طرح اشتراک پولی ChatGPT Plus اعلام شد: وعده ها، دام ها و وحشت

نسخه‌های آرام‌تر ربات‌های مبتنی بر زبان – مانند Blenderbot متا یا Tay مایکروسافت – به سرعت نشان داده شد که قادر به تولید محتوای نژادپرستانه یا نامناسب هستند.

و درست مانند ورود قریب‌الوقوع خودروهای خودران که هرگز اتفاق نمی‌افتد، کارشناسان در مورد اینکه آیا این مسئله چند ماه است یا سال‌ها اختلاف نظر دارند.

تمسخر

او گفت: “آشنایی است، محاوره ای است و حدس بزنید؟ این مانند درخواست جستجوی گوگل است.”

او گفت که غول های فناوری باید قبل از انتشار چیزی “که قرار است مزخرفات را منتشر کند” و ناامید کنند، خوب فکر کنند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

هوانگ در وب‌سایت خبری فناوری Ars Technica نوشت: «هر بار که سؤالی می‌پرسید و بازو را می‌کشید، پاسخی می‌گیرید که می‌تواند شگفت‌انگیز باشد… یا نه… شکست‌ها می‌توانند بسیار غیرقابل پیش‌بینی باشند».

درست مثل گوگل

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در مصاحبه ای با StrictlyVC، یک خبرنامه، گفت: «با توجه به بزرگی تأثیر اقتصادی که در اینجا انتظار داریم، تدریجی تر، بهتر است».

کاملاً ممکن است که انتشار ChatGPT در ماه نوامبر توسط شرکت کالیفرنیایی OpenAI به عنوان نقطه عطفی در معرفی موج جدیدی از هوش مصنوعی به عموم مردم در یادها بماند.

در اینجا نگاهی دقیق تر به آنچه ChatGPT است (و نه) است:

آیا این یک نقطه عطف است؟

این البته شبح اطلاعات نادرست و ارسال هرزنامه در مقیاس صنعتی را افزایش می دهد.

در حال حاضر، به طور رسمی، اولین کاربرد قابل توجه فناوری OpenAI برای محصولات نرم افزاری مایکروسافت خواهد بود.

هیجان در اطراف ChatGPT – یک ربات چت هوش مصنوعی با استفاده آسان که می تواند یک مقاله یا کد رایانه ای را در صورت درخواست و در عرض چند ثانیه ارائه دهد – مدارس را به وحشت انداخته و Big Tech را از حسادت سبز کرده است.

او گفت: «ما تقریباً سه سال پیش GPT-3 را منتشر کردیم… بنابراین به‌روزرسانی تدریجی از آن به ChatGPT، احساس می‌کردم باید قابل پیش‌بینی می‌بود و می‌خواهم بیشتر در مورد اینکه چرا در این مورد کالیبره شده‌ام، درون نگری بیشتری انجام دهم». .

اگرچه جزئیات کمیاب است، اکثر آنها تصور می کنند که قابلیت های ChatGPT مانند در موتور جستجوی Bing و مجموعه آفیس ظاهر می شود.

تأثیر بالقوه ChatGPT بر جامعه همچنان پیچیده و نامشخص است، حتی زمانی که خالق آن چهارشنبه نسخه اشتراک پولی آن را در ایالات متحده اعلام کرد.

دیویس گفت: “در مورد مایکروسافت ورد فکر کنید. من مجبور نیستم مقاله یا مقاله بنویسم، فقط باید با یک اعلان به مایکروسافت ورد بگویم که می خواهم بنویسم.”

آلتمن افزود، این خطر افکار عمومی و سیاستگذاران را شگفت زده کرد و شرکت او روز سه شنبه ابزاری را برای تشخیص متن تولید شده توسط هوش مصنوعی در میان نگرانی معلمان مبنی بر اینکه دانش آموزان ممکن است برای انجام تکالیف خود به هوش مصنوعی تکیه کنند، رونمایی کرد.

حالا چی؟

در حال حاضر، دیویس گفت که دسترسی ChatGPT با قدرت محاسباتی بسیار محدود است، اما هنگامی که این افزایش یافت، فرصت ها و خطرات بالقوه به طور تصاعدی رشد خواهند کرد.

LeCun گفت متا و گوگل به دلیل ترس از تمسخر و واکنش از انتشار هوش مصنوعی به اندازه ChatGPT خودداری کرده اند.

او معتقد است اینفلوئنسرها در TikTok و Twitter اولین پذیرندگان این به اصطلاح هوش مصنوعی مولد خواهند بود، زیرا ویروسی شدن به حجم عظیمی از محتوا نیاز دارد و ChatGPT می تواند در کوتاه ترین زمان از آن مراقبت کند.

چیزی که کمتر واضح است این است که آیا ChatGPT واقعاً یک پیشرفت است و برخی از منتقدان آن را یک حرکت روابط عمومی درخشان می دانند که به OpenAI کمک کرد میلیاردها دلار سرمایه گذاری از مایکروسافت کسب کند.

Haomiao Huang از Kleiner Perkins، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Silicon Valley هشدار داد: «هنگام کار با این مدل های هوش مصنوعی، باید به خاطر داشته باشید که آنها ماشین های اسلات هستند، نه ماشین حساب.

جیسون دیویس، استاد پژوهشی در دانشگاه سیراکیوز، گفت که انقلاب واقعی گفتگوی انسانی است.

LeCun در صحبت با Big Technology Podcast گفت که ChatGPT خالی از “هر مدل داخلی جهان” است و صرفاً “کلمات یکی پس از دیگری” را بر اساس ورودی ها و الگوهای موجود در اینترنت به هم می زند.

از وکلا گرفته تا سخنرانان، از کدنویس ها تا روزنامه نگاران، همه منتظرند تا اختلال ایجاد شده توسط ChatGPT را احساس کنند. OpenAI به تازگی نسخه پولی چت بات را راه اندازی کرده است – 20 دلار (تقریباً 1600 روپیه) در ماه برای یک سرویس بهبود یافته و سریعتر.

موفقیت شبیه به راک استار ChatGPT حتی سازندگان آن را در OpenAI که میلیاردها بودجه جدید از مایکروسافت در ژانویه دریافت کرد، شوکه کرد.

Yann LeCun، دانشمند ارشد هوش مصنوعی در Meta و استاد دانشگاه نیویورک، معتقد است که “ChatGPT پیشرفت علمی جالبی نیست” و این برنامه را یک “دمو درخشان” می‌داند که توسط مهندسان با استعداد ساخته شده است.

ChatGPT توسط یک مدل زبان هوش مصنوعی که تقریباً سه سال از عمر آن می گذرد – GPT-3 OpenAI – و چت بات تنها از بخشی از توانایی خود استفاده می کند.