متا پیشنهاد می کند استفاده از داده های تبلیغاتی برای بازار فیس بوک را برای رفع نگرانی های رقابت محدود کند: تنظیم کننده بریتانیا

در این بیانیه آمده است که رایزنی در مورد پیشنهادات متا در 26 ژوئن به پایان خواهد رسید.

قانون‌گذار رقابت بریتانیا سال گذشته به متا دستور داد تا Giphy را به دلیل ترس از اینکه می‌تواند دسترسی رقبایی مانند اسنپ‌چت و توییتر را به محتوای هدف منع یا محدود کند، بفروشد.

ناظر رقابت بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که غول رسانه‌های اجتماعی متا پیشنهاد داده است که استفاده از داده‌های تبلیغاتی سایر مشاغل را برای سرویس فیس‌بوک مارکت خود محدود کند تا نگرانی‌های رقابتی تنظیم کننده را برطرف کند.

مایکل گرنفل، مدیر اجرایی CMA گفت: «کاهش خطر سوء استفاده ناعادلانه متا از داده‌های کسب‌وکارهایی که در پلتفرم آن برای مزیت رقابتی خود تبلیغ می‌کنند، می‌تواند به بسیاری از مشاغل بریتانیایی که در آنجا تبلیغ می‌کنند کمک کند.

ما اکنون در حال رایزنی در مورد این تعهدات هستیم که معتقدیم در این مرحله نگرانی های ما برطرف خواهد شد.»

در ماه ژانویه، فیس بوک از یک دادگاه لندن خواسته بود تا یک دادخواست جمعی به ارزش 3 میلیارد پوند (تقریبا 30300 کرور) را به دلیل ادعاهایی که غول رسانه های اجتماعی از موقعیت غالب خود برای کسب درآمد از داده های شخصی کاربران سوء استفاده کرده است، مسدود کند.

در اوایل این هفته، متا پلتفرم تصاویر متحرک Giphy را به مبلغ 53 میلیون دلار (تقریباً 438 کرور) به صورت نقدی به شاتر استاک فروخت، ماه‌ها پس از اینکه مالک فیس‌بوک با واگذاری شرکت به دلیل نگرانی‌های رقابتی موافقت کرد.

CMA به مثالی اشاره کرد که متا می‌تواند از داده‌های به دست آمده از تعامل کاربر با تبلیغات در فیس‌بوک استفاده کند تا استنباط کند که آنها به مربی‌ها علاقه دارند، که سپس می‌تواند بر لیست کفش‌های آن کاربر در بازار فیس‌بوک تأثیر بگذارد.

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

گزارش شده است که متا 400 میلیون دلار (تقریباً 3300 کرور روپیه) برای Giphy مستقر در نیویورک در سال 2020 پرداخت کرده بود. یک سال بعد، این قرارداد توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا به چالش کشیده شد و کمپین موفقیت آمیز آن اولین بار بود که یک قانونگذار یک فناوری آمریکایی را مجبور کرد. غول برای فروش یک شرکت از قبل خریداری شده.

(به جز تیتر، این خبر توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شده است)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سازمان رقابت و بازار (CMA) اعلام کرد که مایل است این تعهدات را بپذیرد که شامل این است که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند اجازه استفاده از داده‌های خود را برای بهبود پلت فرم تبلیغات طبقه‌بندی‌شده فیسبوک مارکت انصراف دهند.