قانونگذاران اتحادیه اروپا قصد دارند پیش نویس قوانین هوش مصنوعی را تا ماه مارس به دلیل نگرانی در مورد ChatGPT نهایی کنند.

ChatGPT می تواند در پاسخ به درخواست ها، مقالات، مقالات، جوک ها و حتی شعر تولید کند. OpenAI، یک شرکت خصوصی تحت حمایت مایکروسافت، آن را در ماه نوامبر به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داد.

قانون پیشنهادی انتقاد قانون‌گذاران و گروه‌های مصرف‌کننده را به دلیل عدم رسیدگی کامل به خطرات ناشی از سیستم‌های هوش مصنوعی برانگیخته است، اما شرکت‌های درگیر هشدار داده‌اند که قوانین سخت‌گیرانه‌تر می‌تواند نوآوری را خفه کند.

با این حال، منتقدان دسترسی بیش از حد مقررات می‌گویند که چنین اقدامی می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌ها و فشار بیشتر برای انطباق برای شرکت‌ها شود و نوآوری را خنثی کند.

یکی از قانونگذاران قانون هوش مصنوعی گفت: قانونگذاران اتحادیه اروپا امیدوارند در ماه آینده بر سر پیش نویس قوانین هوش مصنوعی با هدف منعقد کردن توافق با کشورهای اتحادیه اروپا تا پایان سال به توافق برسند.

کمیسیون اروپا قوانین هوش مصنوعی را در سال 2021 در تلاش برای تقویت نوآوری و تعیین استاندارد جهانی برای یک فناوری پیشنهاد کرد که در همه چیز از ماشین های خودران و چت بات ها گرفته تا کارخانه های خودکار که در حال حاضر توسط چین و ایالات متحده رهبری می شوند، استفاده می شود.

دراگوس تودوراچه، عضو پارلمان اروپا و گزارشگر قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، گفت: «ما هنوز در زمان مناسبی هستیم تا به هدف و تقویمی که در همان ابتدا در نظر گرفته بودیم، یعنی تکمیل آن در طول این مأموریت، دست پیدا کنیم. ، به رویترز گفت.

او گفت: «برای همه خانواده‌های سیاسی چند نقطه ضعف وجود دارد. من در آخرین جلسه به آنها گفتم که شما می‌دانید که وقتی همه به یک اندازه ناراضی هستند، در یک سازش موفق خواهید بود». “بعضی از مردم خواهند گفت که این خوشبینانه است… امیدوارم این اتفاق بیفتد.”

او گفت: «این کار کمی بیشتر از آنچه در ابتدا فکر می کردم طول کشید. این متن دارای سطحی از پیچیدگی است که حتی از ماشین آلات پیچیده معمولی بروکسل نیز بالاتر است.»

وی گفت: «تنها در طول امسال، ما شاهد جهش‌های نمایی نه تنها برای ChatGPT بلکه برای بسیاری از ماشین‌های هدف عمومی دیگر خواهیم بود. یک نوع متمایز از هوش مصنوعی

یکی از زمینه های بحث، تعریف “هوش مصنوعی با هدف عمومی” است، که برخی معتقدند باید به عنوان پرخطر در نظر گرفته شود، در حالی که برخی دیگر به خطرات ناشی از چت بات محبوب ChatGPT به عنوان منطقه ای اشاره می کنند که نیاز به بررسی نظارتی بیشتری دارد.

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا گفته است که قوانین جدید پیشنهادی هوش مصنوعی با هدف مقابله با نگرانی‌ها در مورد خطرات پیرامون ChatGPT است.

بحث های شدید در مورد نحوه اداره هوش مصنوعی باعث شد چندین متخصص پیش بینی کنند که پیش نویس قانون ممکن است به گلوگاه برخورد کند و به تاخیر بیفتد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

تودوراچ گفت: “من فکر می کنم اگر این اثر این قانون باشد، ما به شدت هدف خود را از دست خواهیم داد. و اگر این اتفاق بیفتد، ما وظایف خود را انجام نداده ایم.”