قرارداد توییتر: تصدی 11 ماهه پاراگ آگراوال به عنوان مدیر عامل توییتر با به دست آوردن کنترل ماسک به پایان می رسد


هنگامی که پاراگ آگراوال در نوامبر 2021 به عنوان مدیر عامل توییتر منصوب شد، فارغ التحصیل IIT به باشگاهی از مدیران هندی پیوست که به طور پیوسته در حال رشد بودند و به صدر شرکت های جهانی رسیدند، اما مدت کوتاهی که این مدیر اجرایی 38 ساله در راس این غول رسانه های اجتماعی بود. چالش برانگیز و آشفته بود آگراوال هندی الاصل کمتر از یک سال پس از پایان کارش به عنوان مدیرعامل، توسط میلیاردر مالک جدیدش، ایلان ماسک، که روز پنجشنبه قرارداد 44 میلیارد دلاری (تقریباً 337465 کرور) را برای تصاحب این غول رسانه‌های اجتماعی بست، از شرکت اخراج شد.

آگراوال که فارغ التحصیل IIT بمبئی و استنفورد بود، در سال 2011 زمانی که کمتر از 1000 کارمند داشت، به توییتر پیوست. او که در شرکت رشد کرد، در سال 2017 مدیر ارشد فناوری توییتر شد. آگراوال که تحت الحمایه جک دورسی، بنیانگذار توییتر به حساب می آمد، پس از کناره گیری دورسی به عنوان مدیر عامل توییتر منصوب شد.

دورسی در اعلام تصمیم خود برای کناره‌گیری و معرفی آگراوال به عنوان مدیرعامل، در آن زمان گفته بود: «اعتماد من به او به‌عنوان مدیر عامل ما عمیق است.» دورسی گفته بود که آگراوال برای مدتی انتخاب او برای مدیرعاملی بوده است، با توجه به اینکه چقدر عمیقاً شرکت و نیازهای آن را درک می‌کند. او کنجکاو، کاوشگر، منطقی، خلاق، خواستار، خودآگاه و فروتن است. او با قلب و روح رهبری می کند و کسی است که من هر روز از او یاد می گیرم.» صعود آگراوال متولد آژمر به شغل برتر توییتر، او را در یک باشگاه رو به رشد از مدیران شرکت‌های جهانی از جمله ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت و شانتانو ناراین، مدیرعامل ادوبی قرار داد. ایندرا نویی پیش از کناره گیری در سال 2018، به مدت 12 سال به عنوان مدیرعامل پپسی کار کرده بود.

بر اساس گزارش ماه مه 2022 در نیویورک تایمز، اگر ماسک او را از سمت مدیر اجرایی برکنار کند، آگراوال می تواند 60 میلیون دلار (تقریباً 495 کرور) بر اساس پرونده اوراق بهادار درآمد داشته باشد.

دوران آگراوال به عنوان مدیرعامل توییتر چالش برانگیز و پرتلاطم بود.

تنها چند ماه پس از شروع کار به عنوان مدیرعامل، ماسک وارد صحنه شد. طبق گزارش CNN Business با استناد به یک پرونده نظارتی در ماه مارس سال جاری، ماسک با دورسی ملاقات کرده بود تا “درباره مسیر آینده رسانه های اجتماعی بحث کند.”

در روزهای بعد، ماسک با هیئت مدیره توییتر و برخی از تیم رهبری آن، از جمله آگراوال ملاقات کرد. علنا اعلام کرد که بزرگترین سهامدار توییتر خواهد شد. در گزارش سی ان ان آمده است.

ماسک چند روز بعد توییت کرد که «آیا توییتر در حال مرگ است؟».

گزارش سی ان ان اضافه کرد که بر اساس پرونده دادگاه در اواخر سپتامبر، آگراوال برای پاسخ به توییت ماسک پیامکی ارسال کرده است.

