قرارداد مایکروسافت اکتیویژن: شرکت گفته می شود به زودی امتیازات اتحادیه اروپا را برای تضمین ترخیص زودهنگام ارائه می دهد

آخرین مهلت کمیسیون اروپا که در حال بررسی این معامله است تا فهرستی رسمی از نگرانی‌های رقابتی که به عنوان بیانیه اعتراض شناخته می‌شود، ارائه کند، در ژانویه است. ارائه راه‌حل‌ها قبل از صدور چنین سندی می‌تواند روند نظارتی را کوتاه کند.

از آن زمان تاکنون در اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده با مخالفت های نظارتی مواجه شده است، سونی از این قرارداد انتقاد کرده و حتی خواستار وتوی نظارتی شده است.

پس از انتشار خبر رویترز، سهام اکتیویژن 2 درصد افزایش یافت.

به گفته افراد آشنا، مایکروسافت احتمالاً در هفته‌های آینده راه‌حل‌هایی را به تنظیم‌کننده‌های ضدانحصار اتحادیه اروپا ارائه می‌کند تا از اعتراضات رسمی به پیشنهاد ۶۹ میلیارد دلاری (تقریباً ۵۶۳۵۰ کرور روپیه) برای شرکت سازنده Call of Duty Activision Blizzard جلوگیری کند.

سونی، به عنوان پیشرو صنعت، می‌گوید که نگران Call of Duty است، اما ما گفته‌ایم که متعهد هستیم که بازی مشابهی را در یک روز در هر دو کنسول Xbox و PlayStation در دسترس قرار دهیم. ما می‌خواهیم مردم به بازی‌ها دسترسی بیشتری داشته باشند. یک سخنگوی مایکروسافت گفت، نه کمتر.

این قرارداد بدون قید و شرط در برزیل، عربستان سعودی و صربستان امضا شده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

غول نرم افزاری ایالات متحده و سازنده ایکس باکس این قرارداد را در ماه ژانویه اعلام کردند تا به آن کمک کند تا با رهبران Tencent و Sony رقابت بهتری داشته باشد.

ناظر رقابت اتحادیه اروپا، که قرار است تا 11 آوریل در مورد این معامله تصمیم گیری کند، و سونی از اظهار نظر خودداری کرد.

استفان دیونت، شریک شرکت حقوقی McDermott Will & Emery می گوید: «در نهایت، چنین اقدامی می تواند مجوز زودهنگام کمیسیون اروپا را تضمین کند و متعاقباً توسط طرفین قبل از سایر آژانس های ضد انحصار استفاده شود.

وی با اشاره به ضدانحصار انگلیس و آمریکا گفت: «با این حال، باید دید که آیا شاکیان فعال چنین امتیازاتی را تایید می‌کنند (به ویژه از نظر دامنه) و آیا راهکارهای رفتاری نیز توسط CMA و FTC پذیرفته می‌شود یا خیر. آژانس ها

یکی دیگر از افراد با دانش مستقیم گفت که راه حل مایکروسافت عمدتا شامل یک قرارداد مجوز ده ساله به مالک پلی استیشن سونی است.

مایکروسافت گفت که در حال همکاری با کمیسیون برای رفع نگرانی های معتبر بازار است.