عرضه‌کننده می‌گوید که تجارت فلاپی دیسک هنوز رونق دارد

دیگران اشاره کردند که چگونه ژاپن هنوز به شدت به دیسک‌های فلاپی متکی است و داده‌ها را فقط بر روی این دستگاه‌های ذخیره‌سازی اولیه ارائه می‌دهد.

چند ماه پیش، کارو تونو، وزیر امور دیجیتال ژاپن، قول داده بود که به روش ارسال داده ها از طریق این دستگاه های ذخیره سازی پایان دهد.

“افرادی که به پشت انبار خود می روند و ممکن است یک یا دو پالت از فلاپی دیسک ها را پیدا کنند و می خواهند آنها را به زباله دانی ببرند… ممکن است با ما تماس بگیرند و بگویند: “هی، اینها را می گیرید. از دست ما؟ رویترز به نقل از او گفت: “خوشبختانه، بله.”

این ادعاها منجر به بحث گسترده ای در رسانه های اجتماعی شده است و بسیاری از کاربران در Reddit اشاره کردند که این فلاپی دیسک ها هنوز در کجا استفاده می شوند.

“چند سال پیش در خانه یکی از دوستان بودم و او یک خیاط حرفه ای است. او یک ماشین گلدوزی فانتزی بزرگ در آنجا داشت و من در مورد آن پرسیدم چون هرگز آن را ندیده بودم. او شروع کرد به توضیح دادن و سپس گفت “تو” شما یک پسر کامپیوتر هستید آیا فلاپی 3.5 اینچی دارید که از آن استفاده نمی کنید؟ و به همین دلیل او آنها را می خواست. او گفت که همیشه به دنبال چیزهای بیشتری است، زیرا دستگاه او به آنها نیاز دارد و برای دریافت بیشتر مشکل خواهد داشت.”

آقای پرسکی به خبرگزاری رویترز گفت که یک پایگاه مشتری قابل اعتماد ایجاد کرده است و هر روز 500 فلاپی دیسک می فروشد.

در یک بررسی، دولت ژاپن بیش از 1900 قانون را پیدا کرد که به استفاده از فلاپی دیسک برای به اشتراک گذاری داده ها با دولت نیاز دارد.



منبع

دنیای فناوری همیشه گام های سریعی برمی دارد. چیزها یا ابزارهایی که چند سال پیش مورد علاقه علاقه مندان به فناوری بودند، اکنون منسوخ شده اند. سرعت تغییرات تکنولوژیک به حدی است که گاهی اوقات تطبیق با آن بسیار دشوار می شود. در چنین سناریویی، اگر کسی بگوید تجارت فلاپی دیسک در حال رونق است، قطعاً همه را شگفت زده خواهد کرد. این خبر چند روز پیش منتشر شد و از آن زمان طوفان رسانه های اجتماعی را به خود جلب کرد. کاربران از ادعای تام پرسکی، تاجر ساکن کالیفرنیا که یک سرویس آنلاین بازیافت دیسک را اداره می کند، شگفت زده شده اند.

برخی دیگر از کاربران خاطرنشان کردند که دولت ایالات متحده همچنان به فکس متکی است، که دارای یک رابط “مضحکانه آسان” است و “شما نمی توانید بدافزار را از طریق آن دریافت کنید”.

دیگری اظهار داشت: «با توجه به تعداد هواپیماهای 20 تا 30 ساله که هنوز در خدمت هستند، منطقی است.