ماسک از قرارداد 44 میلیارد دلاری خارج شد، توییتر اعلام کرد اقدامات قانونی را دنبال خواهد کرد

کنار گذاشتن قرارداد توسط ماسک و وعده توئیتر برای مبارزه شدید برای تکمیل آن، ابهام را در مورد آینده شرکت و قیمت سهام آن در زمانی که نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره و رکود بالقوه وال استریت را تحت تاثیر قرار داده است، ایجاد می کند. سهام رقبای تبلیغات آنلاین آلفابت، متا پلتفرم، اسنپ و پینترست در سال 2022 به طور متوسط ​​45 درصد کاهش یافته است، در حالی که سهام توییتر در این مدت تنها 15 درصد کاهش یافته است که در ماه های اخیر به دلیل قرارداد ماسک افزایش یافته است.

پس از اینکه ماسک در اوایل آوریل سهامی را در این شرکت گرفت، سهام توییتر افزایش یافت و آن را در برابر فروش شدید بازار سهام که دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را مورد انتقاد قرار داد، محافظت کرد.

هیئت مدیره توییتر متعهد به بستن معامله بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک است و قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافق ادغام دنبال کند. ما مطمئن هستیم که در دادگاه سلطنتی دلاور پیروز خواهیم شد.

– برت تیلور (@btaylor) 8 جولای 2022

در این قرارداد ماسک می‌خواهد در صورتی که به دلایلی از جمله شکست مالی خرید یا مسدود کردن این معامله توسط قانون‌گذاران نتواند این معامله را تکمیل کند، یک میلیارد دلار (تقریبا 7900 کرور روپیه) به توئیتر پرداخت کند. با این حال، اگر ماسک به تنهایی معامله را فسخ کند، هزینه جدایی اعمال نخواهد شد.

به گفته یکی از آشنایان، توییتر، با این حال، امیدوار است که مراحل دادگاه ظرف چند هفته آغاز شود و در چند ماه آینده حل شود.

دنیل آیوز، تحلیلگر Wedbush، گفت که پرونده ماسک خبر بدی برای توییتر است.

ماسک همچنین گفت که به دلیل اخراج مدیران بلندپایه و یک سوم تیم جذب استعداد توسط توییتر، از این سمت خارج می‌شود و این امر تعهد توئیتر برای “حفظ کامل اجزای مادی سازمان تجاری فعلی خود” را نقض می‌کند.

مشکلات تبلیغات دیجیتال

پس از اینکه ماسک قرارداد خرید توییتر را در آوریل منعقد کرد اما پس از آن خرید را به حالت تعلیق درآورد تا زمانی که شرکت رسانه‌های اجتماعی ثابت کرد که ربات‌های هرزنامه کمتر از 5 درصد از سهم را به خود اختصاص می‌دهند، این اعلان چرخشی دیگری در حماسه‌ای است که آیا او نمی‌خواهد. کل کاربران آن

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، روز جمعه گفت که قرارداد 44 میلیارد دلاری (تقریباً 3,49,060 کرور) خود را برای خرید توییتر فسخ می کند زیرا این شرکت رسانه های اجتماعی چندین مفاد توافقنامه ادغام را نقض کرده است. .

سوابق زیادی برای مذاکره مجدد معامله وجود دارد. زمانی که همه‌گیری کووید-19 در سال 2020 شروع شد و یک شوک اقتصادی جهانی ایجاد کرد، چندین شرکت خریدهای توافق شده را دوباره قیمت‌گذاری کردند.

در این پرونده آمده است: «توئیتر مفاد متعدد این توافقنامه را نقض می‌کند و به نظر می‌رسد که اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای را ارائه کرده است که آقای ماسک هنگام امضای توافق‌نامه ادغام بر آن‌ها تکیه کرده است».

برخی از کارمندان روز جمعه ابراز ناباوری و خستگی کردند و به طور علنی میم هایی را در توییتر منتشر کردند، مانند ترن هوایی و فریاد زدن نوزادی که در گوشی تلفن می زند، در توضیحی آشکار در مورد جدایی. کارمندان نگران این هستند که این معامله برای مشاغل، دستمزد و توانایی آنها برای کار از راه دور مفید خواهد بود و بسیاری نسبت به برنامه های ماسک برای کاهش اعتدال محتوا ابراز تردید کرده اند.

او نوشت: «این یک سناریوی فاجعه‌آمیز برای توییتر و هیئت مدیره آن است، زیرا اکنون این شرکت در یک نبرد طولانی دادگاه با ماسک مبارزه خواهد کرد تا معامله و/یا حداقل مبلغ 1 میلیارد دلار (تقریباً 7900 کرور) را جبران کند. در یادداشتی به مشتریان

نبرد حقوقی

ادغام‌ها و تملک‌های مورد مناقشه که در دادگاه‌های Delaware قرار می‌گیرند اغلب به این نتیجه می‌رسند که شرکت‌ها مجدداً در مورد معاملات مذاکره می‌کنند یا خریدار به جای اینکه قاضی دستور تکمیل معامله را بدهد، به هدف تسویه حساب پرداخت می‌کند. این به این دلیل است که شرکت‌های هدف اغلب مشتاق هستند تا ابهامات مربوط به آینده خود را حل کنند و به راه خود ادامه دهند.

© تامسون رویترز 2022






منبع

برت تیلور، رئیس توییتر، در پلتفرم میکروبلاگینگ گفت که هیئت مدیره قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه ادغام دنبال کند.

در یک پرونده، وکلای ماسک گفتند توییتر به درخواست‌های متعدد برای اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی یا هرزنامه در این پلتفرم پاسخ نداده یا از پاسخگویی خودداری کرده است، که برای عملکرد تجاری این شرکت بسیار مهم است.

تصمیم ماسک احتمالاً منجر به یک کشمکش حقوقی طولانی بین این میلیاردر و شرکت 16 ساله مستقر در سانفرانسیسکو خواهد شد.

آن لیپتون، معاون تحقیقات دانشکده در این باره گفت: «من می‌توانم بگویم توییتر از نظر قانونی موقعیت خوبی دارد تا استدلال کند که تمام اطلاعات لازم را در اختیار او قرار داده است و این بهانه‌ای برای جستجوی هر بهانه‌ای برای خروج از معامله است.» دانشکده حقوق تولین سهام توییتر در معاملات طولانی مدت 6 درصد کاهش یافت و به 34.58 دلار (تقریباً 2700 روپیه) رسید. این 36 درصد کمتر از 54.20 دلار (تقریباً 4300 روپیه) به ازای هر سهم است که ماسک با خرید توییتر در آوریل موافقت کرد.

او نوشت: «هیئت مدیره توییتر متعهد است که معامله را بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک ببندد…».