مایکروسافت 10000 شغل را برای سرمایه گذاری در حوزه های استراتژیک برای رقابتی ماندن اعلام کرد.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، 10000 شغل را تعدیل می‌کند و از همین امروز اخطاریه‌هایی برای کارمندان آسیب‌دیده منتشر شده است. نادلا در یادداشتی که در اختیار کارکنان قرار گرفت و به صورت آنلاین منتشر شد، شرایط اقتصادی را تشریح کرد که «انتخاب‌های سخت» مانند این را مجبور می‌کند، اما اظهار داشت که مایکروسافت به سرمایه‌گذاری در «منطقه‌های استراتژیک» برای آینده خود ادامه خواهد داد. به گفته نادلا، تعداد کل کارکنانی که قرار است اخراج شوند کمتر از پنج درصد از کل نیروی کار مایکروسافت را تشکیل می دهد. این اخراج ها پیش بینی می شد و شایعاتی در اوایل امروز به بیرون درز کرد. طبق گزارش ها، مایکروسافت تا ژوئن 2022 221000 کارمند داشت که 99000 نفر از آنها خارج از ایالات متحده بودند. سایر شرکت های فناوری بزرگ از جمله توییتر، آمازون و متا نیز اخیراً به دلیل رکود اقتصادی جهانی تعداد قابل توجهی از کارمندان خود را اخراج کرده اند.

نادلا با قول به رفتار “با عزت و احترام” با همه کارمندان و عمل شفاف، متعهد شد که به کسانی که از کار اخراج شده اند از نظر دوره های اطلاع رسانی کافی، خدمات انتقال شغلی، مزایای شغلی مستمر، حقوق بازپرداخت بالاتر از بازار، و واگذاری اختیار سهام، کمک کند. مطابق با قوانین و مقررات کشورهای مختلف. پیش بینی می شود هزینه جداسازی و همچنین تجمیع فضای اداری اجاره ای در سال جاری 1.2 میلیارد دلار باشد. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کارکنان آسیب دیده در ایالات متحده هستند و چه تعداد در مکان های دیگر کار می کنند.

حتی از طریق این فرآیند، مایکروسافت می‌گوید که به سرمایه‌گذاری پول و افراد خود در حوزه‌های استراتژیک کلیدی برای رشد آینده ادامه خواهد داد، که احتمالاً شامل هوش مصنوعی می‌شود. این یادداشت با تشکر نادلا از همه کارمندان مایکروسافت به خاطر فداکاری و انعطاف پذیری آنها به پایان می رسد، اما شامل هشداری است که همه باید عملکرد بهتری برای پیشرفت شرکت داشته باشند.



منبع

نادلا در یادداشت سراسری شرکت به کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده اشاره کرد زیرا همه‌گیری کووید-19 شدیدتر شده است و بسیاری از نقاط جهان با رکود اقتصادی مواجه هستند. اخراج کارکنان برای همسویی ساختار هزینه با درآمد پیش بینی شده ضروری است و مایکروسافت به استخدام منابع جدید در صورت نیاز ادامه خواهد داد. در حالی که برخی از کارمندان آسیب دیده فوراً مطلع خواهند شد، انتظار می‌رود این فرآیند تنها تا سه ماهه سوم سال 2023 تکمیل شود.