قوانین رمزنگاری علیه پولشویی به طور غیررسمی توسط گروه ویژه اقدام مالی: جزئیات

استفاده نادرست از ارزهای دیجیتال در پولشویی غیرقانونی پول، مدتی است که برای هند و بسیاری از کشورها نگران کننده بوده است. در این شرایط، تمرکز بر اتخاذ قوانین جهانی علیه قوانین پولشویی مرتبط با رمزارز به اولویت اصلی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تبدیل شده است. ناظر مالی جهانی مستقر در پاریس، به نوعی، کشورها را به طور غیررسمی موظف کرده است که از مقررات ضد پولشویی (AML) خود تبعیت کنند تا از قرار گرفتن در فهرست خاکستری خودداری کنند.

«فهرست خاکستری» FATF کشورهایی را نام می برد که تحت نظارت فزاینده ناظر مالی جهانی قرار دارند.

سیتارامان در سخنرانی خود در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خاطرنشان کرد که استفاده از رمزارز در پولشویی یک موضوع مشکل ساز مرتبط با دارایی های دیجیتال است.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی گفت که هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی قوانین مؤثری را برای محافظت از دارایی‌های کریپتو در برابر نوسانات رایج بازار و همچنین موارد سوء استفاده از دارایی‌های دیجیتال تنظیم کند.

این یافته ها FATF را مجبور کرده است که حلقه را در اطراف کشورهای دیگری که در حال آزمایش فعالیت های رمزنگاری هستند، محکم کند.

طبق دستورالعمل های FATF، دولت های چندین کشور باید اطلاعات شناسایی فرستندگان، گیرندگان و ذینفعان دارایی های مجازی را جمع آوری کنند. این مقررات همچنین از همه ارائه دهندگان خدمات دارایی های مجازی (VASP) می خواهد که در داخل کشورها ثبت و مجوز داشته باشند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع از آنجایی که ارزهای رمزنگاری شده توسط هیچ بانک مرکزی یا یک نهاد نظارتی اداره نمی‌شوند، اغلب برای انتقال مقادیر زیادی پول به مکان‌های مرزی، تحت پوشش ناشناس، مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

در روزهای آینده، هند ریاست گروه G20 را بر عهده خواهد گرفت و تا یک سال آینده ریاست اتحادیه بین المللی را ادامه خواهد داد.

الجزیره به نقل از مقامات آشنا با توسعه گزارش داد که FATF در حال برنامه ریزی برای انجام بررسی های سالانه در سراسر کشورها است تا مطمئن شود که هر یک از آنها قوانین پیشگیرانه را علیه استفاده از رمزارز در پولشویی و تامین مالی تروریسم اجرا می کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که در ماه مارس FATF «نقص های راهبردی» را در حفظ قوانین مبارزه با پولشویی توسط کشورهایی از جمله امارات متحده عربی، جزایر کیمن و همچنین فیلیپین مشاهده کرده بود.

عدم رعایت دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی FATF می‌تواند بر رتبه کلی کشورها در شاخص جهانی تأثیر بگذارد. این امر می تواند باعث شود که برخی از کشورها به طور خودکار در بین کشورهای تحت نظارت بیشتر قرار گیرند و برخی از امتیازات و تسهیلات مالی جهانی را از دست بدهند.