فرصت هوش مصنوعی کوالکام برای ایجاد تعادل بین نوآوری و اخلاق

توجه به این نکته ضروری است که پارامترها پایه اصلی الگوریتم های یادگیری ماشینی هستند که برنامه های کاربردی Gen-AI را فعال می کنند. آنها بخشی از مدل آموزش دیده با استفاده از داده های گذشته را تشکیل می دهند. به طور کلی، رابطه بین تعداد پارامترها و پیچیدگی به طرز شگفت انگیزی در حوزه زبان به خوبی حفظ شده است. مقدار تقریبی مورد نیاز در گذشته برای برنامه‌های به سبک gen-AI در ناحیه 10 میلیارد پارامتر بود.

علاوه بر این، قبل از جمع‌آوری یا استفاده از داده‌های کاربر برای اهداف هوش مصنوعی، کوالکام باید تأیید صریح کاربر را دریافت کند. ارتباطات باز در مورد استفاده از داده، به اشتراک گذاری، و روش های ذخیره سازی برای حفظ اعتماد کاربران ضروری است.

چالش های امنیتی و اخلاقی

کوالکام باید از داده‌های کاربران محافظت کند و از قوانین سخت‌گیرانه حفظ حریم خصوصی برای کاهش این نگرانی‌ها پیروی کند و اطمینان حاصل کند که هر گونه اطلاعات شناسایی شخصی (PII) که در توسعه یا استقرار مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌شود، برای جلوگیری از شناسایی افراد به‌طور مناسب ناشناس است.

کوالکام می تواند از هوش مصنوعی مولد خود برای تولید محتوای واقعی تر و واقعی تر استفاده کند و تجربه کاربر را افزایش دهد. به عنوان مثال، برنامه‌های واقعیت افزوده (AR) ممکن است عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت ایجاد کنند و تجربه کاربر را بهبود بخشند و آن را مشارکتی‌تر کنند.

با این وجود، در یک تماس تحلیلگر اخیر با کوالکام، به نظر می‌رسید که این شرکت متوجه شده بود که باید نقش رهبری اخلاقی را در این زمینه به عهده بگیرد و نشان می‌دهد که اطلاعات بسیار بیشتری را در مورد این موضوع در کنفرانس‌های بعدی فاش خواهد کرد.

از آنجایی که نمایش کوالکام در حالت هواپیما کار می کرد، تمام داده های لازم برای تولید آن تصویر از درخواست متنی در دستگاه ذخیره می شد. Stable Diffusion از نظر کوالکام به دلیل اندازه عظیم و آموزش ناشی از حجم زیادی از داده ها، مدلی است که مورد استفاده قرار می گیرد – این مدل می تواند مفاهیمی را که دامنه فوق العاده وسیعی دارند و محدود به مجموعه ای خاص یا کوچک از موضوعات نیستند، واقعاً درک کند.

با آن به عنوان پس‌زمینه، اجازه دهید در مورد ظرفیت کوالکام برای ساخت یک عملکرد هوش مصنوعی ترکیبی که از دستگاه تا فضای ابری گسترش می‌یابد بحث کنیم.

به راحتی می توان دید که چگونه راه حل های کوالکام ممکن است در ایجاد پیشنهادات تخصصی، رابط های کاربری منحصر به فرد، یا پاسخ های قابل انطباق بر اساس اولویت ها و الگوهای رفتاری فردی کمک کند.

کوالکام باید بیشتر به ما بگوید

کوالکام اسنپدراگون هوش مصنوعی را به طور کامل روی دستگاه اجرا می کند

اینفوگرافیک پارامتر 10 میلیارد کوالکام Gen AI

علاوه بر این، OEM های کوالکام ممکن است از پتانسیل دست نخورده شخصی سازی در حوزه هوش مصنوعی بهره ببرند، در حالی که راه حل های کوالکام ممکن است تجربیات مناسبی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد که از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند.

من همچنین از کوالکام حمایت می‌کنم که شرکای OEM خود را که راه‌حل‌های هوش مصنوعی نسل بعدی خود را در کالاهای مصرفی خود ترکیب می‌کنند، موظف کند تا از مصرف‌کنندگان بخواهند که چه زمانی محتوایی از چنین دستگاه‌هایی ایجاد می‌کند را فاش کنند.


دلایلی برای نگرانی وجود دارد.

در حال حاضر، کوالکام ادعا می کند که تنها شرکتی است که می تواند این مدل را در دستگاه های مبتنی بر اندروید فعال کند. مدل‌های پارامتر همچنان کوچکتر می‌شوند و برنامه‌های Gen-AI قانع‌کننده را قادر می‌سازند تا تنها بر روی یک دستگاه کار کنند. اگر در این مسیر فکر کنید، موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد مشابه را می توان در همه انواع دستگاه های تلفن همراه انجام داد.

کوالکام به لطف سابقه خود در صنعت گوشی‌های هوشمند، مزایای متمایزی دارد، حتی اگر انویدیا اغلب بر اخبار در بخش هوش مصنوعی تسلط دارد.

کوالکام باید تعادلی بین اتوماسیون و تعامل انسانی برقرار کند تا از ایجاد راه‌حل‌های جدید و ارزشمند اطمینان حاصل کند. این جنبه از نسل هوش مصنوعی فرصت کوالکام است.



منبع

پتانسیل بسیار زیاد است زیرا کوالکام اکنون می‌تواند این نوع برنامه‌ها را بدون اتصال به اینترنت به طور قوی روی تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های تلفن همراه از جمله رایانه‌های شخصی اجرا کند. پتانسیل تحریف اطلاعات و تهاجم به حریم خصوصی نیز به طرز دردناکی واضح است.

کوالکام در چند سال گذشته به شدت قابلیت‌های هوش مصنوعی تولیدی را در سراسر خط نیمه‌رساناهای گسترده خود توسعه داده و یکپارچه کرده است. برای افراد معدودی که کاملاً از شبکه اطلاعاتی خارج شده‌اند، هوش مصنوعی از الگوریتم‌های هوشمند برای تولید مطالب جدید و اصلی مانند عکس‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و موسیقی بر اساس داده‌های موجود استفاده می‌کند.

کوالکام باید تدابیر امنیتی قوی را برای محافظت از داده های کاربر در برابر دسترسی ناخواسته، نقض و سوء استفاده احتمالی، به ویژه در زمینه هوش مصنوعی مولد، اجرا کند. محدودیت های دسترسی، رمزگذاری، و ممیزی های امنیتی منظم همه بخشی از این موارد هستند. Qualcomm می‌تواند اعتماد کاربر را افزایش دهد و اطمینان حاصل کند که راه‌حل‌های Gen-AI آن به حریم خصوصی کاربر احترام می‌گذارد، با گنجاندن یک برنامه حفظ حریم خصوصی کامل.

گفتگو در مورد این پتانسیل توسط کوالکام در اوایل سال جاری در کنگره جهانی موبایل آغاز شد. این رویکرد مستلزم تغییرات سخت افزاری خاص و متمایز و تنظیمات نرم افزاری قابل توجهی است که منجر به ایجاد یک مدل بزرگ به نام Stable Diffusion، یک مدل یادگیری عمیق متن به تصویر است که در سال 2022 معرفی شد.