مدیر عامل Leapwork: پلتفرم‌های بدون کد اتوماسیون تست را دموکراتیک می‌کنند

فردریکسن اشاره کرد که سرعت دادن به تست یک مزیت بزرگ است، زیرا کدنویسی دستی حتی برای یک تیم با تجربه DevOps یک گلوگاه بزرگ ایجاد می کند. در حالی که تسترها در طراحی تست ها و درک پیچیدگی اساسی نرم افزار بسیار ماهر هستند، به طور سنتی برای کدنویسی آموزش ندیده اند.

فردریکسن: هوش مصنوعی یک فناوری قدرتمند است، اما تأثیرات کوتاه مدت آن اندکی بیش از حد است. ما معتقدیم چالشی که امروزه توانایی‌های هوش مصنوعی را محدود می‌کند، ارتباط انسان با هوش مصنوعی است.

او توضیح داد: «از آنجا که پلتفرم‌های بدون کد برای خودکارسازی ایجاد یک برنامه یا انجام یک عملکرد به روش خودکار طراحی شده‌اند، ذاتاً بسیار سازگارتر هستند».

نمودار جریان راهی بسیار ساده و واضح برای بیان چیزهای پیچیده بود. بنابراین، بدیهی بود که این مدل راهی به جلو برای قادر ساختن آزمایش‌کنندگان به ایجاد تست‌های پیچیده خود بدون کدنویسی بود.

به عنوان مثال، زمانی که یک توسعه‌دهنده کد را در سرور توسعه بررسی می‌کند، یک سری آزمایش‌های خودکار باید به عنوان بخشی از همان فرآیندی که ساخت را تولید می‌کند، راه‌اندازی شود.

فردریکسن گفت اگر به خوبی طراحی شوند، پلتفرم های بدون کد می توانند ایمن و ایمن باشند. هنگام کدنویسی دستی از ابتدا، به راحتی می توان باگ ها و آسیب پذیری هایی را معرفی کرد که هکرها می توانند از آنها سوء استفاده کنند.

پلتفرم‌های بدون کد نسبتاً جدید هستند. بنابراین شرکت هایی که قصد اتخاذ رویکرد بدون کد را دارند باید ابزارهای بدون کد را در بازار به طور کامل بررسی و آزمایش کنند تا مطمئن شوند که محصولات انتخاب شده مطابق ادعاهای آنها هستند.

فردریکسن گفت: «این اتوماسیون را دموکراتیک می کند زیرا استفاده و نگهداری از آن برای غیر کدنویس ها بسیار آسان است، که به نوبه خود به کسب و کارها قدرت می دهد تا تلاش های اتوماسیون خود را افزایش دهند و روند توسعه را تسریع کنند.

پرسش و پاسخ بدون کد

Leapwork که مقر آن در کپنهاگ، دانمارک است، سال گذشته 62 میلیون دلار در بزرگترین دور سرمایه گذاری سری B در تاریخ دانمارک جمع آوری کرد. این دور توسط KKR و Salesforce Ventures رهبری شد.

No-code، رویکردی برای ایجاد برنامه‌های کاربردی نرم‌افزاری که به مهارت‌های برنامه‌نویسی کمی نیاز دارند، به کارگران در یک کسب‌وکار اجازه می‌دهد بدون دانش برنامه‌نویسی رسمی یا آموزش در زبان برنامه‌نویسی خاص، برنامه‌ای ایجاد کنند.

به گفته کریستین برینک فردریکسن، مدیر عامل Leapwork، ارائه‌دهنده جهانی نرم‌افزار اتوماسیون، روشن شدن این نکته مهم است که برنامه‌های متعددی از پلتفرم‌های بدون کد وجود دارد.

Leapwork توسط شرکت های Global 2000 – از جمله ناسا، مرسدس بنز و پی پال – برای اتوماسیون فرآیندهای رباتیک، اتوماسیون تست و نظارت بر برنامه استفاده می شود.

بدون کد به هر کسی اجازه می دهد تا گردش کار را خودکار کند. با استفاده از بدون کد، توسعه‌دهندگان و کارگران ماهر فنی می‌توانند روی کارهای با ارزش تمرکز کنند و متخصصان QA مانند آزمایش‌کننده‌ها می‌توانند به سرعت و به آسانی تست را خودکار و حفظ کنند.

این تست‌های رگرسیون می‌توانند باگ‌های بزرگ را زود شناسایی کنند، بنابراین توسعه‌دهنده می‌تواند به سرعت آنها را برطرف کند، در حالی که کد هنوز در ذهن توسعه‌دهنده تازه است.

یک تحقیق واضح در مورد پلتفرم‌های بدون کد باید در نظر بگیرد که چگونه فناوری بدون کد مشکلات امنیتی را که هم برنامه‌نویسی اختصاصی و هم برنامه‌نویسی منبع باز را آزار می‌دهند، برطرف می‌کند.

