فاکسکان گزارش می دهد که فروش پس از اختلال در اعتراضات در کارخانه آیفون چین کاهش یافته است

چین محدودیت‌های کووید را در برخی شهرها لغو می‌کند، از جمله ژنگژو، جایی که مقامات روز یکشنبه پایان فوری آزمایش‌های اجباری کووید را برای ورود به اتوبوس‌ها، مترو، تاکسی‌ها و سایر مکان‌های عمومی به غیر از کسانی که از شهر خارج می‌شوند یا به کارائوکه‌بارها می‌روند، اعلام کردند. کافی نت ها بر اساس اطلاعیه ای که در وی چت منتشر شده است، فاکسکان به عملیات حلقه بسته ادامه می دهد و رفت و آمد کارگران را به خوابگاه ها و کارخانه محدود می کند.

سهام Hon Hai در معاملات روز سه‌شنبه تایوان تا 2.4 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش روزانه از اکتبر بود، در حالی که سهام اپل در ایالات متحده کمتر از 1 درصد کاهش یافت.

فاکسکان در بیانیه خود گفت: «علاوه بر تخصیص مجدد ظرفیت تولید کارخانه‌های مختلف، ما شروع به جذب کارکنان جدید نیز کرده‌ایم و به تدریج در جهت بازگرداندن ظرفیت تولید به حالت عادی حرکت می‌کنیم.»

پردیس ژنگ ژو در مرکز چین جایی است که بخش عمده ای از گوشی های آیفون پرو جهان در آن مونتاژ می شوند و این امر برای توانایی شرکت اپل در برآوردن تقاضا برای آخرین نسل بسیار مهم است. اپل گفته است که انتظار دارد تحویل در سال جاری به دلیل اختلال به تعویق بیفتد و تحلیلگران یک سری پیش بینی های فزاینده بدتر برای کمبود عرضه در سال جاری ارائه کرده اند. UBS در این ماه اعلام کرد که کل نسل آیفون 14 ممکن است 16 میلیون دستگاه کمتر از انتظارات قبلی باشد.

شرکت Hon Hai Precision Industry گزارش داد که فروش در ماه نوامبر نسبت به سال قبل 11.4 درصد کاهش یافته است، زیرا برخی از محموله ها تحت تأثیر شیوع کووید در شهر ژنگژو چین قرار گرفتند، جایی که این شرکت بزرگترین مجتمع مونتاژ آیفون در جهان را اداره می کند. این شرکت که با نام فاکسکان نیز شناخته می‌شود، گفت که نوامبر بیشترین تأثیر را از این همه‌گیری داشته است و انتظار دارد سه ماهه چهارم «تقریباً مطابق با اجماع بازار» باشد. شیوع کووید منجر به قرنطینه های دولتی، مهاجرت کارگران و اعتراضات خشونت آمیز در کارخانه تولیدی شد.

فاکسکان اطمینان داد که وضعیت “کنترل شده است” و تولید آن تا پایان سال بهبود خواهد یافت.

© 2022 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

استیون تسنگ و شان چن، تحلیلگران بلومبرگ در یادداشتی روز دوشنبه گفتند: «کاهش سیاست کووید-صفر چین ممکن است به افزایش فروش هون های در دسامبر کمک کند، و راه را برای رسیدن به رهنمودهای 4Q یا حتی شکست دادن آن هموار کند.