علم، هنر الهام بخش زنان در کارآفرینی فناوری است

دکتر آرلین سایمون، اینفلوئنسر STEAM، یک مهندس زیست پزشکی است که آزمایش خونی را اختراع کرد که تشخیص می‌دهد چه زمانی بیماران سرطانی پیوند مغز استخوان را رد می‌کنند. او همچنین بنیانگذار Abby Invents است، یک شرکت چندفرهنگی محصولات کودکان که به الهام بخشیدن به مخترعان جوان کمک می کند.

دکتر آرلین سایمون، لباس هدی مدیکال مارولز
دکتر آرلین سایمون یک مهندس زیست پزشکی، مخترع ثبت اختراع و نویسنده است. سایمون طرح لباس هدی مدیکال مارولز را با الهام از چاپ آفریقایی و نمادهای مهندسی زیست پزشکی ایجاد کرد.

“اگر او آن را بپوشد، پس می تواند آن را بپوشد. به یک دختر لباس فضایی بدهید و او خودش را به عنوان یک فضانورد تصویر می کند. سیمون به TechNewsWorld گفت.

بچه ها داشتن قهرمان عالی است. اما بسیاری از اوقات، برقراری ارتباط با آنها ممکن است سخت باشد. به گفته مور، داشتن فردی در جامعه شما، بیشتر در سطح شما، موفقیت در حمایت از زنان در STEM ملموس تر است.

دختر دو ساله Jaya Iyer بنیانگذار در سال 2015 به شدت مشتاق لباس هایی با تم سیاره بود تا رویاهای او برای پرواز به فضا به عنوان فضانورد را تقویت کند. اما هیچ چیز مرتبط با فضا در بخش لباس وجود نداشت.

پسر کلاس دبستانی او، که هنوز عاشق دایناسورها با آرزوی دیرینه شناس شدن بود، به مادرش “توصیه دینو” در مورد طراحی او برای Svaha USA ارائه کرد. او چهار دایناسور مورد علاقه خود را برای گنجاندن در طرح انتخاب کرد و تصویری دقیق از هر یک در مجموعه Dinos in Space خود به او ارائه داد.

تولد مفهوم

ایر خاطرنشان کرد: «ما ادبیات، موسیقی و محصولاتی با مضمون کتابخانه تولید می‌کنیم که برای گروه متفاوتی از مشتریان جذاب است.

اولین دواد او یک دایناسور پارچه ای بود که با آستر پارچه ای از ظروف غذای روسی ساخته شده بود. او آن را با نوارهای پارچه ای بریده از یکی از تی شرت های استفاده شده اش که با نخ عاج روی تخته دوخته شده بود، پر کرد.

دختر کوچک Jaya Iyer قبلاً روی فضانورد شدن متمرکز شده بود که Jaya هفت سال پیش شرکت پوشاک خود را راه اندازی کرد. این شرکت که به نام دختر Iyer نامگذاری شده است، اولین خط محصولات خود را با راه اندازی یک کمپین موفق Kickstarter که بیش از 30000 دلار جمع آوری کرد، تا حدی تامین مالی کرد.

یکی از بزرگترین موانع او این بود که بتواند طرح های لباس را از نظر فنی دقیق کند. اما کار با زنانی که در این زمینه فعالیت می کنند به او کمک کرده تا از این مانع عبور کند.

بر اساس داده های اداره سرشماری ایالات متحده، امروزه تنها حدود 25 درصد از دانشمندان کامپیوتر و 15 درصد از مهندسان زن هستند. ایر امیدوار است که با ترکیب مد خود این وضعیت را تغییر دهد. او بسیار پاسخگو به پیشنهادات مشتریان بود، و حدود 95 درصد از طرح ها را از ورودی های مشتریان توسعه داد.

می‌خواستم اشتیاق دخترم و سایر دختران با علایق مشابه را به بهترین شکلی که بلد بودم تشویق کنم – با لباس! ایر به TechNewsWorld گفت: متوجه شدم بازاری از دست رفته برای بچه هایی وجود دارد که چیزهایی را دوست دارند که جنسیت سنتی ندارند.

تفاوت “A” ایجاد می کند

جایا ایر، بنیانگذار Svaha ایالات متحده آمریکا، و دختر Svaha
جایا ایر، بنیانگذار Svaha USA، و دختر Svaha، همنام این شرکت. جایا با چیزی جز کوله پشتی و جاه طلبی از هند به ایالات متحده نقل مکان کرد. او مدرک دکتری خود را در رشته بازرگانی مد از دانشگاه ایالتی آیووا گرفت، خرید مد را تدریس کرد و کتاب درسی در مورد مد در بازارهای نوظهور نوشت که اکنون در دانشگاه ها استفاده می شود.

آییر گفت: «ما اکنون در حال کار بر روی ارائه محصولات خود در برابر زنان بیشتری هستیم تا آنها نیز بتوانند این لباس‌ها را بپوشند و عشق خود را به لباس‌های با مضمون فناوری نشان دهند.