فردریکسن: بدون کد به شرکت‌ها و تیم‌های DevOps اجازه می‌دهد تا اتوماسیون را در مقیاس پیاده‌سازی کنند و در نهایت عملکرد تحویل نرم‌افزار را افزایش دهند. راه‌حل‌های کم‌کد همچنان نیازمند دانستن نحوه کدنویسی برای نگهداری نرم‌افزار هستند.

او مثال خوبی ارائه کرد.

سپس، همانطور که کد به سمت آزمایش و در نهایت تولید حرکت می‌کند، دوباره باید یک سری آزمایش خودکار آغاز شود: آزمایش رگرسیون گسترده، تأیید ظاهر بصری، عملکرد، و غیره.

در طول بحث با تیم آزمایش، کلاوس و همکارانش شروع به استفاده از تخته سفید برای ترسیم نمودار جریان کردند. همه بلافاصله معنی آن را فهمیدند.

درس آموخته شده

ما از فردریکسن خواستیم جزئیات بیشتری در مورد عملکرد داخلی راه حل بدون کد فاش کند.

TechNewsWorld: چگونه شرکت ها می توانند اتوماسیون را به فرآیندهای تست خود اضافه کنند؟

کلاوس بانک سرمایه‌گذاری را ترک کرد و Leapwork را تأسیس کرد و چیزی را ایجاد کرد که به یک پلتفرم بدون کد تبدیل شد. آنها یک زبان بصری ساختند که کاربران تجاری را قادر می‌سازد تا با استفاده از مدل فلوچارت آزمایش را خودکار کنند.

Leapwork CPO و یکی از بنیانگذاران Claus Topholt (L) | کریستین برینک فردریکسن، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Leapwork (اعتبار تصویر: Leapwork)


به عنوان مثال، Leapwork راه اندازی و حفظ اتوماسیون تست را در مقیاس برای آزمایش کنندگان و کاربران تجاری روزمره ساده می کند. این امر به تیم‌های تضمین کیفیت این امکان را می‌دهد تا چرخه‌های آزمایشی کوتاه‌تر و بازگشت سرمایه‌گذاری فوری را تجربه کنند.

مزایای DevOps

کلاوس تصمیم گرفت یک زبان برنامه نویسی ساده برای ساخت تست ها بسازد تا آزمایش کننده ها بتوانند آنها را تنظیم کنند و روند را تسریع کنند. اما او به سرعت متوجه شد که تست و برنامه‌نویسی حوزه‌های کاملاً متفاوتی هستند، و صادقانه بگویم، منصفانه نیست که آزمایش‌کنندگان را که در حال حاضر بسیار ماهر هستند مجبور کنیم تا مهارت بسیار پیچیده برنامه‌نویسی را بیاموزند.

No-code به جای تکیه بر رویکردهای مبتنی بر کد و وادار کردن مشاغل به جستجوی استعدادهای خارجی، به شرکت ها اجازه می دهد تا از منابع موجود خود برای ساخت و آزمایش نرم افزار استفاده کنند. منابع فنی پس از آن آزاد هستند تا بر کارهای رضایت بخش تر و با ارزش تر، مانند تسریع نوآوری و تحول دیجیتال تمرکز کنند.

می بینید که فناوری بدون کد به کجا می رود؟

نظرسنجی ها نشان داده اند که آزمایش چیزی است که بیشتر از همه روند توسعه را کند می کند. اگر می خواهید تأثیر جدی روی DevOps داشته باشید، باید واقعاً از یک پلت فرم بدون کد استفاده کنید.

آیا بدون کد تهدیدی برای توسعه دهندگان نرم افزار و وب سایت است؟

فردریکسن گفت: «درس این بود که اگر به آزمایش‌کنندگان چیزی به اندازه یک نمودار جریان برای ایجاد آزمایش‌های خودکار ارائه دهید، در زمان زیادی صرفه‌جویی خواهید کرد و گلوگاه‌ها را برطرف خواهید کرد، زیرا به زمان و تخصص توسعه‌دهندگان متکی نیستید». .

بسیار مهم است که کاربران تجاری – مانند یک تحلیلگر تجاری یا یک آزمایش کننده در بخش QA – توانایی پیاده سازی این اتوماسیون را داشته باشند. اینجاست که بدون کد بسیار حیاتی است.

بدون کد چه تفاوتی با راه حل های کم کد دارد؟

استفاده از فناوری بدون کد به جای برنامه نویسان کد اختصاصی می تواند به آینده توسعه نرم افزار در بازاریابی خرده فروشی و صنایع نرم افزارسازی مرتبط تبدیل شود. اما این یک راه حل یک اندازه مناسب برای همه موارد استفاده نیست.