“شما آزادید توییت کنید “آیا توییتر در حال مرگ است؟” آگراوال در متنی به ماسک گفته بود، یا هر چیز دیگری در مورد توییتر، اما این مسئولیت من است که به شما بگویم که به من کمک نمی کند توییتر را در شرایط فعلی بهتر کنم. ) دیدگاه در مورد سطح حواس پرتی درونی در حال حاضر و چگونه [it’s] به توانایی ما برای انجام کار لطمه می زند… من دوست دارم شرکت به جایی برسد که ما انعطاف پذیرتر باشیم و حواسمان پرت نشود، اما در حال حاضر آنجا نیستیم.” ماسک به آگراوال پاسخ داده بود: “این هفته چه کار کردی؟” او در دو متن بعدی موافقت خود را برای عضویت در هیئت مدیره لغو کرد و گفت: «من به هیئت مدیره نمی‌روم. این اتلاف وقت است.» وی افزود: طبق مقاله CNN، “پیشنهاد خصوصی کردن توییتر را ارائه خواهد داد.”

نیویورک تایمز در مورد چالش های آگراوال برای مدیریت «نیروی کاری ناآرام و مقابله با مشکلات اقتصادی فزاینده توییتر» پیش از اینکه احتمالاً از سوی شرکت «راه اندازی شود» به نقل از باب ساتون، روانشناس سازمانی و استاد دانشگاه استنفورد، گفته بود که « هیچ کس در دنیا نیست که بخواهد در آن کفش باشد.” در مقاله NYT آمده است که آگراوال به عنوان مدیر ارشد فناوری توییتر “روی برخی از چالش های فنی پیچیده توییتر کار کرده و با همتایان مهندسی خود و دورسی روابط برقرار کرده است.”

او دیدگاه دورسی را به اشتراک گذاشت که “آینده توییتر به بازنگری فناوری خود بستگی دارد تا بتواند بیشتر بر یادگیری ماشین تکیه کند و خدمات خود را غیرمتمرکز کند تا به کاربران کنترل بیشتری بر تجربیات خود در این پلتفرم بدهد.” همانطور که حماسه ماسک آشکار شد، NYT در مقاله می 2022 گفت که در “یک جلسه مجازی برای مدیران توییتر”، آگراوال “اعتراف کرد که خسته شده است.” دو نفر با اطلاع از این رویداد گفتند: «در جلسه، آقای آگراوال درباره مسائل توییتر و طوفان توجه به معامله آقای ماسک «خام» بود. اما او همچنین احساس پذیرش وضعیت خود را منتقل کرد و گفت که با برنامه‌های خود برای شرکت پیش خواهد رفت.» در گزارش NYT آمده است.

هنگامی که او در سال 2021 به سمت مدیرعاملی منصوب شد، آگراوال در یادداشتی که در توییتر منتشر کرد، گفت که به دلیل انتصاب خود “افتخار و متواضع” شده است و از “ادامه مربیگری دورسی و دوستی شما” ابراز قدردانی کرد. «در حالی که یک دهه پیش بود، آن روزها برای من مثل دیروز بود. من در کفش های تو راه رفته ام، فراز و نشیب ها، چالش ها و موانع، بردها و اشتباهات را دیده ام. اما در آن زمان و اکنون، بیش از هر چیز، من تاثیر باورنکردنی توییتر، پیشرفت مداوم ما و فرصت های هیجان انگیز پیش روی ما را می بینم.

“هدف ما هرگز مهمتر از این نبوده است. مردم و فرهنگ ما شبیه هیچ چیز در دنیا نیست. هیچ محدودیتی برای کاری که با هم می توانیم انجام دهیم وجود ندارد.» ما اخیراً استراتژی خود را برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه به روز کردیم و معتقدم این استراتژی جسورانه و درست است. اما چالش حیاتی ما این است که چگونه در مقابل آن کار کنیم و نتایج را به دست آوریم – به این ترتیب ما توییتر را به بهترین شکل ممکن برای مشتریان، سهامداران و برای هر یک از شما خواهیم ساخت. “جهان در حال حاضر ما را تماشا می کند، حتی بیشتر از قبل. بسیاری از مردم در مورد اخبار امروز دیدگاه ها و نظرات متفاوتی خواهند داشت. این به این دلیل است که آنها به توییتر و آینده ما اهمیت می دهند و این نشانه ای است که کاری که ما در اینجا انجام می دهیم اهمیت دارد.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع