محموله‌های ماه نوامبر آیفون در کارخانه فاکسکان در چین کاهش بیشتری خواهد داشت

این کارخانه تنها کارخانه‌ای است که مدل‌های ممتاز آیفون از جمله آیفون 14 پرو را تولید می‌کند و منبع گفت بعید است تا پایان ماه جاری تولید کامل آن از سر گرفته شود.

© تامسون رویترز 2022

این منبع گفت که بیش از 20000 کارگر که اکثراً تازه استخدام شده بودند که هنوز در خطوط تولید کار نمی کردند، پول را برداشتند و رفتند. ویدئوهایی که روز جمعه در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر شد، جمعیت و صف‌های طولانی کارگران مملو از چمدان‌ها را نشان می‌دهد که در صف اتوبوس‌ها هستند.

ویکتوریا اسکالر، رئیس سرمایه گذاری در Interactive Investor، گفت: «ناآرامی کارگران در کارخانه فاکسکان در چین می تواند بر محموله های آیفون نوامبر اپل تأثیر بگذارد، زیرا نگرانی ها در مورد توانایی اپل برای ارائه محصولات برای تعطیلات شلوغ افزایش می یابد.

به گفته این منبع، پس از تشدید تنش در روز چهارشنبه که شاهد درگیری کارگران با پرسنل امنیتی بود، فاکسکان اکنون می تواند بیش از 30 درصد از تولید ماه نوامبر این سایت را تحت تأثیر قرار دهد، در حالی که تخمین داخلی تا 30 درصد زمانی که مشکلات کارگری در اواخر اکتبر بروز کرد، افزایش یافته است.

محموله های پایین تر

کریستین وانگ، تحلیلگر KGI Securities گفت اگر مشکل فعلی تا دسامبر ادامه یابد، حدود 10 میلیون دستگاه آیفون از بین خواهد رفت که به معنای کاهش 12 درصدی فروش آیفون در سه ماهه آخر سال 2022 است.

اپل در بیانیه ای در 7 نوامبر اعلام کرد که انتظار دارد آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس کمتر از آنچه قبلاً پیش بینی شده بود، عرضه شود.

بزرگترین کارخانه آیفون اپل در جهان با محدودیت های سختگیرانه COVID-19 دست و پنجه نرم می کند که باعث نارضایتی کارگران شده و تولید را قبل از کریسمس و تعطیلات سال نو قمری در ژانویه مختل کرده است، زیرا بسیاری از کارگران یا در انزوا قرار گرفتند یا کارخانه را ترک کردند.

سهام فاکسکان 0.5 درصد کاهش یافت و در بازار گسترده‌تر عقب ماند که ثابت به پایان رسید.

این فرد با اشاره به ناآرامی های دیگر کارگران ناشی از محدودیت های سفت و سخت کووید، از جمله آشفتگی در دیگری، گفت: «فقط شرکت های بزرگی می توانند در زمینه پیشگیری از بیماری همه گیر انجام دهند… این یک مشکل برای مدتی است. این مشکلی است که همه با آن مواجه هستند. تامین کننده اپل، Quanta، در ماه مه.

برخی از استخدام‌کنندگان جدید که در هفته‌های اخیر توسط فاکس‌کان استخدام شده‌اند، ادعا کردند که در مورد مزایای غرامت در کارخانه گمراه شده‌اند، و برخی دیگر از اشتراک‌گذاری خوابگاه‌ها با همکارانی که آزمایش کووید آنها مثبت شده بود، شکایت داشتند.

یک نفر پست کرد: “زمان بازگشت به خانه است.”

Wedbush Securities تخمین می‌زند که بسیاری از فروشگاه‌های اپل اکنون 25 تا 30 درصد کمتر از آیفون 14 پروهای معمولی در فصل خرید تعطیلات دارند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

Scholar افزود: “اپل هنوز به عنوان یکی از سهام های انعطاف پذیرتر در بخش فناوری در نظر گرفته می شود… با این حال، اپل همچنان از ارائه راهنمایی های رسمی با توجه به عدم اطمینان کلان اقتصادی خودداری می کند.”

US Best Buy روز سه‌شنبه اعلام کرد که انتظار دارد آیفون‌های گران‌قیمت در این فصل تعطیلات در فروشگاه‌ها با کمبود مواجه شوند. رویترز در این هفته گزارش داد که تحلیلگران می گویند آیفون در فروشگاه های اپل در ایالات متحده در طول فصل خرید جمعه سیاه نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و تکمیل مجدد سهام بیشتر طول می کشد.

این کارخانه، قبل از شروع مشکلات، بیش از 200000 پرسنل داشت. دارای خوابگاه‌ها، رستوران‌ها، زمین‌های بسکتبال و یک زمین فوتبال در سراسر تأسیسات وسیع خود به مساحت تقریباً 1.4 میلیون متر مربع (15 میلیون فوت مربع).

Foxconn که به طور رسمی به عنوان Hon Hai Precision Industry شناخته می شود، از اظهار نظر خودداری کرد. اپل که روز پنجشنبه اعلام کرد کارکنان کارخانه دارد، روز جمعه به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

Foxconn روز پنجشنبه به دلیل “خطای فنی” مربوط به حقوق در هنگام استخدام عذرخواهی کرد و بعداً 10,000 یوان (تقریباً 1,14,000 روپیه) به استخدام جدید معترضانی که با استعفا و ترک موافقت کردند پیشنهاد داد.

سهام اپل در معاملات اواخر صبح روز جمعه 1.9 درصد کاهش داشت، در حالی که شاخص شاخص نزدک 0.3 درصد کاهش داشت.

یکی دیگر از منابع فاکسکان که با این موضوع آشنا است، گفت که تعدادی از افراد جدید پردیس را ترک کرده اند، اما درباره تعداد آنها توضیحی نداد. این شخص گفت که چون افرادی که می روند هنوز آموزش ندیده اند یا شروع به کار نکرده اند، خروج آنها آسیب بیشتری به تولید فعلی وارد نمی کند.

این منبع گفت: “این حادثه تاثیر زیادی بر وجهه عمومی ما دارد، اما بر ظرفیت (فعلا) ما تاثیر چندانی ندارد. ظرفیت فعلی ما تحت تاثیر قرار نگرفته است.”

یک منبع آگاه به طور مستقیم در روز جمعه گفت که کارخانه پرچمدار آیفون فاکسکان در چین پس از آخرین ناآرامی های کارگران در این هفته، با کاهش بیشتری در محموله های ماه نوامبر مواجه خواهد شد، زیرا هزاران کارمند این کارخانه را ترک کردند.