فروشگاه Google Play برای تبلت‌ها با رابط بازطراحی‌شده، راه آهن ناوبری منتشر شد: گزارش

همانطور که در طراحی تبلت‌ها قبل از به‌روزرسانی به نسخه 32.5.16-21 دیده می‌شود، دکمه‌های Google Play Points، اعلان‌ها و آواتار نمایه در سمت راست باقی می‌مانند. طبق این گزارش، هیچ تغییر قابل مشاهده دیگری در رابط از نظر لیست برنامه ها یا هر بخش دیگری از فروشگاه Play وجود ندارد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

با این حال، طبق این گزارش، به نظر می‌رسد که رابط کاربری بازطراحی‌شده محدود به دستگاه‌های تبلت است و در حال حاضر در هیچ دستگاه Chromebook قابل مشاهده نیست.

طبق گزارش 9to5Google، آخرین به‌روزرسانی Play Store نسخه 32.5.16-21، طراحی جدیدی را با هدف بهبود تجربه در تبلت‌ها ارائه می‌کند. به‌روزرسانی نشان می‌دهد که فروشگاه برنامه از یک نشانگر فعال قرص‌شکل برای ریل ناوبری استفاده می‌کند که پس از تعامل با کاربر پایین می‌آید. بر اساس این گزارش، این رویکرد در نظر گرفته شده است تا طراحی اپلیکیشن را فشرده‌تر کند و در عین حال فضای خالی را آزاد کند.

محتوای سرمقاله اکنون با استفاده از دو کارت که در کنار هم قرار گرفته اند، نمایش داده می شود. این طراحی مجدد به عنوان بخشی از بازنگری گسترده تر گوگل در فروشگاه پلی است که از کارت ها به جای چرخ فلک های تمام عرض استفاده می کند. قصد گوگل برای ایجاد این تغییر طراحی برای تبلت‌ها در کنفرانس Google I/O 2022 منتشر شد، که در آن رندری با بخش «نمودارهای برتر» در قالب کارت‌ها به جای چرخ و فلک به‌طور سنتی دیده می‌شد.

طبق گزارش‌ها، فروشگاه Google Play برای تبلت‌ها یک به‌روزرسانی دریافت کرده است که شامل یک رابط کاربری بازطراحی شده است. به‌روزرسانی یک ریل ناوبری اضافه می‌کند که در تعامل کاربر در گوشه سمت چپ بالا نشان داده می‌شود، به‌جای ریل همیشه قابل مشاهده که قبلاً دیده می‌شد، در حالی که دارای کادر جستجوی باریک‌تر و نشان‌واره‌ای برای آزاد کردن فضای صفحه است. گوگل در حال حاضر از فضای آزاد شده صفحه نمایش برای نمادهای برنامه های بزرگتر استفاده می کند. بر اساس گزارشی، طراحی مجدد Play Store را به یکی از 20 برنامه اول گوگل تبدیل می کند که طراحی را برای تبلت ها بهینه می کند.

جهت عمودی Play Store اکنون با رابط کاربری موجود در نسخه برنامه برای تلفن‌ها مطابقت دارد، اما از آرم فشرده جدید و فیلد جستجو استفاده می‌کند.