لایحه کریپتو برزیل پیش از تصویب شعبه اجرایی مالی از اتاق نمایندگان موافقت می کند

هنگامی که این لایحه آخرین مجوزهای لازم برای تصویب را دریافت کرد، به شرکت‌های ارز دیجیتال موجود در برزیل 180 روز فرصت داده می‌شود تا فرآیندهای خود را مطابق با قوانین هماهنگ کنند.

یک واحد تحقیقات ویژه اختصاص داده شده به صنعت کریپتو نیز در ژوئیه امسال توسط دفتر دادستان عمومی منطقه فدرال مرکزی-غربی برزیل تأسیس شد.

تعداد شرکت‌های دارای دارایی‌های رمزنگاری‌شده در سال جاری به رکورد 12053 در برزیل رسید. سازمان مالیاتی کشور، Receita Federal do Brasil (RFB) گزارشی را در ماه اکتبر منتشر کرد که در آن از افزایش 6 درصدی 11360 شرکتی که در ژوئیه سال جاری اعلام کرده بودند رمزارز را در اختیار دارند، تصدیق کرد.

این واحد متشکل از اعضای وزارت عمومی، قوه قضائیه و پلیس است.

در ماه می، Nubank، بزرگترین بانک دیجیتال برزیل از نظر ارزش بازار، شروع به ارائه بیت کوین و اتر برای خرید یا فروش در پلتفرم خود کرد. تصمیم نوبانک با افزایش تعداد سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در منطقه تقویت شد.

در میان گسترش بخش دارایی های دیجیتال، طبیعی است که دولت برزیل در حال تسریع تلاش ها برای تنظیم این صنعت است.

در بحبوحه تشدید فعالیت‌های ارزهای دیجیتال، برزیل قبلاً شروع به درگیر کردن آژانس‌های مجری قانون برای کنترل بخش کریپتو کرده است.

این لایحه پیشنهاد می‌کند یک کمیته داخلی تشکیل شود که فعالیت ارزهای دیجیتال را کنترل کند. این بدنه همچنین قصد دارد تا قبل از راه‌اندازی عملیات در کشور، مجوزی برای شرکت‌های رمزنگاری ایجاد کند تا مجوز یک «ارائه‌دهنده خدمات مجازی» را دریافت کنند.

برزیل یکی از چندین کشوری است که مایل است با آزمایش در بخش کریپتو جهانی تحت مقررات قانونی ایمن به آن کمک کند. لایحه کریپتو برزیل، که با هدف تشدید الزامات مجوز توسط بازیگران صنعت در میان دیگر پیشنهادها، مورد انتظار مجلس نمایندگان برزیل قرار گرفته است. این امر این لایحه را پس از تایید یک شاخه اجرایی مالی به قانون شدن نزدیکتر می کند. این لایحه توسط معاون Aureo Ribeiro تهیه شده است.

RFB در یافته‌های دو ماه پیش خود ادعا کرد که بیت‌کوین و پس از آن تتر پایدار، دو ارز دیجیتال محبوب هستند که توسط سازمان‌های برزیلی نگهداری می‌شوند.

در اوایل سال جاری، ریودوژانیرو اعلام کرد که از سال 2023 به ساکنان خود اجازه می دهد تا مالیات بر دارایی را به شکل ارزهای دیجیتال بپردازند.

به عنوان بخشی از قوانین رمزنگاری خود، برزیل بر تعیین جریمه های مربوطه و مجازات های زندان برای کسانی که از ارزهای دیجیتال برای پولشویی، کلاهبرداری و سایر جرایم یقه سفید سوء استفاده می کنند، تمرکز کرده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع