محرمانه بودن السالوادور در مورد اطلاعات مربوط به BTC باعث ایجاد شک می شود، جزئیات در اینجا

تخمین زده می شود که السالوادور تا سپتامبر امسال در مجموع 2301 بیت کوین خریداری کرده است.

السالوادور، کشوری که سال گذشته برای اولین بار در جهان BTC را قانونی کرد، به طور ناگهانی در مورد افشای جزئیات دارایی های BTC خود محتاطانه عمل می کند. رفتار نسبتاً مشکوک دولت سالوادور زمانی آشکار شد که ALAC السالوادور – یک دفتر غیردولتی مبارزه با فساد اخیراً جزئیات مربوط به خرید و فروش BTC ملی از یک بانک توسعه دولتی را رد کرد. قبل از این اتفاق، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، واقعاً از افشای خریدهای بیت کوین کشورش ابایی نداشت.

طبق گزارش ها، السالوادور اکنون با 212 دستگاه خودپرداز رمزنگاری در رتبه سوم قرار دارد.

BANDESAL یک بانک توسعه برای السالوادور است. این صندوق یک صندوق اعتماد 150 میلیون دلاری (تقریباً 1240 کرور) ایجاد کرده است تا از قابلیت تبدیل به دلار از BTC اطمینان حاصل کند.

در این بیانیه آمده است: «محرمانه بودن امکان دسترسی و دریافت اطلاعات مربوط به عملیات انجام شده با بودجه عمومی توسط BANDESAL را برای شهروندان محدود می کند.

با این حال، قابل توجه است که در شرایط بازار نزولی، اسپانیا جایگاه السالوادور را تصاحب کرد و در اوایل سال جاری با 215 دستگاه فعال، به سومین مرکز بزرگ خودپرداز ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد.

از تأسیس دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین تا ایجاد یک کیف پول بیت‌کوین تحت حمایت دولت به نام Chivo برای مردم سالوادور، Bukele ابتکاراتی را با تمرکز بر گسترش پذیرش و موارد استفاده کریپتو در کشورش ارائه کرده است.

علیرغم هشدارهای صندوق بین المللی پول (IMF) در مورد استفاده از بیت کوین به عنوان پول قانونی، السالوادور به حمایت خود از بیت کوین ادامه داده است.

در طول سال گذشته، ارزش این دارایی‌های BTC از 103.9 میلیون دلار (تقریباً 850 کرور) به حدود 45 میلیون دلار (تقریباً 372 کرور) کاهش یافت.

بیت کوین آخرین رکورد تاریخی خود را با 68000 دلار (تقریباً 56 میلیون روپیه) در نوامبر سال گذشته ایجاد کرد. یک سال بعد، ارزش معاملات فعلی BTC به 20,499 دلار (تقریبا 16.90 میلیون روپیه) می رسد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در ماه مه، السالوادور بزرگ‌ترین افت خود را با 500 بیت کوین با قیمت متوسط ​​30744 دلار (تقریباً 24 لک روپیه) در هر بیت‌کوین خریداری کرد. در آن زمان، کل خرید حدود 15.3 میلیون دلار (تقریباً 118 کرور) برای کشور هزینه داشت.

محرمانه بودن السالوادور در مورد دارایی های خود در بیت کوین می تواند راهی برای محافظت از دولت این کشور در برابر انتقاد به دلیل قرار گرفتن مردم در معرض خطرات مالی بزرگ باشد.

بانک دولتی BANDESAL از ارائه جزئیات مربوط به خرید بیت کوین السالوادور خودداری کرد و آن را به عنوان یک اطلاعات محرمانه که برای حفظ منافع ملی ایمن می شود، ذکر کرد.