فایل‌های توییتر: طبق گزارش‌ها، شرکت افراد را در لیست سیاه «مخفی» قرار داده است، دید فعالانه محدود، موارد دیگر

روز دوشنبه، کاخ سفید فایل‌های توییتر را «پر از اخبار قدیمی» رد کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

هفته گذشته، روزنامه نگار مت طیبی با همکاری ماسک، “فایل های توییتر” را منتشر کرد، که ارتباطات داخلی توییتر را برای افشای پیوندها با بازیگران سیاسی و با تمرکز بر نحوه مسدود کردن داستان های مربوط به لپ تاپ هانتر بایدن توسط این شبکه اجتماعی در آستانه سال 2020 مستند کرد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

بایدن ها به دلیل سوء رفتار ادعایی آنها در معاملات تجاری خارجی هانتر بایدن، که پس از انتشار این ایمیل ها مورد توجه عموم قرار گرفت، با بررسی و انتقاد جمهوری خواهان و دیگران مواجه شده اند.

او گفت که یک گروه منتخب که روزانه تا 200 «پرونده» را رسیدگی می‌کردند، تصمیم گرفتند که آیا دسترسی کاربران خاصی را محدود کنند یا خیر، تیم واکنش استراتژیک – تیم تشدید جهانی.

بر اساس قسمت دوم «فایل‌های توییتر» ایلان ماسک که رویه‌های پنهان مدیریت قبلی این شرکت را روشن می‌کند، کارمندان توییتر لیست‌های سیاه ایجاد کردند و به طور فعال دید کل حساب‌ها را محدود کردند. سردبیر The Free Press گفت: «تحقیق جدید #TwitterFiles نشان می‌دهد که تیم‌هایی از کارمندان توییتر لیست‌های سیاه می‌سازند، از ترند شدن توییت‌های ناپسند جلوگیری می‌کنند، و فعالانه دید کل حساب‌ها یا حتی موضوعات پرطرفدار را محدود می‌کنند – همه به صورت مخفیانه، بدون اطلاع کاربران.» باری ویس، در یک سری توییت.

2. توییتر زمانی مأموریت داشت «به همه این قدرت را بدهد که ایده‌ها و اطلاعات را فوراً و بدون هیچ مانعی ایجاد کنند و به اشتراک بگذارند». در طول راه، با این وجود موانعی برپا شد.

— باری ویس (@bariweiss) 9 دسامبر 2022

ویس گفت که “VF” به کنترل توییتر بر روی دید کاربر اشاره دارد. از VF برای مسدود کردن جستجوهای تک تک کاربران، محدود کردن دامنه قابلیت کشف یک توییت خاص، برای جلوگیری از نمایش پست‌های منتخب کاربران در صفحه پرطرفدار، و گنجاندن در جستجوهای هشتگ استفاده می‌کرد.»

حتی اگر مدیریت قبلی گزارش‌های ممنوعیت سایه‌ای را تکذیب کرد، ویس گفت که مدیران و کارمندان توییتر از ابزار قدرتمندی مانند «Visibility Filtering یا VF» برای مسدود کردن جستجوهای کاربران فردی و محدود کردن دامنه کشف‌پذیری یک توییت خاص استفاده می‌کنند.

با توجه به فایل‌های توییتر منتشر شده توسط تایببی، جیمز بیکر، معاون مشاور عمومی توییتر در بحث در مورد اینکه آیا داستان لپ‌تاپ تحت سیاست «مواد هک‌شده» توییتر قرار می‌گیرد یا خیر، نقش داشته است.

او افزود: “اما سطحی فراتر از تهیه بلیط رسمی، فراتر از ناظران رتبه و پرونده که از خط مشی شرکت بر روی کاغذ پیروی می کنند، وجود دارد. این خط مشی یکپارچگی سایت، پشتیبانی تشدید سیاست، معروف به SIP-PES است.”

او گفت: “این جایی است که بزرگترین و حساس ترین تصمیمات سیاسی گرفته شد. فکر کنید حساب فالوور بالا، بحث برانگیز است، یکی دیگر از کارمندان توییتر به ما گفت. برای اینها هیچ بلیط یا هیچ چیز دیگری وجود نخواهد داشت.”

او افزود: “توئیتر زمانی ماموریت داشت که به همه قدرت ایجاد و به اشتراک گذاری ایده ها و اطلاعات را فوراً و بدون موانع بدهد. با این وجود، در طول مسیر، موانعی ایجاد شد.”