فیس‌بوک متا ممکن است در کنیا با رد شدن در آزمون تشخیص سخنان نفرت‌انگیز دیگر در کنیا تعلیق شود.

بزرگ‌ترین اقتصاد آفریقای شرقی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، قانون‌گذاری و مقامات محلی در 9 اوت در گیرودار تبلیغات انتخاباتی است.

NCIC یک نهاد قانونی است که برای تقویت هماهنگی قومی میان 45 قبیله کنیا ایجاد شده است، که برخی از آنها یکدیگر را در جریان خشونت در نظرسنجی های گذشته هدف قرار داده اند.

سخنگو گفت: “ما تیم های اختصاصی از بلندگوهای سواحیلی و فناوری تشخیص فعال داریم تا به ما کمک کنند محتوای مضر را به سرعت و در مقیاس حذف کنیم.”

حامیان نامزدهای پیشرو ریاست جمهوری، رایلا اودینگا، رهبر اپوزیسیون کهنه کار و ویلیام روتو، معاون رئیس جمهور، از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تمجید از نامزدهای خود، متقاعد کردن دیگران برای پیوستن به آنها یا متهم کردن طرف های مخالف به اعمال ناشایست مختلف استفاده کرده اند.

دانواس ماکوری، یکی از کمیسیون‌های NCIC روز جمعه گفت: “فیس‌بوک قوانین کشور ما را نقض می‌کند. آنها به خود اجازه داده‌اند که ناقل سخنان نفرت و تحریک، اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست باشند.”

مکوری گفت که NCIC مذاکراتی با اداره ارتباطات کنیا (CAK) که شرکت های رسانه های اجتماعی را تنظیم می کند، انجام داده است و به تعلیق فعالیت های متا توصیه می کند.

سخنگوی شرکت به رویترز گفت که متا “گام‌های گسترده‌ای” برای حذف سخنان نفرت‌انگیز و محتوای تحریک‌آمیز برداشته است و این تلاش‌ها را قبل از انتخابات تشدید می‌کند.

کمیسیون انسجام و یکپارچگی ملی کنیا (NCIC) گفت که این گزارش یافته های داخلی خود را تأیید می کند.

© تامسون رویترز 2022




منبع

گروه مدافع Global Witness در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که فیس بوک بیش از ده ها تبلیغات سیاسی را که قوانین کنیا را نقض می کند پذیرفته و منتشر کرده است.

او گفت: “این کشور بزرگتر از یک شرکت رسانه اجتماعی یا یک نهاد است. ما اجازه نمی دهیم فیس بوک یا هر شرکت رسانه اجتماعی دیگری امنیت را به خطر بیندازد.”

ناظر انسجام قومی کنیا به فیس بوک متا هفت روز فرصت داده است تا با سخنان نفرت پراکنی و تحریک در پلتفرم مربوط به انتخابات ماه آینده مقابله کند، در غیر این صورت فعالیت های آن به حالت تعلیق در خواهد آمد.

او متا را به نقض قانون اساسی کنیا و قوانین حاکم بر سخنان مشوق تنفر و استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی متهم کرد.