قانون رمزگذاری MiCA برای اعضای اتحادیه اروپا تا 18 ماه تاخیر دارد: همه جزئیات

یک گزارش CryptoPotato به نقل از افراد آشنا به این موضوع می‌گوید: «MiCA برای رأی‌گیری در جلسه عمومی در ماه آوریل ارائه شده است، و طبق اطلاعات من، این تأخیر فنی است و ناشی از مشکلات ترجمه است».

Wieder einen Schritt weiter…Das Ergebnis der Trilog-Verhandlung zu #MiCA wurde vom ECON-Ausschuss angenommen. Gute Nachrichten :+1::skin-tone-3: https://t.co/z73pkZMYvO

– استفان برگر (@DrStefanBerger) 10 اکتبر 2022

لایحه MiCA با هدف جلوگیری از معاملات داخلی، افشای غیرقانونی اطلاعات داخلی و دستکاری بازار مربوط به دارایی های رمزنگاری شده است.

قانون MiCA یکی از جامع ترین مجموعه قوانین رمزنگاری است که تاکنون فرموله شده است و در چندین کشور اجرا خواهد شد.

چارچوب Markets in Crypto Assets (MiCA) تا حد زیادی حول محور حمایت از مصرف کننده و جلوگیری از دستکاری بازار و جرایم مالی در بخش کریپتو می چرخد.

به عنوان مثال، PayPal با ارائه خدمات مرتبط با رمزنگاری در لوکزامبورگ از دسامبر 2022 وارد اتحادیه اروپا شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

تراکنش‌های رمزنگاری عمدتاً ناشناس هستند و می‌توانند پرداخت‌های بین‌مرزی فوری را بدون دخالت هیچ کارگزار یا ارگان مرکزی پردازش کنند. دولت‌ها در سراسر جهان نگران هستند که استفاده از ارزهای دیجیتال می‌تواند عملکرد مالی موجود را بی‌ثبات کند و به مجرمان کمک کند تا پولشویی و مشارکت در سایر فعالیت‌های غیرقانونی را آسان کنند.

علاوه بر تعویق در اجرای MiCA، مقررات انتقال وجوه (TFR) نیز اکنون در ماه آوریل در پارلمان اتحادیه اروپا مطرح خواهد شد. قانون TFR همه بازیکنان کریپتو را موظف می‌کند تا جزئیات KYC فرستنده و گیرنده را به صورت مذهبی جمع‌آوری کنند.

به دنبال اتحادیه اروپا که اکنون اعضای گروه ۲۰ تحت ریاست هند هستند، در حال کار بر روی پیش‌نویس مقررات ارزهای دیجیتال هستند که در سطح بین‌المللی کار می‌کنند. قبل از اینکه قوانین MiCA در حدود سال‌های 2024-2025 فعال شوند، کشورهای عضو اتحادیه اروپا شروع به انتشار قوانین مالیاتی کریپتو و دعوت از بازیکنان کریپتو برای فعالیت از داخل قلمرو خود کرده‌اند.

در اکتبر سال گذشته، کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا (ECON) قانون MiCA را تصویب کرد.