مدیر عامل Byju می گوید برای جلوگیری از تکرار نقش ها و تعدیل شغل، کاهش شغل ضروری است


موسس و مدیر اجرایی Byju، Byju Raveendran، از کارمندان این شرکت به دلیل اخراج ناشیانه در بزرگترین شرکت فناوری آموزش هند عذرخواهی کرد و گفت که برای جلوگیری از تکرار نقش و کاهش تعدیل نیروها، 2500 شغل ضروری است.

ریوندران در پیامی به کارمندان گفت که Byju’s مجبور شده است به دلیل عوامل نامطلوب اقتصاد کلان بر روی پایداری و رشد سرمایه کارآمد تمرکز کند.

او نوشت: «ما سخت در تلاش هستیم تا در این سال مالی به سودآوری در سطح گروه دست یابیم. رشد سریع ارگانیک و معدنی ما برخی ناکارآمدی‌ها، افزونگی‌ها و تکراری‌ها را در سازمان ما ایجاد کرده است که برای درک این موضوع باید آنها را منطقی کنیم.» و با انجام این کار، این شرکت 2500 کارمند یا 5 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند.

او گفت: «می‌دانم که قدم گذاشتن در این مسیر سودآوری هزینه زیادی دارد. “من واقعا متاسفم برای کسانی که باید Byju’s را ترک کنند.” وی در ادامه اظهار داشت که اخراج ها قلب او را نیز می شکند.

وی افزود: “من از شما طلب بخشش می کنم اگر این روند آنطور که ما در نظر داشتیم روان نیست. در حالی که ما می خواهیم این روند را به آرامی و کارآمد به پایان برسانیم، نمی خواهیم عجله کنیم.”

اوایل این ماه، Byju’s گفته بود که 2500 کارمند خود را در مدت شش ماه اخراج خواهد کرد، زیرا این شرکت تعدیل نیروها را کاهش می دهد، شرکت های تابعه خود را در یک تجارت هندی ادغام می کند و بر رشد و سودآوری پایدار تمرکز می کند.

Raveendran در توضیح دلیل این اقدام، گفت Byju’s به سرعت و به طور گسترده در سراسر جهان در چهار سال گذشته، از جمله از طریق خرید، گسترش یافته است.

او گفت: “سپس سال 2022 اتفاق افتاد. این سالی است که بسیاری از عوامل اقتصاد کلان نامطلوب چشم انداز کسب و کار را تغییر دادند. اینها شرکت های فناوری در سراسر جهان را وادار کرده اند تا بر پایداری و رشد سرمایه کارآمد تمرکز کنند. Byju’s از این روند مستثنی نیست.”

با گسترش تصاعدی در چهار سال گذشته، اکنون زمان آن رسیده است که Byju به طور پایدار رشد کند. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم “مسیر سودآوری و رشد پایدار” خود را تعریف کنیم – و به طور جدی در آن قدم برداریم. او گفت: “ما سخت در حال کار برای دستیابی به سودآوری در سطح گروه در خود این سال مالی هستیم. کسب و کار ما دارای صرفه جویی قابل توجهی در مقیاس و اقتصاد واحد است که ما معتقدیم می توانیم برای دستیابی به این دستور از آنها استفاده کنیم.” رشد برخی ناکارآمدی‌ها، افزونگی‌ها و دوگانگی‌ها را در سازمان ایجاد کرده است که باید منطقی‌سازی شوند.

او گفت که اخراج 2500 کارمند “پرهیز از تکرار نقش در مشاغل” است. “با قلب سنگینی است که مجبور شدیم این تصمیم دشوار را بگیریم. برخی از تصمیمات تجاری باید برای محافظت از سلامت سازمان بزرگتر و توجه به محدودیت های تحمیل شده توسط شرایط اقتصاد کلان خارجی اتخاذ شود.” رئیس اجرائیه با بیان اینکه درد کارمندان را درک می کند، گفت: تمام تلاش خود را برای نجات مشاغل انجام داده است.

او گفت: “لطفا این را هم بدانید که این بازتابی بر عملکرد شما نیست. و من قول می دهم که به تنهایی از این خانه بیرون نروید. بقیه در کنار شما قدم می زنیم و از انتقال شما حمایت می کنیم.”

برای کارمندانی که اخراج می شوند، بسته خروج شامل پوشش بیمه درمانی گسترده برای اعضای خانواده، خدمات جابجایی، تسویه حساب سریع و نهایی و مقررات ویژه ای است که به آنها اجازه می دهد در حین پرداخت حقوق و دستمزد به دنبال شغل بگردند.

او گفت: «من می‌خواهم تأکید کنم که کاهش کلی مشاغل بیش از پنج درصد از کل توان ما نیست.» و افزود که آنها را اخراج نمی‌داند بلکه به عنوان مرخصی می‌داند.

او افزود: “بازگرداندن شما با قرار دادن شرکت ما در مسیر رشد پایدار اکنون اولویت شماره 1 برای من خواهد بود. من قبلاً به رهبران منابع انسانی خود دستور داده ام که تمام نقش های مرتبط جدید ایجاد شده را به طور مداوم در دسترس شما قرار دهند.”


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع