لایحه حفاظت از داده های شخصی دیجیتال احتمالاً در جلسه بودجه 2023 ارائه می شود

اصل دوم محدودیت هدف و ذخیره سازی این است که داده های شخصی فقط برای اهدافی که برای آنها جمع آوری شده است استفاده می شود و فقط برای مدت زمانی که برای هدفی که جمع آوری شده است ذخیره می شود.

سومین اصل کمینه سازی داده ها این است که تنها جمع آوری داده ها به پرسنلی محدود می شود که برای هدف مشخص شده مورد نیاز هستند.

اصل پنجم این است که داده های شخصی جمع آوری شده به روشی دقیق ذخیره می شود. تلاش معقولی برای اطمینان از دقیق بودن و به روز نگه داشتن اطلاعات شخصی افراد انجام می شود. اینکه فرد حق دارد داده های خود را بررسی کند و/یا در صورت لزوم آن را حذف/تغییر دهد.

اصل ششم گزارش اجباری تخلفات و قضاوت منصفانه، شفاف و عادلانه در مورد نقض تعهدات امانتداری توسط هیئت حفاظت از داده ها است.

در حال حاضر بیش از 76 کرور کاربر اینترنتی فعال (دیجیتال ناگریکس) وجود دارد و پیش بینی می شود در سال های آینده این رقم به 120 کرور برسد.



منبع

در جلسه مونسون پارلمان در 3 اوت 2022، دولت اتحادیه لایحه حفاظت از داده ها را با هدف ایجاد یک قانونگذاری جامع پس گرفت. آشوینی وایشناو، وزیر اتحادیه مخابرات و فناوری اطلاعات، گفته بود که کمیته مشترک پارلمانی که پیش‌نویس اولیه را بررسی کرد، 88 اصلاحیه را برای لایحه 91 بند پیشنهاد کرد که باعث شد دولت تصمیم بگیرد که “گزینه‌ای” جز پس گرفتن کامل لایحه اصلی وجود ندارد. .

این لایحه در حال حاضر در مرحله پیش نویس است و برای مشاوره در اختیار عموم قرار گرفته است.

اصل چهارم حفاظت از داده ها و مسئولیت پذیری این است که مسئولیت پردازش داده ها با شخصی است که داده ها را جمع آوری می کند و داده های جمع آوری شده به روشی امن و بدون استفاده غیرمجاز از داده ها یا نقض داده های شخصی ذخیره می شود.

لایحه حفاظت از داده های دیجیتال، که دولت مرکزی روی آن کار می کند، احتمالاً در جلسه بودجه آینده 2023-2024 معرفی خواهد شد.

این اصول به عنوان مبنایی برای قوانین حفاظت از داده های شخصی در حوزه های قضایی مختلف استفاده شده است.

اصل اول این است که جمع‌آوری و استفاده از داده‌های شخصی توسط سازمان‌ها باید به‌گونه‌ای انجام شود که قانونی، حفاظت از داده‌های افراد مربوطه و شفاف برای افراد باشد.

اجرای واقعی چنین قوانینی امکان ظهور درک دقیق تری از حفاظت از داده های شخصی را فراهم کرده است که در آن حقوق فردی، منافع عمومی و سهولت انجام تجارت، به ویژه برای استارتاپ ها متعادل است.

لایحه حفاظت از داده های شخصی دیجیتال قانونی است که از یک سو حقوق و وظایف شهروندی (دیجیتال ناگریک) و از سوی دیگر تعهدات استفاده از داده های جمع آوری شده به طور قانونی توسط امانتدار داده را مشخص می کند. این لایحه بر اساس اصول زیر در مورد اقتصاد داده است.

در ماه نوامبر، دولت پیش نویس دیگری از لایحه حفاظت از داده های دیجیتال را آورد و آن را برای مشاوره عمومی قرار داد.