مارک زاکربرگ قوانین تعدیل اپ استور اپل را “تضاد منافع” می خواند

اگرچه به نظر می رسید زاکربرگ از مخالفت خود با سیاست های اپل حمایت می کند، ماسک روز چهارشنبه از برخی انتقادات خود از سازنده آیفون عقب نشینی کرد و گفت که با تیم کوک، مدیر عامل شرکت در دفتر مرکزی این شرکت ملاقات کرده و “گفتگوی خوبی” داشته است که یک “سوء تفاهم” را حل کرده است. درباره جایگاه توییتر در اپ استور.

زاکربرگ در مورد اینکه آیا متا به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اجازه بازگشت به فیس‌بوک را می‌دهد یا خیر، پاسخی نداد، اما به راهنمایی‌های قبلی که این شرکت از هیئت نظارت خارجی خود دریافت کرده است، اشاره کرد و تصمیمات دشوار محتوایی را بررسی کرد. انتظار می رود متا در ژانویه تصمیم گیری کند.

زاکربرگ همچنین موضوع مالکیت TikTok توسط ByteDance مستقر در پکن را مطرح کرد و افزود که “سوالات واقعی” در مورد نفوذ دولت چین بر TikTok وجود دارد. مدیر عامل شرکت گفت: «در بسیاری از کشورها، همه داده‌ها به دولت می‌رود.

© 2022 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در مورد رویکرد ماسک برای اجرای توییتر، زاکربرگ از نظرات او محافظت کرد – او گفت که حدس می‌زند که برخی از رویکردها کارساز هستند و برخی دیگر کارساز نیستند. او گفت: «فکر می‌کنم دیدن این که چگونه این اتفاق می‌افتد، بسیار جالب خواهد بود.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، گفت که اپ استور اپل تضاد منافع را نشان می دهد و صدای او را به انبوهی از انتقادات از سیاست های نرم افزاری سازنده آیفون اضافه می کند. زاکربرگ روز چهارشنبه در مصاحبه ای در کنفرانس نیویورک تایمز DealBook گفت: «برای یک شرکت مشکل ساز است که بتواند تجربیات اپلیکیشن ها را در دستگاه کنترل کند. او افزود: “اکثریت قریب به اتفاق سود در اکوسیستم موبایل به سمت اپل است.”

وال استریت در بحبوحه کاهش درآمد تبلیغاتی، به طور فزاینده ای نسبت به سرمایه گذاری متا در کسب و کار واقعیت مجازی زیان ده خود نزولی شده است. اوایل این ماه، زاکربرگ گفت که این شرکت بیش از 11000 شغل را کاهش خواهد داد و مسئولیت تصمیماتی را که منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود، به عهده گرفت. در ماه آوریل، متا اولین کاهش درآمد سه ماهه خود را گزارش کرد.

زاکربرگ برخی از نکات ماسک را تکرار کرد. او قوانین تعدیل محتوای اپل را برای برنامه‌ها «تضاد منافع» نامید، زیرا اغلب به رقبا اشاره می‌کنند. این باعث می شود اپل “نه تنها یک فرماندار که به دنبال منافع مردم باشد.” درآمد شرکت متا، که مالک شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام است، از زمانی که اپل سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود را برای محدود کردن نحوه ردیابی و هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات سخت‌تر کرد، ضربه‌ای خورد.

مصاحبه چهارشنبه با مکالمه ضبط شده بین زاکربرگ و ناظم به عنوان آواتارها در دنیای دیجیتالی فراگیر که شرکت آن را متاورس می نامد آغاز شد. با این حال، زاکربرگ گفت این ایده که متا کاملاً بر روی متاورس متمرکز شده است «اساساً اشتباه است». او گفت که برنامه پیام رسان واتس اپ هدف اصلی بعدی او برای کسب درآمد خواهد بود، زیرا این پلتفرم “تا حد زیادی استفاده نشده است”.

خط‌مشی‌ها و هزینه‌های App Store که توسط اپل و تا حدودی آلفابت مادر گوگل اجرا شده‌اند، مدت‌هاست که محل مناقشه شرکت‌های فناوری است که به دنبال دستیابی به مخاطبان گسترده تلفن همراه هستند. ایلان ماسک میلیاردر پس از تصاحب توییتر به گروه کر اضافه شد و این هفته توئیت های زیادی ارسال کرد که در آن هزینه ها و محدودیت های اپل در مورد فروش اپلیکیشن ها را محکوم کرد.

او به پیشرفت در Reels، ویژگی ویدیوی کوتاه این شرکت اشاره کرد و گفت که برخی تخمین‌ها نشان می‌دهند که این برنامه نیمی از ترافیک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدیوی ویروسی TikTok را در خارج از چین دارد.