قانونگذاران کنیایی مذاکرات خود را در مورد مالیات بر رمزارز باز کردند، آنچه که در اینجا شناخته شده است

بر اساس گزارش Chainalysis در سپتامبر سال گذشته، بازار ارزهای دیجیتال در نیجریه، کنیا، تانزانیا و آفریقای جنوبی با هم شاهد رشد 1200 درصدی بود و به ارزش بازار 105.6 میلیارد دلار (تقریباً 775 کرور) در یک سال رسید.

به دلیل فقدان قوانین حاکم بر بخش کریپتو، کنیا به کانونی برای کلاهبرداران کریپتو تبدیل شد.

در سال 2021، کلاهبرداران کریپتو طبق گزارشات، 120 میلیون دلار (تقریباً 915 کرور) کنیایی ها را غارت کردند. این آمار توسط جو موچرو، وزیر کابینه کنیا، در حالی که در کنفرانسی در ماه مارس سخنرانی می کرد، فاش شد.

در پس‌زمینه این مسیر رشد شتابان، بازیکنان کریپتو از سراسر جهان به سمت قاره آفریقا هجوم می‌آورند. در ماه اکتبر، خدمات کیف پول دیجیتال مارا توسط Coinbase در کنیا و نیجریه پشتیبانی شد.

وزارت دارایی انگیزه بزرگی دارد تا لایحه اعضای خصوصی را که به دنبال اصلاح قانون مرجع بازار سرمایه است که هفته گذشته ارائه شد، بالا ببرد. اکنون که دولت کنیا نسخه خود قانون CMA را برای مالیات بر تراکنش های رمزنگاری ارائه کرده است! @binance @BinusuX pic.twitter.com/ObfDZDpoPI

— Louis N. Kizito (@LouisNkizito) 21 نوامبر 2022

وزیر در آن زمان از مردم خواسته بود که به علامت گذاری نهادهای جعلی یا مشکوک ادامه دهند تا دیگران به موقع آگاه شوند.

کنیا در حال بررسی این موضوع است که آیا باید بخش کریپتو را تحت رژیم مالیاتی قرار دهد یا خیر. قانونی در کنیا در انتظار تصویب است که به دارایی‌های رمزنگاری به عنوان دارایی‌های قابل مبادله اجازه قانونی می‌دهد. نام این پیش نویس قانون لایحه بازارهای سرمایه (اصلاح) سال 2022 است. طبق گزارش سازمان ملل، تقریباً 8.5 درصد از جمعیت کنیا، که 4.25 میلیون نفر در آن کشور را تشکیل می دهند، دارایی های رمزنگاری شده دارند. اگر و زمانی که این قانون تصویب شود، سرمایه گذاران را ملزم به پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه به اداره درآمد کنیا می کند. بانک های کنیایی 20 درصد عوارض غیر مستقیم از تراکنش های ارزهای دیجیتال کسر می کنند.

همچنین سرمایه گذاران موظف خواهند بود جزئیات مربوط به مالکیت کریپتو خود را به تنظیم کننده مالی دولتی، به نام مرجع بازار سرمایه، افشا کنند.