عصر توئیتر ایلان ماسک آغاز می شود، سیاستمداران به میلیاردرها در مورد مقررات موجود هشدار می دهند

بنا را بر صداقت گذاشتن

ماسک روز پنجشنبه گفت توییتر «نمی‌تواند به یک منظره جهنمی رایگان برای همه تبدیل شود که در آن هر چیزی را بتوان گفت بدون عواقب».

سیاستمداران اروپایی به سرعت به او هشدار دادند که قاره قوانینی برای شرکت های رسانه های اجتماعی دارد.

با نزدیک شدن به محاکمه، میلیاردر غیرقابل پیش بینی تسلیم شد و طرح تصاحب خود را احیا کرد.

توییتر می گوید روزانه 238 میلیون کاربر دارد که در مقایسه با دو میلیارد کاربر فیس بوک کوچکتر است، اما نتوانسته است مانند رقبای خود درآمد کسب کند. با این حال، توییتر تأثیر زیادی بر بحث عمومی دارد زیرا پلتفرم مورد علاقه بسیاری از شرکت ها، سیاستمداران، روزنامه نگاران و سایر شخصیت های عمومی است.

رئیس‌جمهور وقت به دلیل نگرانی از این که بتواند خشونت‌های بیشتری مانند حمله مرگبار به ساختمان کنگره در واشنگتن برای لغو شکست خود در انتخابات ایجاد کند، مسدود شد.

با این حال، ایده ماسک راه اندازی توییتر، فعالانی را که از افزایش آزار و اذیت و اطلاعات نادرست می ترسند، نگران کرده است، به طوری که خود ماسک به ترول کردن سایر کاربران توییتر معروف است.

ماسک در حال حاضر رئیس شرکت خودروسازی تسلا و شرکت موشکی اسپیس ایکس است و مشخص نیست که نقش او در توییتر چه می‌تواند باشد، اگرچه گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که او ممکن است مدیرعامل موقت شود. بسته شدن این معامله نقطه اوج یک رفت و آمد طولانی بین میلیاردر و شبکه اجتماعی است.

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، روز جمعه در پاسخ به پیام «پرنده» ماسک در توییتی نوشت: «در اروپا، پرنده طبق قوانین ما پرواز خواهد کرد».

از جمله اولین اقدامات ماسک در قدرت در روز پنجشنبه، اخراج پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی و دیگر مقامات ارشد گزارش شده بود – اگرچه این شرکت به درخواست AFP برای اظهار نظر پاسخ نداد و آگراوال همچنان خود را به عنوان مدیرعامل در پروفایل توییتر خود ذکر کرد. آگراوال قبلاً به دادگاه رفت تا ماسک را به شرایط قرارداد پایبند نگه دارد و این تصاحب درست قبل از مهلت تعیین شده توسط قاضی انجام شد.

ایلان ماسک در روز جمعه اولین روز کامل خود را در توییتر آغاز می‌کند و منتقدان و طرفداران مشتاقند ببینند چگونه ثروتمندترین مرد سیاره یکی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پیشرو در جهان را اداره می‌کند. پیشنهاد 44 میلیارد دلاری (تقریباً 337465 کرور) رئیس جیوه‌دار تسلا برای خرید این شرکت پس از ماه‌ها عدم اطمینان و گمانه‌زنی به پایان رسید و اکنون کاربران می‌توانند برنامه‌های او را ببینند. ماسک روز پنجشنبه توییت کرد: «پرنده آزاد شد»، اشاره ای طنز آمیز به لوگوی شرکت، اندکی پس از اینکه گفت این خرید را انجام داده است «برای کمک به بشریتی که دوستش دارم».

با این حال، ماسک از تعدیل محتوا ابراز ناامیدی کرده است و منتقدان نگرانند که مالکیت او به عنوان چراغ سبزی برای سخنان نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرست تلقی شود.

ماسک که از ترکیبی از پول خود، سرمایه‌های سرمایه‌گذاران ثروتمند و وام‌های بانکی برای تامین مالی این معامله استفاده می‌کند، پذیرفته است که برای شرکتی که به طور منظم زیان‌های چشمگیر داشته است، اضافه پرداخت می‌کند.

کاربران راست افراطی به سرعت از خرید در شبکه خوشحال شدند و نظراتی مانند “ماسک ها کار نمی کنند” و دیگر تمسخرها را منتشر کردند، با این باور که قوانین اعتدال اکنون کاهش می یابد.

او قبلاً متعهد شده بود که نظارت بر محتوا را متوقف کند و انتظار می‌رفت راه را برای بازگشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به پلتفرم باز کند.

ماسک پس از اینکه پیشنهاد ناخواسته او در ماه آوریل پذیرفته شد، چندین بار تلاش کرد تا از این معامله عقب نشینی کند و توییتر را متهم کرد که او را در مورد تعداد حساب های “ربات” گمراه کرده است. توییتر ادعاهای او را رد کرد و او را به ابداع بهانه متهم کرد و در نهایت شکایتی را تنظیم کرد تا او را به توافق نگه دارد.

کارگری که خواست نامش فاش نشود، گفت: در طول این هیاهو، برخی از کارکنان شرکت را به دلیل تصاحب ماسک ترک کردند. این کارمند گفت: “اما بخشی از مردم، از جمله من، حاضرند فعلاً از شک و تردید او بهره مند شوند.”


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مارشا بلکبرن، سناتور جمهوری‌خواه از تنسی، در توییتی نوشت: «آزادی بیان همیشه پیروز خواهد شد.