از رویاها تا واقعیت

برخی از الهام بخش محصولات آییر از اشتیاق نیبرگ برای ایجاد یادگاری برای پسرش در حین گردش به دور زمین ناشی شد.

راشل ایگنوتوفسکی
ریچل ایگنوتوفسکی، نویسنده و تصویرگر پرفروش نیویورک تایمز، یکی دیگر از مشارکت کنندگان Svaha USA است که تخصص خود در فناوری را با مجموعه جدید لباس علوم رایانه بر اساس آثار هنری مبتنی بر علم خودش و کتابش «تاریخ رایانه» مرتبط کرد.

“مشتریان ما کاملاً عاشق محصولات ما هستند! معلمان زمانی که در حال آموزش مفهومی هستند که در طراحی لباس ما نشان داده شده است، دوست دارند لباس ما را بپوشند. حرفه ای ها دوست دارند آنها را در محل کار و کنفرانس های مختلف بپوشند. ما یک پایگاه مشتری بسیار وفادار داریم که برای خرید محصولات ما به طور منظم بازمی گردند.» پیشنهاد Iyer.

«با پوشیدن علم خود، سؤالات و نظرات را دعوت می کنید. من با پوشیدن قطعات Svaha USA همه نوع تعامل دارم. او به TechNewsWorld گفت.

Svaha USA یک برند پوشاک و لوازم جانبی با تم STEAM است که فروشگاه آنلاین آن در حال تغییر چهره پوشاک زنانه و کودکان است. Svaha از زنان در همه زمینه‌های تلاش تجلیل می‌کند و با کلیشه‌های جنسیتی با لباس‌های روشن و سرگرم‌کننده مقابله می‌کند تا به تخیل بچه‌ها اجازه دهد تا اوج بگیرد.

از دیرینه شناسی، جایی که هنر بسیار با علم در ارتباط است، هنر یک مزیت بزرگ است. مور ادامه داد: در دیرینه شناسی، هنر به ما کمک می کند تصور کنیم که موجودات و اکوسیستم های باستانی چگونه بوده اند. این به ما امکان می دهد به گذشته خود نزدیک شویم. او گفت: «بدیهی است که ظاهر واقعاً، واقعاً زیبا بودن در حالی که کاملاً حواس پرتی است، یک مزیت است.

لباس بخار در یک نگاه

این سطح از قرار گرفتن در معرض هویت زندگی را تغییر می دهد. او مشاهده کرد که از یک دختر بخواهید که یک دانشمند بکشد، و به احتمال زیاد، او پیرمردی را در کت آزمایشگاهی خواهد کشید.

ایر از دانش خود در زمینه تجارت مد برای ایجاد یک برند تخصصی پوشاک که برای مجموعه‌ای با مضمون STEAM طراحی شده بود استفاده کرد که کلیشه‌های جنسیتی را به چالش کشید. این تلاش‌ها منجر به رشد او در یکی از موفق‌ترین برندهای مد STEAM برای کودکان و بزرگسالان در جهان شد.

من معتقدم که هیچ STEM بدون A وجود ندارد [art]. هنر بخشی از علم، فناوری، مهندسی و حتی ریاضیات است.

سایمون که با “تنها زن” یا “تنها سیاهپوست” مهندس در یک اتاق آشناست، Svaha USA را به عنوان یک تغییر دهنده بازی می بیند. رویکرد خلاقانه آن برای کمک به کاهش شکاف جنسیتی در STEM، علم را سرگرم‌کننده و مد روز می‌کند و به دختران و زنان قدرت می‌دهد تا مشاغل STEM را دنبال کنند.

مجموعه‌ها شامل همه چیز هستند، از قهرمانان علمی روی تاپ‌های راگلان گرفته تا لباس‌های شیک و باکیفیت که مفاهیمی با تم STEAM دارند.

هر سبک لباس به نام دانشمندان زن مشهوری مانند ماری کوری، روزالیند فرانکلین، آدا لاولیس، روبی پین اسکات و دوروتی هاجکین نامگذاری شده است.

جایا با دانشمندان واقعی همکاری می‌کند و دیدن اینکه آنها برای خودشان چه می‌سازند لذت بخش است. من امیدوارم که الهام بخش دیگران برای ایجاد لباس های متمرکز بر STEM برای افرادی باشد که به عنوان زنان شناخته می شوند.

ما سعی می کنیم این کار را از طریق لباس و رسانه های اجتماعی انجام دهیم. اما، افراد بیشتری باید اهمیت هنر را در زندگی ما درک کنند.

لباس زمینی

کالی مور در دامن Velociraptor
Kallie Moore، مدیر مجموعه دیرینه شناسی در دانشگاه مونتانا، با Svaha USA برای طراحی دامن Velociraptor A-Line همکاری کرد.

نیبرگ در اوقات فراغت خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی، اقلام دست‌ساز را از وسایل ریخته‌شده ساخت و از آنها به عنوان هدیه به پسرش جک، بدون جاذبه در داخل ایستگاه، فیلم گرفت.

