باشد.

اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان

به این ترتیب از ایجاد اشتباهات و مغایرت‌های احتمالی که در بردارنده هزینه‌های گزاف نیز خواهد شد، جلوگیری به عمل می‌آید. به دلیل گسترده بودن تأسیسات ساختمان، داشتن نقشه‌های دقیق مرتبط با این امر، به نفع کارفرما تمام خواهد شد. از طرف دیگر، رعایت استانداردها و الزامات قانونی و ارائه یک نقشه طراحی حرفه‌ای، در آینده، تأمین کننده و تضمین کنندۀ آرامش ساکنان ساختمان خواهد شد. تاسیسات ساختمانی به دو دسته کلی تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی تقسیم می‌شوند. بعضی نیز تاسیسات ساختمان را به سه دسته تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی و سیستم تهویه مطبوع تقسیم می‌کنند. سیستم تهویه در اجرای تاسیسات مکانیکی را می توان به سه روش طبیعی و مکانیکی و یا مخلوط انجام داد.