فضاپیمای Orion ناسا یک هفته پس از پرتاب Artemis I وارد مدار ماه می شود

مقامات گفتند که فضاپیمای اوریون ناسا روز جمعه در مدار ماه قرار گرفت، زیرا ماموریت ماه با تاخیر بسیار انجام شد.

حدود یک هفته طول می کشد تا اوریون نیمی از مدارش را به دور ماه بچرخاند. به گفته ناسا، سپس برای بازگشت به خانه از مدار خارج می شود.

این ماموریت ها قرار است به ترتیب در سال های 2024 و 2025 انجام شوند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سپس سفر بازگشت به زمین را با فرود در اقیانوس آرام که برای 11 دسامبر برنامه ریزی شده است، پس از کمی بیش از 25 روز پرواز آغاز می کند.

این اولین پرواز آزمایشی، بدون خدمه در هواپیما، با هدف اطمینان از ایمن بودن وسیله نقلیه است.

به گفته آژانس، در حالی که در مدار ماه هستند، کنترل‌کننده‌های پرواز سیستم‌های کلیدی را زیر نظر خواهند داشت و در شرایطی که در محیط اعماق فضا هستند، بررسی‌ها را انجام می‌دهند.

انتظار می رود روز شنبه این کشتی تا 40000 مایل فراتر از ماه برود که یک رکورد برای یک کپسول قابل سکونت است. رکورد فعلی متعلق به فضاپیمای آپولو 13 در فاصله 248655 مایلی (400171 کیلومتری) از زمین است.

آژانس فضایی آمریکا در وب‌سایت خود اعلام کرد، کمی بیش از یک هفته پس از انفجار فضاپیما از فلوریدا به مقصد ماه، کنترل‌کننده‌های پرواز “با موفقیت یک سوختگی برای قرار دادن اوریون در مدار رتروگراد دور انجام دادند.”

این فضاپیما قرار است در سال‌های آینده فضانوردانی را به ماه ببرد – اولین سفینه‌ای که از زمان آخرین مأموریت آپولو در سال 1972 روی سطح ماه قدم گذاشت.

ناسا گفت: “مدار دور است، زیرا شکارچی حدود 40000 مایل بالای ماه پرواز می کند.”

موفقیت این ماموریت آینده ماموریت آرتمیس 2 را تعیین می کند که فضانوردان را بدون فرود به دور ماه می برد و سپس آرتمیس 3 که در نهایت بازگشت انسان ها به سطح ماه را رقم خواهد زد.