آی یر و نایبرگ با هم همکاری کردند تا خط تولید لباس هایی با تم دایناسورها ایجاد کنند. برای این کار، نیبرگ از دانش قوی جک در مورد دایناسورها بهره برد.

Svaha مجموعه هایی را با همکاری زنانی که امروز در زمینه STEAM تغییر ایجاد می کنند راه اندازی کرد. کارن نیبرگ فضانورد سابق ناسا از جمله این مشارکت کنندگان است.

کارن نایبرگ فضانورد
فضانورد کارن نایبرگ در ایستگاه فضایی بین المللی دایناسور دست ساز را برای پسرش نگه می دارد که الهام بخش مجموعه “مد فضایی” است.

«درباره لباست به من بگو» ممکن است منجر به گفتگو در مورد اینکه چگونه مدل‌های ریاضی در اپیدمیولوژی شیوع کووید-19 را پیش‌بینی می‌کنند، شود. از آنجایی که هر لباس Svaha به نام یک دانشمند زن مشهور نامگذاری شده است، دختران به زنان برجسته ای مانند هدی لامار و ماری کوری معرفی می شوند.

بانوان در تعقیب فضایی

تبلیغات

مرکز تماس خود را مدرن کنید.  برنده شدن در یک تغییر دیجیتال!

با انجام این کار، ایر ارتباطی را ایجاد کرد که مطالعات آکادمیک STEM (علم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات) را به شناخت نقشی که هنر و علوم انسانی ایفا می‌کردند نادیده گرفت.

یک مفهوم غیرمعمول STEAM (علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات) همراه با مقداری دانش مد، برندی منحصر به فرد از کارآفرینی مد مبتنی بر فناوری را ایجاد می کند.

همچنین لباس‌های خلاقانه شیک با ویژگی‌های واقعیت افزوده، مارپیچ دوگانه نمادین DNA، مثلثات و حتی گنجینه‌های ادبی مانند جین آستین ارائه می‌شوند.

ما توانسته ایم با همکاری با زنانی که در زمینه STEM کار می کنند، طرح ها را دقیق کنیم. اما، دستیابی به افراد بیشتر هنوز یک کار در حال پیشرفت است. ما خیلی رشد کرده‌ایم… اما هنوز راه زیادی در پیش داریم.»

انتخاب‌های متفکرانه دیگر عبارتند از سری کیف‌های بوم زنانه پیشگامان شگفت‌انگیز، مجموعه روز PI، لباس آمبره آدا درخشش فازهای ماه و لباس رنگارنگ رزالیند آزمایشگاه شیمی.

وقتی دختران در معرض زنان دانشمند قرار نمی گیرند، نمی توانند خود را در این نقش ها تصور کنند. اما شاید تنها چیزی که لازم است یک دختر عاشق فضا شود این است که یک معلم در حالی که در دامن حلقه‌های زحل Svaha می‌چرخد درباره منظومه شمسی صحبت کند.

آییر بعداً به دنبال پیشنهادات مشتریان برای پوشاک زنانه با نام لباس‌های هوشمند برای زنان باهوش، خط کالا را گسترش داد. او دوباره با دومین کمپین Kickstarter که بیش از 57000 دلار جمع‌آوری کرد، این سبک لباس را تامین مالی کرد.

مجموعه لباس های Iyer به دانشمندان اجازه می دهد تا خانم فریزل درونی خود را مهار کنند. کتابدار فسیلی، ارتباط علم و مدیر مجموعه دیرینه شناسی در دانشگاه مونتانا، کالی مور، خاطرنشان کرد: آنها همچنین مانند نوعی “تأثیر گسترده تر” هستند. این شرکت اخیرا مجموعه طراحی Velociraptor خود را راه اندازی کرده است.

به گفته Iyer، این واقعیت که هنر بخشی جدایی ناپذیر از STEM است، اکنون توسط افراد بیشتری پذیرفته شده است. اگر بتوان به مردم در مورد اهمیت رشته های مختلف هنر در آموزش و حرفه های STEM آموزش داد، پذیرش بسیار آسان تر خواهد شد.

از Svaha USA دیدن کنید تا تمام مجموعه‌های geeky، پوشاک و لوازم جانبی با تم STEAM را مرور کنید.



منبع این نوع حمایت مردمی برای پیشرفت زنان در فناوری ضروری است. تی‌شرت‌ها و لباس‌های علمی آغازگر مکالمه هستند و جرقه گفتگو بین دختران و مادران/آموزگارانشان را می‌دهند.

به گفته Iyer، لباس‌های 100% ارگانیک و فوق‌العاده باکیفیت Svaha USA همگی دارای جیب‌های عجیب و غریب هستند.

ارتباط بین STEM و STEAM یک عامل محرک کلیدی برای Iyer و پیروان او است. از جمله هنر و علوم انسانی در خط لباس او چیزی برای همه حرفه ای هایی که بخشی از STEM نیستند فراهم کرد.

برخی از طرح های منحصر به فرد Svaha برای لباس، دامن، بلوز، تی شرت، ژاکت کش باف پشمی، هودی، لباس خواب و لوازم جانبی از نظر بصری جذاب هستند.