مشخصات آیفون 15 اولترا فاش شد Apple A17 Bionic SoC، ویدیوی 8K، پورت USB Type-C نوک دارد

سری آیفون 14 متشکل از آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در جریان رویداد Far Out اپل در 7 سپتامبر در کنار اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE (نسل دوم) رونمایی شد. محصولات تازه راه اندازی شده به جز آیفون 14 پلاس در حال حاضر برای خرید در هند در دسترس هستند.

مشاور معروف LeaksApplePro (@LeaksApplePro) در توییتر لو رفته مشخصات کلیدی سری آیفون 15 طبق اطلاعات فاش شده، انتظار می‌رود این مجموعه شامل چهار مدل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 اولترا باشد. مدل 6.7 اینچی آیفون Pro در سال آینده با نام Ultra عرضه خواهد شد. این با ادعاهای اخیر تحلیلگر مارک گورمن مطابقت دارد. سری آیفون 15 می تواند از 1199 دلار (تقریباً 95000 روپیه) شروع شود که گران تر از مدل قبلی است.

گفته می شود که این شرکت مستقر در کوپرتینویی در حال کار بر روی پشتیبانی از ضبط ویدیوی 8K برای سری آیفون 15 سال آینده است. مشخص نیست که آیا این شرکت این ویژگی را به صورت انحصاری Ultra یا Pro ارائه خواهد کرد. این نشت همچنین حاکی از ارتقای عمر باتری تا 3 تا 4 ساعت در iPhone Ultra است.

سری آیفون 14 اپل اخیراً در جریان رویداد «Far Out» این شرکت در سپتامبر رونمایی شد. آیفون 14 پلاس هنوز در هند به فروش نرسیده است، اما شایعات مربوط به آیفون 15 سال آینده در حال حاضر به صورت آنلاین منتشر شده است. طبق اطلاعات فاش شده جدید، اپل یک پورت USB Type-C را در آیفون 15 آینده خود بسته بندی خواهد کرد. همچنین گفته می شود مدل های آینده دارای جزیره دینامیک جدید هستند که در حال حاضر در مدل های آیفون 14 پرو موجود است. گفته می‌شود که آیفون 15 وانیلی دارای تراشه A16 Bionic امسال است، در حالی که آیفون 15 پرو از SoC A17 Bionic بهره می‌برد.

اپل همچنین می تواند درگاه شارژ لایتنینگ قدیمی را با درگاه USB Type-C در هر چهار مدل آیفون 15 جایگزین کند. گفته می شود که تصمیم اتحادیه اروپا برای اتخاذ یک درگاه شارژ جهانی برای گوشی های هوشمند، نیروی محرکه این حرکت مورد انتظار است. طبق اطلاعات فاش شده، ویژگی Dynamic Island اپل که در حال حاضر محدود به مدل‌های آیفون 14 پرو است، در سال آینده در همه مدل‌های آیفون در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود اپل پردازنده A17 Bionic را در آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 اولترا قرار دهد. به گزارش تیتراژ، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس معمولی از جدیدترین SoC A16 Bionic که در حال حاضر منحصر به مدل‌های آیفون 14 پرو است، استفاده می‌شود.






منبع