مارک زاکربرگ در پرونده FTC علیه قرارداد واقعیت مجازی فیس بوک شهادت می دهد

شکایت FTC، علیه شرکت و مدیرعامل مارک زاکربرگ، به طور گسترده خرید متا از شرکت‌های VR در سال‌های اخیر را هدف قرار می‌دهد و این شرکت را متهم می‌کند که «کمپین غلبه بر واقعیت مجازی» را آغاز کرده است که به سال 2014 بازمی‌گردد، زمانی که سازنده هدست Oculus VR را خریداری کرد.

FTC در ماه ژوئیه شکایتی را تنظیم کرده بود و گفته بود که خرید Meta از Within “به ایجاد یک انحصار” در بازار برنامه های تناسب اندام اختصاصی VR تمایل دارد.

متا، در اسناد دادگاه، استدلال کرده است که “ادعاهای نتیجه‌گیری، حدس و گمان و متناقض FTC به طور قابل قبولی هیچ واقعیتی را برای اثبات اینکه هر بازار فرضی برای برنامه‌های VR Deliberate Fitness “اولیگوپلیستی” از نظر رفتار یا ساختار است، اثبات نمی‌کند.

در آن زمان، جان نیومن، معاون دفتر رقابت FTC، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “متا به جای رقابت بر اساس شایستگی، تلاش می کند تا راه خود را به بالاترین سطح بخرد. متا قبلاً صاحب یک برنامه تناسب اندام واقعیت مجازی پرفروش است، و آن را داشت. توانایی‌های رقابت نزدیک‌تر با اپلیکیشن محبوب سوپرنچرال درون درون. اما متا به جای کسب امتیاز، خرید موقعیت در بازار را انتخاب کرد. این یک خرید غیرقانونی است، و ما همه کمک‌های مناسب را دنبال خواهیم کرد.”

آنها همچنین در لیستی از شهود ارائه شده توسط متهمان متا و درون در روز جمعه قرار داشتند.

بر اساس سند دادگاه، علاوه بر دفاع از خرید Within، انتظار می‌رود زاکربرگ در مورد استراتژی فیس‌بوک والدینش برای کسب‌وکار واقعیت مجازی و همچنین برنامه‌های این شرکت برای حمایت از توسعه‌دهندگان شخص ثالث مورد سوال قرار گیرد.

در یک سند دادگاه که در روز جمعه به دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا ارسال شد، FTC 18 شاهد را فهرست کرد که قصد دارد از آنها سؤال کند، از جمله زاکربرگ، کریس میلک، مدیر عامل شرکت و اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا پلتفرمز، در پرونده ای توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) شهادت خواهد داد که استدلال می کند معامله پیشنهادی این شرکت برای خرید سازنده محتوای واقعیت مجازی (VR) Within Unlimited باید مسدود شود.

© تامسون رویترز 2022

فیس بوک در اکتبر 2021 با مبلغ نامشخصی با خرید Within موافقت کرد.

تنظیم کننده استدلال می کند که معامله پیشنهادی “به طور قابل توجهی رقابت را کاهش می دهد یا تمایل به ایجاد یک انحصار” در آن بازار دارد.