محموله های نوامبر آیفون به دلیل مشکلات ناشی از COVID-19 در کارخانه فاکسکان چین 30 درصد کاهش یافته است.

این منبع که به دلیل خصوصی بودن این اطلاعات از افشای هویت خود خودداری کرد، گفت که فاکسکان در حال تلاش برای افزایش تولید آیفون در کارخانه خود در شهر جنوبی شنژن است.

این کارخانه که حدود 200000 کارگر دارد، در روزهای اخیر با نارضایتی کارگران از اقدامات سختگیرانه برای مهار COVID-19 در داخل سایت مواجه شده است.

بر اساس سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه چین برای مقابله با کووید صفر، مناطق موظف هستند با اقداماتی که می‌تواند شامل قرنطینه‌های تمام‌مقیاس باشد، برای سرکوب هر گونه شیوع سریع اقدام کنند. در 19 اکتبر، فاکس‌کان همه غذاخوری‌ها را در غذاخوری‌ها ممنوع کرد و کارگران را ملزم کرد که وعده‌های غذایی خود را در خوابگاه‌هایشان بخورند، اما گفت که تولید عادی است.

اپل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد. سهام فاکسکان که رسماً Hon Hai Precision Industry Company Limited نامیده می شود، صبح روز دوشنبه 1.9 درصد کاهش یافت، در حالی که در بازار گسترده تر 1.1 درصد رشد داشت.

چند کارگر مهاجر در آخر هفته از کارخانه به زادگاه خود گریختند و شهرها را به سمت طراحی شتابان برای اسکان آنها سوق دادند.

فاکسکان رویترز را به بیانیه‌ای که اواخر روز یکشنبه منتشر کرد، ارجاع داد، که در آن شرکت گفت که وضعیت به تدریج تحت کنترل است و فاکسکان ظرفیت تولید پشتیبان را با سایر کارخانه‌های خود هماهنگ می‌کند تا هرگونه تأثیر احتمالی را کاهش دهد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این تاثیر بر تولید در بحبوحه زمان شلوغ سنتی سازندگان لوازم الکترونیکی و پیش از فصل تعطیلات پایان سال رخ می دهد، که همچنین بهترین زمان برای فروشندگانی مانند اپل است.

کارخانه فاکسکان در ژنگژو اکثر تولیدات جهانی آیفون این شرکت را مونتاژ می کند، اگرچه اپل نیز این محصول را در جنوب چین و همچنین در هند تولید می کند.

عکس‌ها و ویدئوهایی که از روز شنبه به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر شده است، کارگران فاکسکان را نشان می‌دهد که روزها در مزارع و شب‌ها در کنار جاده‌ها قدم می‌زنند. رویترز نتوانست فوراً صحت این پست ها را تأیید کند.

یک منبع آگاه گفت که مشکلات COVID-19 تامین کننده اپل در کارخانه بزرگ تولید آیفون در شهر ژنگژو چین می تواند تا 30 درصد از محموله آیفون های این سایت در نوامبر بکاهد.