متا مشکل اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر را پس از قطعی کوتاه برطرف کرد

در هند، «نقشه گرمایی» Downdetector نشان داد که بمبئی، دهلی، کلکته، بنگالورو، چنای، حیدرآباد و سایر مناطق به نظر می‌رسد بیشترین آسیب را از زمان خاموشی می‌بینند.

Downdetector با جمع‌آوری گزارش‌های وضعیت از چندین منبع از جمله خطاهای ارسال شده توسط کاربر در پلتفرم خود، قطعی‌ها را ردیابی می‌کند. قطع ممکن است بر تعداد بیشتری از کاربران تأثیر بگذارد.

گزارش کاربران Downdetector از کاربران در بریتانیا 63930 گزارش شده است، در حالی که به ترتیب 4248 و 26043 گزارش از کاربران برزیل و اسپانیا وجود دارد.

یکی از سخنگویان متا گفت: “اوایل امروز، یک تغییر پیکربندی باعث شد که برخی از افراد برای دسترسی به محصولات ما با مشکل مواجه شوند.”

متا پلتفرم روز جمعه اعلام کرد مشکلی را که مانع از دسترسی کاربران به پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود شده بود، برطرف کرده است.

به گفته منابع دولتی، پلتفرم رسانه های اجتماعی اکنون گزارش خود را در مورد قطع خدمات به وزارت فناوری اطلاعات ارائه کرده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

به گفته وب سایت Downdetector.com، بیش از 11000 کاربر در سراسر اینستاگرام، فیس بوک و مسنجر مشکلاتی را در دسترسی به برنامه ها، ارسال پیام و ورود به حساب های خود گزارش کرده اند.

گزارش شده است که وزارت فناوری اطلاعات از واتس اپ خواسته است تا گزارشی در مورد مشکل قطعی ارائه کند. Ashwini Vaishnaw وزیر فناوری اتحادیه نیز این موضوع را تایید کرد و گفت: “ما هزاران کاربر واتس اپ در سراسر کشور داریم و از شرکت درخواست کردیم تا گزارش دقیقی در مورد قطعی آن ارائه دهیم.”

واتس‌اپ در بیانیه‌ای اواخر شب در روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک “خطای فنی” باعث این قطعی شده است. یکی از سخنگویان شرکت متا گفته بود: «این قطعی کوتاه در نتیجه یک خطای فنی از سوی ما بود و اکنون برطرف شده است».

به نظر می رسد واتس اپ وب و برنامه های دسکتاپ واتس اپ که به طور مستقل از اتصال اینترنت تلفن متصل کار می کنند نیز به طور مشابه تحت تأثیر این قطعی قرار می گیرند.

طبق آمار سرویس ردیابی زمان خرابی وب‌سایت و اپلیکیشن Downdetector، کاربران هندی در اوایل این هفته در ساعت 12:30 بعد از ظهر در اوایل این هفته در 25 اکتبر با حدود 2610 گزارش، مشکلات دسترسی به واتس‌اپ را گزارش کردند.

اپلیکیشن پیام‌رسان متا، واتس‌اپ، اوایل این هفته با یک قطعی جهانی مواجه شده بود که بعداً برطرف شد.