ظاهرا گوگل ممکن است با شکایت ضد انحصار که توسط وزارت دادگستری ارائه شده است در هفته های آینده مواجه شود

هفته گذشته، وال استریت ژورنال گزارش داد که گوگل امتیازاتی را برای جلوگیری از یک دعوی بالقوه ضد انحصار ایالات متحده ارائه کرده است، از جمله پیشنهادی برای جدا کردن بخش‌هایی از کسب‌وکار خود که به حراج و قرار دادن تبلیغات در وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها در یک شرکت جداگانه تحت آلفابت است.

با این حال، سخنگوی گوگل روز جمعه به رویترز گفت که در حال تعامل با تنظیم‌کننده‌ها برای رفع نگرانی‌های آن‌ها است و افزود که هیچ برنامه‌ای برای فروش یا خروج از تجارت فناوری تبلیغاتی ندارد.

در این گزارش آمده است که وزارت دادگستری احتمالا امتیازات ارائه شده توسط آلفابت را رد خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که وزارت دادگستری از سال 2019 در حال بررسی رویه‌های فناوری تبلیغاتی گوگل بوده و در ماه‌های اخیر تحقیقات در مورد بازار تبلیغات را تحت نظارت دوحه مکی رسمی بخش ضدانحصار تسریع کرده است.

وزارت دادگستری در اکتبر 2020 از گوگل شکایت کرد و این شرکت را متهم کرد که به طور غیرقانونی از عضله بازار خود برای سرکوب رقبا استفاده می کند که این بزرگترین چالش برای قدرت و نفوذ فناوری بزرگ در دهه های اخیر است.

سازمان مصرف کننده اروپایی BEUC گفت، در پایان ژوئن، واحد الفبای گوگل توسط یک گروه مصرف کننده فرانسوی و همتایانش در شکایت به سازمان های نظارتی حریم خصوصی به دلیل ذخیره گسترده داده های شخصی کاربران که از طریق حساب های گوگل آنها جمع آوری شده بود، هدف قرار گرفت.

بلومبرگ نیوز روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که انتظار می رود وزارت دادگستری ایالات متحده طی هفته ها علیه گوگل آلفابت به دلیل تسلط این شرکت در بازار تبلیغات آنلاین شکایت کند.

BEUC گفت، علاوه بر گروه مصرف کننده فرانسوی، سایرین در یونان، جمهوری چک، نروژ و اسلوونی به مقامات حفاظت از داده های خود اعتراض کرده اند.

وزارت دادگستری فوراً به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد و گوگل از اظهار نظر خودداری کرد.

این سازمان اعلام کرد که سازمان مصرف‌کننده آلمان نامه‌ای هشداردهنده به گوگل ارسال کرده است که می‌تواند منجر به شکایت مدنی شود، در حالی که آژانس‌های مصرف‌کننده در هلند، دانمارک و سوئد به قانون‌گذاران حریم خصوصی خود نامه‌ای ارسال کرده‌اند و آنها را در مورد اقدامات Google آگاه کرده‌اند.




منبع