مدل‌های آیفون 15 از شارژ بی‌سیم Qi2 سریع‌تر 15 واتی بدون MagSafe پشتیبانی می‌کنند: گزارش

انتظار می رود اپل در سپتامبر سال جاری از سری آیفون 15 با جدیدترین نوآوری ها و به روز رسانی های طراحی رونمایی کند. ما هنوز چند ماه با عرضه مورد انتظار آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس فاصله داریم، اما شایعات و اطلاعات درز در مورد این گوشی ها تقریباً هر روز در وب ظاهر می شود. طبق آخرین گزارش، خط تولید آتی از استاندارد جدید شارژ بی سیم Qi2 بر اساس فناوری MagSafe اپل پشتیبانی می کند. کنسرسیوم Wireless Power (WPC) Qi2 را به عنوان نسل بعدی استاندارد جهانی شارژ بی سیم در جریان CES 2023 معرفی کرد.

انتظار می رود سری آیفون 15 در ماه سپتامبر به طور رسمی عرضه شود. اپل پورت سنتی لایتنینگ را کنار گذاشته و یک پورت USB Type-C را به سری آیفون های امسال اضافه خواهد کرد تا با قانون اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد. گفته می‌شود که تمامی مدل‌های سری جدید با Dynamic Island عرضه می‌شوند. انتظار می‌رود آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از تراشه A16 Bionic استفاده کنند، در حالی که مدل‌های Pro از تراشه A17 Bionic استفاده می‌کنند.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در حال حاضر، آخرین مدل های آیفون از شارژ بی سیم 7.5 وات و 15 وات پشتیبانی می کنند. با شارژرهای دارای گواهی MagSafe، اپل از شارژ بی سیم سریعتر تا 15 وات پشتیبانی می کند و شارژرهای بی سیم غیر MagSafe تا 7.5 وات را ارائه می دهند. طبق گزارش ChargerLAB، آیفون 15 آینده حداکثر از شارژ سریع بی سیم 15 واتی با استاندارد شارژ جدید Qi2 مبتنی بر فناوری MagSafe اپل پشتیبانی می کند. این بدان معناست که کاربران مجبور نخواهند بود از شارژر MagSafe برای دستیابی به سرعت شارژ بی سیم سریع 15 واتی استفاده کنند.

قیمت عمده‌فروشی ماژول MagSafe اپل حدود 16 دلار (تقریبا 1300 روپیه) است و این منجر به قیمت‌های خرده‌فروشی بالاتر شده است. گفته می شود که ماژول جدید شارژ بی سیم Qi2 کمتر از یک سوم ماژول MagSafe قیمت دارد و سازندگان نیازی به دریافت گواهینامه تحت برنامه “MFi” (ساخته شده برای آیفون) اپل ندارند. طبق گزارش ها، این امر لوازم جانبی شارژ بی سیم ارزان تر و سریع تری را به بازار می آورد.

همچنین گفته می شود که Qi2 با تمام مدل های آیفون با پشتیبانی از شارژ بی سیم سازگار است. با این حال، اپل هنوز سرعت این استاندارد شارژ را تایید نکرده است.