متا می‌گوید دوستیابی فیسبوک به کاربران اجازه می‌دهد سن خود را با استفاده از اسکن چهره با هوش مصنوعی تأیید کنند.

سال گذشته، اینستاگرام اعلام کرد که شروع به ترغیب کاربران به پر کردن جزئیات تولد خود کرده است. این درخواست‌ها در ابتدا می‌توانست رد شود، اما غول رسانه‌های اجتماعی در نهایت آن را برای کاربرانی که می‌خواهند به استفاده از اینستاگرام ادامه دهند اجباری کرد. این دستورها برای تعیین سن کاربران در اینستاگرام و جلوگیری از نمایش محتوایی که برای جوانان مناسب نیست در فید آنها طراحی شده است. در آن زمان، اینستاگرام اعلام کرده بود که این اطلاعات برای ویژگی‌های جدیدی که برای محافظت از جوانان در حال توسعه است، ضروری است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سپس کاربران می توانند سن خود را با اشتراک گذاری یک ویدیوی سلفی که فیس بوک با یک کسب و کار شخص ثالث به اشتراک می گذارد یا با آپلود یک کپی از شناسه خود تأیید کنند. به گفته متا، شرکت Yoti از نشانه های چهره برای تعیین سن کاربر بدون شناسایی آنها استفاده می کند.

متا روز دوشنبه اعلام کرد که روش جدیدی را برای تأیید سن کاربران در سرویس دوستیابی فیس بوک خود معرفی کرده است. فیس بوک در حال آزمایش روش هایی مانند استفاده از اسکنر چهره هوش مصنوعی است تا به کاربران سرویس دوستیابی این پلتفرم اجازه دهد سن خود را تأیید کنند.

غول رسانه های اجتماعی ایالات متحده از Yoti برای سایر اهداف تأیید سن استفاده کرده است، از جمله بررسی کاربران اینستاگرام که سعی می کنند تاریخ تولد خود را تغییر دهند تا آنها را 18 سال یا بیشتر کنند.

متا می‌گوید سیستم‌های تأیید سن جدید به جلوگیری از دسترسی کودکان به ویژگی‌های مخصوص بزرگسالان کمک می‌کند. به نظر نمی رسد که هیچ الزامی برای تأیید سن خود در فیس بوک برای بزرگسالان وجود نداشته باشد.

با این حال، طبق گزارش The Verge، این سیستم برای همه افراد به یک اندازه دقیق نیست: داده‌های Yoti نشان می‌دهد که دقت آن برای چهره‌های «زنانه» و افراد با رنگ‌های تیره‌تر بدتر است.

متا در یک پست وبلاگی اعلام کرد که اگر پلتفرم به زیر سن قانونی بودن کاربر مشکوک شود، شروع به ترغیب کاربران در فیس بوک می کند تا بررسی کنند که بالای 18 سال دارند.