مایکروسافت پشتیبانی از صفحه کلید Swiftkey را در دستگاه های iOS متوقف می کند: گزارش

در حالی که این شرکت تصمیم خود را برای خروج از اکوسیستم Apple iOS تایید کرده است، دلیل این توسعه به طور عمومی اعلام نشده است. با این حال، طبق گزارش ZDnet، سیاست‌های اپل در مورد حفاظت از باغ دیواری خود می‌تواند دلیل قطع پشتیبانی مایکروسافت از Swiftkey در دستگاه‌های iOS باشد.

کریس ولف، مدیر مدیریت محصول در SwiftKey در بیانیه‌ای به ZDnet تأیید کرد که مایکروسافت به پشتیبانی خود از SwiftKey در اندروید و فناوری زیربنایی که صفحه کلید لمسی ویندوز را تقویت می‌کند، ادامه خواهد داد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

یکی از کاربران Reddit ابتدا عدم به‌روزرسانی برنامه Microsoft Swiftkey در فروشگاه App Apple را در یک موضوع برجسته کرده بود. این برنامه بیش از یک سال بود که به روز رسانی دریافت نکرده بود.

مایکروسافت در سال 2016 شرکت فناوری صفحه کلید پیشگویانه SwiftKey را به مبلغ 250 میلیون پوند (تقریبا 1990 کرور روپیه) خریداری کرد و از آن زمان روی توسعه قابلیت‌های اندروید و iOS برای برنامه کار می‌کند و در عین حال آن را با فناوری صفحه کلید لمسی Word Flow خود ادغام می‌کند. برای ویندوز

فناوری مورد استفاده توسط Swiftkey بر اساس الگوریتم‌هایی ساخته شده است که مقادیر زیادی متن را تجزیه و تحلیل می‌کند تا پیش‌بینی کند که کاربران چه چیزی را با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و پردازش زبان طبیعی تایپ می‌کنند. برای اینکه فناوری پیش‌بینی کار کند، نیاز به یکپارچه‌سازی و اعطای مجوز دارد که سپس به الگوریتم‌ها اجازه می‌دهد تا استفاده از کلمه و الگوهای تایپ کاربر را تجزیه و تحلیل کنند. طبق این گزارش، این امکان دسترسی ممکن است در اپل وجود نداشته باشد، زیرا سیاست های سختگیرانه تری در حال حاضر اعمال شده است.

مایکروسافت اعلام کرده است که پشتیبانی iOS را از نرم افزار کاربردی صفحه کلید QWERTY پیش بینی خود، Swiftkey، متوقف خواهد کرد. طبق گزارش ها، برنامه صفحه کلید در تاریخ 5 اکتبر از لیست اپ استور اپل حذف خواهد شد. با این حال، کاربران iOS که قبلاً برنامه Swiftkey را بر روی iPhone یا iPad خود نصب کرده اند، می توانند تا زمانی که به صورت دستی حذف نصب شود یا زمانی که کاربر برنامه Swiftkey را نصب کرده اند، به استفاده از آن ادامه دهند. به دستگاه iOS دیگری مهاجرت می کند.