از بنیانگذاران Leapwork، Claus Topholt و Christian Brink Frederiksen

کریستین برینک فردریکسن: یک راه این است که تست های خودکار را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از حرکت از یک مرحله از فرآیند انتشار به مرحله دیگر ترکیب کنیم.

به گفته فردریکسن، پلتفرم‌های بدون کد مطمئناً برای برنامه‌نویسان و برنامه‌نویسان فناوری اطلاعات مفید هستند، اما ارزش اصلی یک پلت‌فرم تست بدون کد، گسترش قابلیت ایجاد و آزمایش برنامه‌ها به افرادی است که به عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار آموزش ندیده‌اند.

او به TechNewsWorld گفت: «بسیاری از پلتفرم‌ها امروزه ادعا می‌کنند که هستند، اما واقعاً اصلاً بدون کد نیستند، یا فاقد قدرت لازم برای انجام کاری هستند که می‌گویند بدون کدنویسی اضافی انجام می‌دهند.

پلتفرم‌های بدون کد اساساً فقط برای برنامه‌نویسان یا برنامه‌نویس‌های فناوری اطلاعات نیستند که در داخل به‌جای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برون‌سپاری شده از آن استفاده کنند. هر دو مورد استفاده با موفقیت وارد بازی می شوند.

باید این امکان وجود داشته باشد که به رایانه بگویید که می خواهید چه کاری انجام دهد، بدون اینکه نیازی به توضیح جزئیات فنی باشد که چگونه این کار را انجام دهد. اساساً، ما باید بتوانیم به یک هوش مصنوعی الزامات یک کار را بدهیم و سپس هوش مصنوعی بتواند بقیه کارها را انجام دهد.

فردریکسن: بدون کد واقعاً شامل هیچ کدی نمی شود. اگر می خواهید غیر توسعه دهندگان از این پلتفرم استفاده کنند، باید بدون کد باشد. کد پایین می تواند سرعت توسعه را افزایش دهد، اما همچنان به فردی با مهارت های توسعه دهنده برای استفاده از آن نیاز دارید.

کدام یک برای شرکت ها و DevOps مفیدتر است، بدون کد یا کم کد؟

Leapwork یک محصول اتوماسیون آزمایشی را توسعه داد که در دسترس است و نگهداری آن آسان است. سس مخفی آن نتایج سریعی را با هزینه کمتر ارائه می دهد و به منابع متخصص کمتری نسبت به روش های اتوماسیون تست سنتی نیاز دارد.

البته خود پلتفرم بدون کد باید ایمن باشد. او توصیه کرد، قبل از انتخاب راه حل، سازمان ها باید یک ممیزی امنیتی کامل انجام دهند و راه حلی را انتخاب کنند که مطابق با ISO-27001 و SOC-2 باشد.

برنامه نویسی حرفه ای و غیر حرفه ای به طور یکسان

فردریکسن خاطرنشان کرد: «در Leapwork، ما اتوماسیون را با پلتفرم اتوماسیون تست کاملاً بصری و بدون کد خود دموکراتیزه کرده‌ایم که آزمایش‌کنندگان و کاربران تجاری روزمره را آسان می‌کند تا آزمایش‌های نرم‌افزاری خودکار را در هر نوع فناوری ایجاد، نگهداری و مقیاس‌بندی کنند». این به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا اتوماسیون را سریع‌تر اتخاذ و مقیاس کنند.

امنیت همچنان مهمترین نگرانی است

فردریکسن: من کاملا برعکس استدلال می کنم. No-code این پتانسیل را دارد که فرصت های جدیدی را برای توسعه دهندگان ایجاد کند. نرم‌افزارهای بیشتری نسبت به قبل ساخته و سفارشی‌سازی می‌شوند، و با این حال، ما در بحبوحه کمبود شدید توسعه‌دهندگان هستیم و 64 درصد از شرکت‌ها با کمبود مهندسان نرم‌افزار مواجه هستند.

ما در Leapwork پیشرفت زیادی در این مشکل داشته ایم. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.



منبع

Claus Topholt، یکی از بنیانگذاران و مدیر محصولات Leapwork، قبل از پیوستن به Frederiksen برای تأسیس Leapwork در سال 2015، در یک بانک سرمایه‌گذاری کار می‌کرد. آزمایش بسیار مهم بود زیرا بانک به معاملات سریع با حجم بالا وابسته بود. اگر کیفیت نرم افزار ضعیف بود، به معنای واقعی کلمه می تواند باعث ورشکستگی موسسه شود.

به طور خلاصه، پلتفرم‌های بدون کد کاربران را قادر می‌سازد تا برنامه‌های نرم‌افزاری مانند فرم‌های آنلاین یا حتی یک وب‌سایت کاملاً کاربردی ایجاد کنند یا قابلیت‌هایی را به یک سایت یا برنامه موجود اضافه کنند.