فروش هواوی، ZTE، واردات در ایالات متحده پس از فهرست شدن به عنوان تهدید توسط FCC ممنوع شد

این اقدام جدیدترین اقدام از یک سری اقدامات برای محدود کردن دسترسی شرکت های مخابراتی چینی به شبکه های ایالات متحده است و در بحبوحه یک بن بست طولانی مدت بین دو اقتصاد بزرگ جهان انجام می شود.

این دستور همچنین بر شرکت هایی از جمله شرکت های تجهیزات نظارت تصویری Hangzhou Hikvision و Dahua Technology تأثیر می گذارد.

هر دو شرکت در فهرستی از شرکت‌هایی بوده‌اند که توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) به‌عنوان تهدید فهرست شده‌اند، و قوانین جدید مجوزهای آینده تجهیزات آنها را ممنوع می‌کند.

او افزود که قوانین جدید بخشی از کار مداوم برای محافظت در برابر تهدیدات امنیتی است.

ایالات متحده برای محدود کردن فعالیت‌های سه شرکت بزرگ تلفن همراه دولتی چین، به ترس امنیت ملی نیز اشاره کرده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

FCC روز جمعه گفت که همچنین به دنبال اظهار نظر در مورد اقدامات آینده مربوط به مجوزهای موجود است.

پیش از این، واشنگتن هواوی را از تامین سیستم های دولتی ایالات متحده منع کرده بود و به شدت از استفاده از تجهیزات آن در بخش خصوصی جلوگیری کرده بود، زیرا می ترسید تجهیزات هوآوی توسط اطلاعات چین به خطر بیفتد.

در سال 2019، هوآوی را در لیست سیاه تجاری قرار داد که تامین کنندگان آمریکایی را از تجارت با آن منع کرد و شرکت چینی – همچنین یک برند برتر گوشی های هوشمند – را از سیستم عامل موبایل اندروید گوگل حذف کرد.

مقامات ایالات متحده روز جمعه ممنوعیت واردات یا فروش تجهیزات ارتباطی را که “خطری غیرقابل قبول برای امنیت ملی” تلقی می شود – از جمله تجهیزات غول های چینی Huawei Technologies و ZTE اعلام کردند.

مقامات ایالات متحده در سال های اخیر احتیاط فزاینده ای را نسبت به شرکت های مخابراتی و فناوری چین نشان داده اند.

جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون در بیانیه‌ای گفت: «اف سی سی متعهد به حفاظت از امنیت ملی ما با اطمینان از اینکه تجهیزات ارتباطی غیرقابل اعتماد برای استفاده در مرزهای ما مجاز نیستند، متعهد است.»