مایکروسافت فروش دانلودهای Home و Pro ویندوز 10 را از 31 ژانویه متوقف می کند: جزئیات

با این حال، Bartlow چیزی در مورد نحوه برخورد شرکت با دانلودهای ویندوز 10 و کلیدهای مجوز ارائه شده از خرده فروشان شخص ثالث مانند آمازون به اشتراک نمی گذارد. مایکروسافت کاربران را تشویق کرده است که ویندوز 11 را دریافت کنند زیرا این غول فناوری از اکتبر 2025 به طور کامل پشتیبانی از ویندوز 10 را متوقف خواهد کرد. ویندوز 10 برای اولین بار در سال 2015 راه اندازی شد. این شرکت برای اولین بار اعلام کرد که پشتیبانی از سیستم عامل را در ژوئن 2021 پایان می دهد، قبل از اینکه ویندوز را معرفی کند. 11.

قبلاً در اکتبر 2022، Google اعلام کرد که پشتیبانی از Chrome را در ویندوز 7 و ویندوز 8.1 در 7 فوریه 2023 پایان می‌دهد. رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ‌هایی که ویندوز 8.1 یا ویندوز 7 دارند در برابر اشکالات، بدافزارها یا سایر خطرات امنیتی آنلاین آسیب‌پذیر خواهند بود. دستگاه‌ها آخرین به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های این شرکت را نیز دریافت نخواهند کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در همین حال، مایکروسافت اخیراً به‌روزرسانی‌های امنیتی و پشتیبانی فنی ویندوز 7 و ویندوز 8.1 را در 10 ژانویه متوقف کرد. علاوه بر این، پشتیبانی از WebView2 نیز در 10 ژانویه به پایان رسید. این اعلامیه با راه‌اندازی Microsoft Edge 109 اعلام شد. قابل ذکر است که مرورگر همچنان به روی این دستگاه‌ها کار می‌کند، اما هیچ به‌روزرسانی امنیتی یا ویژگی جدیدی دریافت نخواهد کرد.

طبق صفحه محصول، دانلودهای Windows 10 Home و Pro تا 31 ژانویه 2023 برای فروش در دسترس خواهند بود. با این حال، سیستم عامل به دریافت به روز رسانی های امنیتی تا 14 اکتبر 2025 ادامه می دهد تا از رایانه های شخصی در برابر ویروس ها، جاسوس افزارها و نرم افزارهای جاسوسی محافظت کند. سایر بدافزارها در حالی که مایکروسافت جزئیات زیادی را در مورد آن به اشتراک نگذاشته است، امی بارتلو، مدیر بازاریابی ویندوز به The Verge گفت که مشتریان می توانند ویندوز 10 هوم و ویندوز 10 پرو را تا زمان بازه زمانی ذکر شده از سایت رسمی خریداری کنند. او گفت: “به روز رسانی در صفحه محصول ویندوز 10 انجام شد تا اطمینان حاصل شود که مشتریان آخرین اطلاعات را در مورد گزینه های خرید ویندوز 10 دارند.”

مایکروسافت قرار است فروش دانلودهای Windows 10 Home و Pro خود را از پایان ماه جاری متوقف کند. غول فناوری این خبر را از طریق صفحه محصول ویندوز 10 خود اعلام کرده است. در این اطلاعیه آمده است که 31 ژانویه 2023، آخرین روز فروش دانلود ویندوز 10 و کلیدهای لایسنس آن خواهد بود. با این حال، مایکروسافت به ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی برای ویندوز 10 تا اکتبر 2025 ادامه خواهد داد. این غول فناوری از 14 اکتبر 2025 به طور کامل پشتیبانی از ویندوز 10 را متوقف خواهد کرد.