مایکروسافت می‌گوید فروش سه ماهه چهارم 2022 کاهش یافته و سود کاهش یافته است زیرا درآمد رایانش ابری رشد می‌کند

مایکروسافت همچنین در تلاش برای غلبه بر موانع اصلی نظارتی است تا خرید غول بازی های ویدیویی Activision Blizzard را به مبلغ 68.7 میلیارد دلار (تقریباً 5,64,474 کرور) تکمیل کند.

رگولاتورهای ایالات متحده و اتحادیه اروپا به شدت نسبت به این خرید شک دارند و ادعا می کنند که این خرید مزیتی ناعادلانه به کنسول ایکس باکس مایکروسافت نسبت به رقبایی مانند پلی استیشن سونی می دهد.

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت، هفته گذشته گفت که او حدود پنج درصد از نیروی کار شرکت را اخراج می‌کند، درست چند روز قبل از اینکه چند میلیارد دلار به OpenAI، شرکتی که پشت ربات چت بحث‌برانگیز ChatGPT، تزریق کند.

مایکروسافت روز سه‌شنبه اعلام کرد که در سه ماهه آخر سال 2022، به دلیل چشم‌انداز تاریک اقتصادی که آن را به اخراج 10000 کارگر سوق داد، فروش کاهش یافت و سودها کاهش یافت.

این تعدیل مشاغل با دیگر غول‌های فناوری مطابقت داشت زیرا شرکت‌ها در طول همه‌گیری زمانی که تقاضا برای محصولات فناوری افزایش یافت، ولگردی و ولگردی بزرگ استخدام را معکوس کردند.

رشد پلت فرم محاسباتی از راه دور آن، Azure، کندتر از حد معمول با 31 درصد، این فعالیت را انجام داد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

نادلا گفته است که ChatGPT و دیگر پیشرفت‌های هوش مصنوعی توسط شرکت تحقیقاتی OpenAI، در محصولات مایکروسافت که شامل سیستم‌عامل ویندوز، آفیس و موتور جستجوی بینگ می‌شود، ادغام خواهند شد.

بر اساس گزارش منتشره درآمد، سود خالص در سه ماهه به 16.4 میلیارد دلار (تقریبا 133915 کرور) رسید که 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

غول فناوری مستقر در واشنگتن – مالک لینکدین، ایکس باکس و ویندوز – گفت فروش کلی تنها دو درصد در دوره اکتبر تا دسامبر افزایش یافته است و به 52.7 میلیارد دلار (تقریبا 430325 کرور روپیه) رسیده است که کندترین رشد در شش سال اخیر است. سال ها.

با این حال، نتایج برآورده شد، یا در برخی بخش‌ها فراتر از انتظارات بود و قیمت سهام مایکروسافت در اواخر معاملات پس از اعلام نتایج بیش از چهار درصد افزایش یافت.

کسب‌وکار «کلاد هوشمند» این شرکت که سرورها و سرویس‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها را گرد هم می‌آورد، در سه ماهه دوم سال مالی خود ۲۱.۵ میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

نتایج سه ماهه این گروه مشتاقانه توسط بازار برای ارائه نزدیک‌تر به رایانش ابری، که بزرگترین تجارت مایکروسافت و زنگ خطری برای اقتصاد بزرگ‌تر است، در انتظار بود.