متای والدین فیس بوک به پرداخت 10.5 میلیون دلار هزینه قانونی به ایالت واشنگتن محکوم شد

نورث به شرکت دستور داد ظرف 30 روز از طریق حواله، چک یا حواله پول را پرداخت کند. این پول به کمیسیون افشای عمومی ایالتی داده می شود که قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را اجرا می کند.

متا، یکی از ثروتمندترین شرکت های جهان، درآمد سه ماهه خود را در روز چهارشنبه 4.4 میلیارد دلار (نزدیک به 36200 روپیه) یا 1.64 دلار (تقریبا 130 روپیه) به ازای هر سهم با درآمدی نزدیک به 28 میلیارد دلار (نزدیک به 230400 کرور) گزارش کرد. ، در دوره سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر.

این روزنامه گزارش داد که متا، مستقر در منلو پارک، کالیفرنیا، بلافاصله به ایمیلی که به دنبال اظهار نظر بود، پاسخ نداد.

با این وجود، این شرکت به فروش تبلیغات سیاسی ادامه داد و فرگوسن دوباره در سال 2020 شکایت کرد.

شرکت مادر فیسبوک متا به پرداخت 10.5 میلیون دلار (تقریبا 86 کرور روپیه) به عنوان هزینه های قانونی به ایالت واشنگتن علاوه بر جریمه نزدیک به 25 میلیون دلاری (نزدیک به 200 کرور روپیه) به دلیل نقض مکرر و عمدی قوانین افشای امور مالی مبارزات انتخاباتی محکوم شده است.

در سال 2018، پس از اولین شکایت فرگوسن، فیس بوک با پرداخت 238000 دلار (تقریباً 2 کرور) موافقت کرد و متعهد به شفافیت در امور مالی کمپین و تبلیغات سیاسی شد. متعاقباً اعلام کرد که فروش تبلیغات سیاسی در ایالت را به جای رعایت الزامات متوقف خواهد کرد.

به گزارش سیاتل تایمز، قاضی دادگاه عالی کینگ کانتی، داگلاس نورث، روز جمعه، دو روز پس از آن که او غول رسانه‌های اجتماعی را با جریمه‌ای که بزرگترین جریمه مالی کمپین انتخاباتی در تاریخ ایالات متحده محسوب می‌شود، صادر کرد.

اما متا بارها با این الزامات مخالفت کرده و در دادگاه ناموفق استدلال کرده است که این قانون مغایر با قانون اساسی است زیرا “بیش از حد به سخنرانی سیاسی فشار می آورد” و “تعقیب کامل با آن عملا غیرممکن است.” در حالی که فیس بوک آرشیو تبلیغات سیاسی را که در این پلتفرم اجرا می شود نگه می دارد، بایگانی تمام اطلاعات مورد نیاز طبق قانون واشنگتن را فاش نمی کند.

قانون شفافیت واشنگتن فروشندگان تبلیغاتی مانند متا را ملزم می کند که نام و آدرس کسانی که تبلیغات سیاسی می خرند، هدف چنین تبلیغاتی، نحوه پرداخت هزینه تبلیغات و تعداد کل بازدیدهای هر آگهی را حفظ کرده و عمومی کنند. فروشندگان آگهی باید اطلاعات را به هر کسی که آن را درخواست می کند ارائه دهند. تلویزیون ها و روزنامه ها چندین دهه است که از قانون پیروی می کنند.

نورث حداکثر جریمه مجاز را برای بیش از 800 نقض قانون منصفانه مبارزات انتخاباتی واشنگتن که در سال 1972 توسط رأی دهندگان تصویب شد و بعداً توسط قانونگذار تقویت شد، اعمال کرد. باب فرگوسن، دادستان کل واشنگتن، استدلال کرد که با توجه به اینکه دفتر وی قبلاً در سال 2018 از فیس بوک به دلیل نقض همان قانون شکایت کرده بود، حداکثر مناسب است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این شرکت قبلاً گفته بود که در حال ارزیابی گزینه های خود با توجه به این حکم است.