فاکسکان، تامین کننده اپل، 300 میلیون دلار بیشتر در ویتنام شمالی سرمایه گذاری خواهد کرد

نیکی آسیا روز سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در گزارشی که اخیراً منتشر شده است، تامین‌کنندگان اپل در حال مذاکره برای تولید اپل واچ و مک بوک برای اولین بار در ویتنام هستند.

اپل آی‌پد با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، آی‌پد پرو با تراشه M2 ممکن است در اکتبر راه‌اندازی شود هند، دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان، همراه با کشورهایی مانند مکزیک و ویتنام، اهمیت فزاینده‌ای برای تولیدکنندگان قراردادی عرضه‌کننده برندهای آمریکایی دارند، زیرا آنها تلاش می‌کنند تولید را متنوع کنند. دور از چین




منبع رسانه دولتی روز شنبه اعلام کرد، تامین کننده اپل، فاکسکان، یک یادداشت تفاهم 300 میلیون دلاری (تقریباً 2400 کرور روپیه) با توسعه دهنده ویتنامی Kinh Bac City امضا کرده است تا تأسیسات خود را در شمال کشور برای تنوع بخشیدن و افزایش تولید گسترش دهد. روزنامه Tuoi Tre گفت که کارخانه جدید این شرکت تایوانی در زمینی به مساحت 50.5 هکتار (125 هکتار) در استان Bac Giang، 30000 شغل محلی ایجاد خواهد کرد. Foxconn که رسما Hon Hai Precision Industry نامیده می شود و Kinh Bac City بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

اپل برخی از زمینه های تولید آیفون را از چین به بازارهای دیگر، از جمله هند، جایی که تولید آیفون 13 را در سال جاری آغاز کرد، تغییر داده است و همچنین قصد دارد تبلت های آی پد را مونتاژ کند.

به گزارش Tuoi Tre، فاکسکان که 15 سال در Bac Giang بوده است، بخشی از تولید iPad و AirPods خود را به پارک صنعتی Quang Chau Bac Giang منتقل کرده است. گفته نشده است که چه نوع محصولاتی در کارخانه جدید یا ظرفیت آن تولید خواهد شد.

این گزارش می افزاید: تامین کنندگان چینی Luxshare Precision Industry و مونتاژکننده آیفون فاکسکان، تولید آزمایشی Apple Watch و MacBook را در شمال ویتنام آغاز کرده اند.

دولت ویتنام گفت سال گذشته فاکسکان 1.5 میلیارد دلار (تقریبا 12000 کرور روپیه) در این کشور آسیای جنوب شرقی سرمایه گذاری کرده است.