مدیر عامل جدید دیزنی ممکن است مجبور به کاهش هزینه ها برای بازگرداندن سود شود زیرا جریان پول ضرر می کند


باب ایگر باید جنبه جدیدی از شخصیت خود را به وال استریت نشان دهد، زیرا او با کاهش هزینه ها و بازگرداندن سود تنها در دو سال پس از هدر دادن پول نقد در خریدها و کسب و کار در آخرین بار، برای رهبری والت دیزنی بازمی گردد.

غول سرگرمی اواخر عصر یکشنبه با اعلام برکناری مدیر اجرایی باب چاپک و انتصاب ایگر 71 ساله به یک قرارداد دو ساله برای بازگشت شرکت به رشد، سرمایه گذاران را شوکه کرد.

این حرکت باعث تداعی دیگر تعهدات بازگشت مانند بازگشت استیو جابز به اپل و بازگشت هاوارد شولتز به استارباکس در مواقع بحرانی شد.

پائولو پسکاتوره، تحلیلگر PP Foresight، گفت: “این حرکت جسورانه (بازگشت ایگر) ممکن است درست به نظر برسد. با این حال، کسب و کار در مرحله متفاوتی از رشد قرار دارد.”

فوری ترین هدف آن می تواند Disney+ باشد، سرویس پخش جریانی که ایگر به راه اندازی آن در سال 2019 کمک کرد. ضررهای این واحد در سه ماهه گذشته بیش از دو برابر شده و به 1.5 میلیارد دلار (نزدیک به 1220 کرور) رسیده است.

این کسب و کار تبدیل به یک مشکل برای درآمد شده است زیرا دیزنی هزینه های زیادی را برای محتوا برای جذب مشترکین هزینه می کند، صبر سرمایه گذاران را آزمایش می کند و به کاهش 40 درصدی سهام خود تا کنون در سال جاری کمک می کند.

تحلیلگران MoffettNathanson می‌گویند: «Disney+… احتمالاً می‌تواند با تعداد کمتری از مشترکین نهایی که از طرفداران فوق‌العاده‌ای که تمایل به پرداخت RPU بالا (نرخ هر کاربر) دارند، بهتر عمل کند.» تحلیلگران MoffettNathanson می‌گویند.

آنها همچنین به ESPN به عنوان هدف دیگری برای کاهش شدید هزینه ها اشاره کردند، از جمله بررسی همه حقوق ورزشی آینده، زیرا شبکه مشترکان کابلی را از دست می دهد.

سرمایه‌گذار فعال Dan Loeb’s Third Point، زمانی که در ماه آگوست سهام شرکت را گرفت، یک اسپین آف بالقوه ESPN را پیش برد، اگرچه بعداً از این ایده عقب نشینی کرد.

برخی از کارگزاری‌ها همچنین درباره اینکه آیا دوره دو ساله ایگر با بازگشت به آن موافقت کرده است، برای تغییر تجارت و یافتن جانشین کافی است یا خیر، ابراز نگرانی کرده‌اند.

Rosenblatt Securities گفت: “مشکل این است که ایگر نمی تواند برای همیشه بماند. او قبلاً در سال 2016 به تام استگز و اکنون (باب) چاپک دچار مشکل شد.”

با این حال، سهام دیزنی در معاملات پیش از بازار در روز دوشنبه 10 درصد بالاتر بود، که نشانه ای از اعتماد به مدیر اجرایی است که به مدت 15 سال این شرکت را رهبری می کرد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع